سردار مومنی مطرح کرد؛

تعداد معتادان درمان شده بسیار کم است

دبیرکل جدید ستاد مبارزه با موادمخدر با تأکید بر اهمیت پیشگیری از اعتیاد، گفت: طبق آمار تعداد معتادان درمان شده بسیار کم است.

تعداد معتادان درمان شده بسیار کم استبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار اسکندر مؤمنی دبیرکل جدید ستاد مبارزه با موادمخدر در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دبیرکل این استاد که امروز(شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه بر روی ریل گذاری گذشته حرکت می‌کنیم، اظهار کرد: توسعه 4 حوزه در زمینه مبارزه با موادمخدر در دستور کار است.

وی افزود: مقابله با ورود، توزیع و ترانزیت موادمخدر، درمان، بازپروری و پیشگیری حوزه‌هایی هستند که احتیاج به توسعه دارند.

دبیرکل جدید ستاد مبارزه با موادمخدر در ادامه گفت: در حوزه درمان ضمن استمرار اقدامات گذشته موازین جدیدتری تعریف می‌شود.

سردار مؤمنی با تأکید بر اهمیت پیشگیری از اعتیاد، گفت: باید در این حوزه از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم و همه مراجع تأثیرگذار نیز در این راستا گام بردارند.

وی افزود: درمان در حوزه اعتیاد بسیار سخت و دشوار است و طبق آمار تعداد معتادان درمان شده بسیار کم است.

دبیرکل جدید ستاد مبارزه با موادمخدر در ادامه گفت: تلاش می‌کنیم تا موادمخدر در دسترس نباشد، اما خانواده‌ها نیز باید در امر پیشگیری همت کنند.

سردار مؤمنی با اشاره به اهمیت اصلاح قوانین در حوزه موادمخدر، گفت: موادمخدر تغییرات زیادی داشته است و باید قوانین در تمام اقسام موادمخدر اعم از صنعتی و سنتی اصلاح شود و با همکاری مجلس قوانین را به روز کنیم.

وی با اشاره به اینکه وضعیت ایران برای جلوگیری از ترانزیت موادمخدر مطلوب است، تصریح کرد: همکاری بین‌المللی یکی دیگر از اولویت‌ها در مسیر جلوگیری از ترانزیت موادمخدر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار