انصاریان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آیت‌الله مهدوی کنی عنصر وحدت‌بخش در میان جریانات سیاسی بود/آرزو داشت به عشق امام راحل از دنیا برود

داماد آیت‌الله مهدوی کنی در بیان ناگفته‌هایی از برآورده شدن آرزوی رئیس فقید دانشگاه امام صادق (ع) در آخرین لحظات عمرش خبرداد.

آیت‌الله مهدوی کنی عنصر وحدت‌بخش در میان جریانات سیاسی بود/آرزو داشت به عشق امام راحل از دنیا برودابراهیم انصاریان، داماد آیت‌الله مهدوی کنی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به تشریح سیره آیت‌الله مهدوی کنی پرداخت و گفت: آیت‌الله مهدوی کنی در سال ۱۳۱۰ خانواده مذهبی به دنیا آمدند که پدرشان شغل نانوایی داشتند، اما از افراد متنفذ بودند، علیرغم اینکه شغل معمولی در آن زمان داشتند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات تاثیرگذار  پدرشان در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم  به تهیه آرد، گندم و آذوقه منزل بود که در این مواد در منزل پخت شده و به دست فقرا و نیازمندان می‌رسید.  این اقدام در زمانی صورت می‌گرفته است ایران پس از جنگ جهانی دوم ایران با قحطی گسترده‌ای روبرو شده بودند.

انصاریان با اشاره علاقه پدر آیت‌الله مهدوی کنی به علما تصریح کرد: پدر آیت‌الله مهدوی کنی به علما و اهل بیت بسیار علاقه‌مند بودند یکی از فرزندان حتما روحانی شوند، که پدرشان آیت‌الله مهدوی کنی را انتخاب می‌کنند، البته برادران دیگر آیت‌الله مهدوی کنی هم متدین هستند، اما نمی‌دانم چه برهانی در این زمینه وجود داشته است که از کودکی همه او را آقا صدا می‌کردند و من به خاطر دارم در سال‌هایی که مادرشان در قید حیات بودند همواره او را آقارضا و به بزرگی یاد می‌کردند.

وی ادامه داد: پدر آیت‌الله مهدوی کنی اهل فضل بودند و نظارت دقیقی بر اینکه آیت‌الله مهدوی کنی زیر نظر چه اساتیدی تدریس می‌کنند، داشتند که زیر نظر آیت‌الله برهان آموزش می‌بینند و هر کدام از شاگردان این استاد عالیرتبه در حوزه خود به مقامات بالایی رسیدند که از جمله آن می‌توان به آیت‌الله خوشوقت و آیت‌الله مجتهدی اشاره کرد که در کنار آیت‌الله مهدوی کنی زیر نظر آیت‌الله برهان آموزش دیدند.

انصاریان با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی کنی شاگرد حضراتی، چون امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی و آیت‌الله بروجردی بودند، تصریح کرد: آیت‌الله مهدوی کنی اگرچه از محضر اساتید بسیاری استفاده کردند، اما پرورش یافته مکتب امام خمینی (ره) بودند که در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی از فرامین بنیانگذار کبیر انقلاب تبعیت می‌کردند و در همه امور امام خمینی را شاخص می‌دانستند.

داماد آیت‌الله مهدوی کنی با بیان اینکه از همان ابتدا همراه امام شدند، اظهار کرد: آیت‌الله مهدوی کنی همواره ذکر می‌کردند من دوست دارم که به عشق امام خمینی از دنیا برم و خداوند این دعای آیت‌الله مهدوی کنی را مستجاب کرد.

وی ادامه داد: شما شاهد بودید که در مراسم ارتحال امام خمینی در ۱۴ خرداد ۹۳ علیرغم اینکه مشکلات جسمی زیادی داشتند، حضور یافتند، این مساله در حالی صورت گرفته که توصیه شده بود که به خاطر بیماری قلبی و کسالتی که به خاطر آن در بیمارستان بستری شده بودند، در این مراسم حضور  نیابند، اما آیت‌الله مهدوی کنی اعلام کردند که من دوست دارم تا لحظات آخر عمرم باید همراهی خود را با امام راحل نشان دهم.

انصاریان ادامه داد: آیت‌الله مهدوی کنی همراهی با امام راحل را با پیروی ازبیانات امام خامنه‌ای در زمانی که خود امام در قید حیات نیستند، انجام می‌دادند، و درسی که ما باید از آن بگیریم این است که همواره پیشتیان ولایت فقیه باشیم.

داماد آیت‌الله مهدوی کنی درباره لزوم وحدت جریان‌های سیاسی در شرایط کنونی کشور و نقش وحدت‌بخش آیت‌الله مهدوی کنی در زمان حیاتشان گفت: همه جریان‌های سیاسی، آیت‌الله مهدوی کنی را به عنوان یک عنصر وحدت‌بخش سیاسی قبول داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار