آیت‌الله علیدوست در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

رئیس اندیشکده فقه و حقوق مرکز الگوی ایرانی اسلامی بر استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه در تدوین الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت تاکید کرد.


استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفتآیت‌الله ابوالقاسم علیدوست، رئیس اندیشکده فقه و حقوق اسلامی مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره چگونگی نظارت بر اجرایی شدن تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت:  همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، اندیشمندان حوزوی ودانشگاهی باید بر روی تدوین سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت کار کنند و نظرات و پیشنهاد‌ها خودشان را در مورد تکمیل این سند ارائه کنند تا انشالله در دوسال آینده این مساله تکمیل و عملی بشود.

وی با بیان اینکه در این مساله نقش حوزه‌های علمیه در پیشرفت الگوی ایرانی اسلامی از چند جهت قابل بررسی و مطالعه است، گفت: عمده روسای برخی از اندیشکده‌های مرکز ایرانی اسلامی پیشرفت مانند اندیشکده فقه و حقوق اسلامی و اندیشکده معنویت و اندیشکده عدالت از افراد حوزوی تشکیل شده‌اند.

عضو جامعه مدرسین و رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه قم ادامه داد: مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در حال حاضر به طور گسترده از نوشته‌ها و آثار حوزه‌ها چه به شکل مستقیم و غیر مستقیم و چه در قالب حضور افراد حوزوی و استفاده از اسناد مکتوب بهره می‌گیرد.

آیت الله علیدوست با تاکید بر اینکه در حال حاضر بسیاری از تلاش‌های حوزه بیان نمی‌شود و برخی می‌گویند حوزه یک درس هم در مورد نظام‌ها ندارد، گفت:  این در حالی است که موضوع بسیاری از درس‌های خارج حوزه درباره همین نظام‌های سیاسی است و ده‌ها کتاب و مقاله در این باره نوشته شده است.

وی با بیان اینکه عده‌ای تصور می‌کنند  که همه درس‌های حوزه درباره طهارت است و حوزه با نظام‌های سیاسی کاری ندارد، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه اکنون در حال تلاش و کار هستند، ولی از طرفی باید انتظاری متعادل از حوزه داشت، شاید امروز نمره حوزه و حوزویان در این برهه زمانی عالی نباشد، ولی در مجموع نمره خوبی می‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار