فرار گروهی مهاجران بازداشتی در اسپانیا، دو افسر پلیس را راهی بیمارستان کرد

به دنبال فرار دسته‌جمعی بیش از ۸۰ مهاجر غیرقانونی در اسپانیا، دو افسر پلیس این کشور به شدت زخمی و راهی بیمارستان شدند.

زخمی شدن جدی دو افسر پلیس در پی فرار دست جمعی زندانیان در اسپانیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی تلاش دسته‌جمعی تعداد زیادی از مهاجران برای فرار از مرکز بازداشتی در اسپانیا، دو افسر پلیس این کشور به شدت زخمی شدند.

کانال خبری 24 ساعته Horas اسپانیا گزارش داد امروز شنبه بیش از 80 نفر، که بیشتر آنها اصلیت الجزایری داشتند، سعی داشتند تا از مرکز بازداشت Aluche در مادرید، پایتخت اسپانیا فرار کنند. بنا به گزارش رسانه‌ای دست کم دو افسر پلیس اسپانیا در جریان فرار این افراد به شدت زخمی و راهی بیمارستان شدند. همچنین 9 نفر دچار آسیب‌دیدگی‌های جزئی شدند.

این اولین بار نیست که این مرکز بازداشت شاهد تلاش زندانیان برای فرار است. در ماه آگوست 13 مهاجر موفق به فرار از این مرکز شدند. پیشتر گروه ضد نژادپرستی SOS Racismo گزارش داده بود که از سال 2014 تا 2017 مهاجران در بازداشت این مرکز در 15 مورد دست به اعتصاب غذا زدند و دست کم 7 نفر نیز مرتکب خودکشی شدند.

در اوایل تابستان پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا دستور ایجاد یک فرماندهی عملیاتی مرکزی برای رسیدگی به بحران مهاجران در این کشور را داد. بنا به آخرین ارقام منتشره از سوی سازمان بین المللی مهاجران، در حال حاضر اسپانیا با 23 هزار و 48 نفر، بالاترین میزان مهاجران ورودی به این کشور را در میان کشورهای مدیترانه‌ای دارد. این رقم مربوط به مهاجران ورودی به این کشور از ابتدای سال میلادی جاری تا اول اوت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار