روزنامه «ترکیه»: قاتل خاشقجی، رئیس کمیته ویژه تحقیقات سعودی درباره این پرونده شده است!

روزنامه «ترکیه» چاپ استانبول در گزارشی نوشت محمد بن سلمان که مسئول قتل جمال خاشقجی است به ریاست کمیته ویژه تحقیقات سعودی درباره این پرونده منصوب شده است!

روزنامه «ترکیه»: قاتل خاشقجی، رئیس کمیته ویژه تحقیقات سعودی درباره این پرونده شده است!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه «ترکیه» چاپ استانبول در مطلبی با عنوان «کمدی سعودی» نوشت: محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که دستور قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد را داده بود حالا به ریاست کمیته ویژه تحقیقات سعودی درباره این پرونده منصوب شده است!

روزنامه صباح چاپ استانبول نیز نوشت: جهان ادعای حکومت عربستان درباره مرگ جمال خاشقجی در درگیری فیزیکی در سرکنسولگری عربستان را باور نکرد.

روزنامه ترکیه نوشت: با دستیابی پلیس ترکیه به برخی شواهد و افزایش فشار افکار عمومی، حکومت عربستان ناگزیر شد به مرگ خاشقجی در سرکنسولگری عربستان اعتراف کند.

حکومت سعودی ادعا کرده است که این روزنامه نگار مخالف در درگیری فیزیکی در داخل سرکنسولگری با یک ضربه مشت جان خود را از دست داد اما درباره جسد وی هیچ مطلبی اعلام نکرد. پس از این اعتراف، تلاش ها برای محافظت از محمد بن سلمان آغاز شد و پادشاه عربستان ژنرال العسیری و قحطانی مشاور سابق محمد بن سلمان را از کار برکنار کرد.

روزنامه ترکیه به نقل از شماری از حقوقدانان این کشور نوشت: اگر عاملان جنایت در ترکیه باشند، دستگاه قضایی ترکیه می تواند آنان را محاکمه کند در غیر این صورت دادستانی باید خواستار استرداد آنان شود. حقوقدانان ترکیه خاطر نشان می کنند که دستگاه قضایی ترکیه می تواند حکم دستگیری سرکنسول عربستان در استانبول را صادر کند.

صباح نوشت: سازمان ملل خواستار تحقیقات شفاف درباره قتل خاشقجی شد. پارلمان اروپا نیز خواستار تحقیقات بین‌المللی شد. اعضای مهم مجلس نمایندگان آمریکا و سناتورهای سرشناس نیز در واکنش شدید به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که اعترافات سعودی ها را قابل قبول دانسته است،‌ تأکید کردند، اعترافات سعودی ها قابل اعتماد نیست و کاملا مشکوک است.

روزنامه ینی شفق نیز نوشت: بر اساس برخی ادعاها مقامات عربستان پس از آنکه مانع خروج جمال خاشقجی از کنسولگری این کشور در استانبول شدند وی را وادار به گفتگوی تلفنی با محمد بن سلمان کردند. بن سلمان در گفتگوی تلفنی از خاشقجی خواست به ریاض بازگردد اما خاشقجی درخواست بن سلمان را رد کرد و پس از آن به قتل رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار