نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی؛

تبعیض‌های موجود در برخورد با نابینایان رفع شود

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: نابینایان به عنوان عضوی از جامعه، در روند رشد و توسعه جامعه می توانند نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد رضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در همایش روز جهانی عصای سپید در اردکان گفت : همچنان که از شعار این روز ،رفع تبعیض راهم را روشن می‌سازد مشخص است جامعه نابینایان و کم بینایان، چیز زیادی نمی‌خواهند و تنها اگر تبعیض‌های موجود در برخورد با این قشر از میان برداشته شود، آنان قادررند به عنوان عضوی از جامعه، در روند رشد و توسعه جامعه نقش آفرینی کنند.

تابش  بازبینی قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در مجلس در سال گذشته را گامی رو به جلو در راستای تحقق اهداف متعالی این قانون ارزیابی کرد.

و ی بر عزم دولت و مجلس در اجرایی شدن این قانون تاکید کرد و گفت: همه ادارات شهرستان در جهت عمل به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و خدمت رسانی به آحاد معلولان و به ویژه نابینایان و کم بینایان تلاش کنند.

۲۲۴ توانخواه کم بینا و نابینا تحت پوشش بهزیستی اردکان

امیر ولی عضدزاده رئیس  بهزیستی اردکان ضمن گرامیداشت پانزدهم اﮐﺘﺒﺮ روز ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻋﺼﺎی سپید با اشاره به زیر پوشش داشتن تعداد ۲۲۴ توانخواه کم بینا و نابینا از سوی  این  این  سازمان گفت: درسال گذشته تعداد ۳ هزار و ۴۹۰ نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال شهرستان مورد سنجش بینایی قرار گرفتند که از این تعداد ۴۱۷ نفر مشکوک به تنبلی چشم و سایر بیماری‌های چشمی برای اقدامات تشخیصی تخصصی و درمان به متخصصان ارجاع شدند.

عضدزاده افزود: این مناسبت‌ها بهانه‌ای است که به مسئولان و مردم گوشزد کنیم که معلولان قشر بزرگی از جامعه هستند.

وی افزود: معلولان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند باید به این باور برسیم که معلولیت محدودیت نیست و این ادعا را می‌توان با فعالیت‌های قابل قبول و ارزشمندی که جامعه نابینایان در جامعه دارند اثبات کرد.

 رئیس  بهزیستی اردکان با بیان اینکه نابینایان و کم‌بینایان به‌عنوان بخشی از شهروندان جامعه دارای نیاز‌ها و مطالباتی هستند گفت: رسیدگی به نیاز‌های این قشر جامعه از جمله اشتغال، ادامه تحصیل، تردد در شهر، امورات رفاهی و معیشتی از وظایف مسلم دستگاه‌ها است.

وی ادمه داد: ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن ﺣﻖ اﺳﺘﻔﺎده از تمامی اﻣﮑﺎﻧﺎت رﻓﺎﻫﯽ ﻣﻌﻤﻮل در ﺟﺎﻣﻌﻪ را دارﻧﺪ آﻧﺎن باید  بتوانند مانند دیگر شهروندان در استفاده از ﭘﯿﺎده روﻫﺎ، ﺧﯿﺎﺑﺎن‌ها و وﺳﺎﯾﻞ ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ ﻫﻤﮕﺎﻧﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ اﺗﻮﺑﻮس و نیز اﻣﺎﮐﻦ ﻋﻤﻮﻣﯽ، ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﻔﺮﯾﺤﯽ و ﻣﺬﻫﺒﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪ.

عضدزاده از مسئولان شهرستان خواست با توجه به اینکه شهرستان اردکان به عنوان شهر بدون مانع به مناسب سازی محیط شهری و اشتغال معلولان اهمیت بیشتری داده شده و این امر، چون گذشته و بیش از پیش به مرحله اجرا  برسد.

محمد حسن پارساییان عضو هیئت مدیره و جامعه و نایب رئیس انجمن نابینایان استان یزد، نیز هدف از برگزاری این همایش را آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با توانمندی‌ها همچنین مسائل و مشکلات جامعه نابینایان و کم بینایان عنوان کرد و افزود: مردم و مسئولان می‌توانند نقش موثری در رفع موانع و تنگنا‌های پیش روی این قشر داشته باشند و با توجه بیشتر و درک شرایط ویژه آنان به رشد و بالندگی نابینایان در جامعه کمک کنند.

وی مناسب سازی اماکن شهری برای رفت و آمد نابینایان و فراهم شدن زمینه استفاده آنان از تجهیزات مدرن و تکنولوژیک را از مهمترین خواسته‌های جامعه نابینایان از مسئولان و مردم دانست.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: بهزیستی ، نابینایان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.