آغاز مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در خراسان شمالی

مسئول بررسی های بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی در دام سنگین با مشارکت بخش دولتی و خصوصی به مدت ۳۰ روز کاری از ۲۳ مهر ماه در جمعیت دام سنگین استان آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ برات پور مسئول بررسی‌های بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی در دام سنگین با مشارکت بخش دولتی و خصوصی به مدت ۳۰ روز کاری از ۲۳ مهر ماه در جمعیت دام سنگین استان آغاز شده است.

وی افزود: هزینه انجام واکسیناسیون تب برفکی در این مرحله رایگان بوده ، ولی هزینه واکسن به مشارکت دامدار بوده و حدود ۵۰ درصد مبلغ واکسن از دامدار دریافت می‌شود.

برات پور گفت: بیماری تب برفکی یکی از مهمترین و مسری‌ترین بیماری‌های دامی با سرعت انتشار بالا است که با ایجاد تاول و زخم در دهان و سم و پستان سبب کاهش تولی دو خسارات فراوران اقتصادی در صنعت دامپروری کشور می‌شود.

وی گفت: اگر چه واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد، اما باید توجه داشت که صرفا نمی‌توان به صورت صددرصد متکی به آن بود و رعایت اصول بهداشتی ، قرنطینه‌ای و کنترل تردد دام توسط دامداران در کنار واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری بسیار مؤثر است.

وی به دامداران توصیه کرد: برای اجرای موفق و پوشش حداکثری واکسیناسیون نهایت همکاری را با اکیپ‌های واکسیناسیون داشته باشند.

انتهای پیام / ب


واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.