گزارشگران بدون مرز: به عربستان مجوز آدم‌کشی ندهید

سازمان گزارشگران بدون مرز در واکنش به اذعان عربستان به کشته شدن جمال خاشقجی، منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در ترکیه، خواهان ادامه فشارها بر ریاض تا روشن شدن همه حقایق این پرونده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان گزارشگران بدون مرز امروز، شنبه در واکنش به اذعان عربستان سعودی به کشته شدن جمال خاشقجی، منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در ترکیه، خواهان ادامه فشارها بر ریاض شد.

«کریستوف دیلوار» دبیرکل سازمان گزارشگران بدون مرز که در پاریس مستقر است، در توییتر نوشت: ریاض باید در خصوص مرگ خاشقجی و زندانی شدن دیگر خبرنگاران پاسخگو باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: هر تلاشی برای رهایی عربستان از فشارها و پذیرش سیاست مصالحه، منجر به دادن مجوز کشتار به کشوری پادشاهی خواهد شد که روزنامه نگارانی را که جرات انجام تحقیق و مناظره را دارند، به زندان می افکند، می رباید و حتی آنها را به قتل می رساند.

دبیرکل سازمان گزارشگران بدون مرز در ادامه تصریح کرد: پس از اذعان به مرگ خاشقجی، ما انتظار داریم فشارهای شدید و مداوم بر عربستان سعودی به منظور کشف تمامی حقایق در این پرونده و نیز آزادی روزنامه نگاران سعودی که به حکم های وحشتناک محکوم شده اند، ادامه یابد.

گفتنی است اوایل صبح امروز، شنبه عربستان اذعان کرد جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی داخل کنسولگری این کشور در استانبول بر اثر آنچه از سوی سعودی ها، «درگیری و نزاع» خوانده شده، کشته شده است.

ناپدید شدن جمال خاشقجی، منتقد سعودی با ابهامات فراوانی همراه بوده و عربستان سعودی را با یکی از بدترین بحران های بین المللی مواجه کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار