طلاکش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تداوم مشکلات حمل و نقل در صنعت طیور/مرغداران از یکدیگر دان قرض می کنند

یک مقام مسئول گفت: با توجه به اعتصاب کامیون داران، مرغداران برای تامین نهاده و خوراک مورد نیاز با چالش هایی روبرو هستند.

روز فوری/تداوم مشکلات حمل و نقل در صنعت طیور/مرغداران از یکدیگر دان قرض می کنندفرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از تداوم مشکلات حمل و نقل صنعت طیور اظهار کرد: با توجه به اعتراض و اعتصاب کامیون داران، مرغداران برای تامین نهاده و خوراک مورد نیاز با چالش هایی روبرو هستند.

وی افزود: با وجود آنکه مرغداران حداکثر هفته ای یک بار باید اقدام به تهیه خوراک مورد نیاز واحد تولیدی خود کنند، اما در شرایط کنونی روزانه اقدام به این کار می کنند.

به گفته طلاکش هم اکنون بارگیری از سوی کامیون ها در بنادر انجام نمی شود یا اینکه با قیمت های بسیار بالا و غیر معقول  صورت می گیرد که در افزایش قیمت تمام شده تاثیر بسزایی دارد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا اختلالات حمل و نقل تاثیری بر قیمت نهاده های دامی داشته است، بیان کرد: با توجه به اختصاص ارز یارانه ای به واردات نهاده های دامی، مشکل چندانی در بحث نوسان قیمت نداریم.


بیشتر بخوانید: ثبات نرخ تخم مرغ در بازار/اختلالات حمل و نقل برای مرغداران دردسرساز شد


وی ادامه داد: با وجود استمرار مشکلات حمل و نقل، مرغداران در برخی مواقع ناچارند که از یکدیگر دان قرض کنند که این امر می تواند آثار سو متعددی را در بر داشته باشد.

طلاکش با اشاره به دیگر مشکلات پیش روی مرغداران بیان کرد: در شرایطی که مرغداران موفق به تامین دان کافی مورد نیاز نیستند، از این رو به تهیه فرمولاسیون های نامناسبی روی می آورند که این امر در کاهش کیفیت و کمیت تولید و در صورت ضعیف بودن سیستم ایمنی طیور در شیوع بیماری اثر گذار است.

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار نرخ واقعی هر کیلو تخم مرغ با احتساب سود مرغدار را 7 هزار و 100 تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که هم اکنون هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری با نرخ 7 هزار تومان توزیع می شود که با این وجود سودی نصیب مرغدار نمی شود.

وی در پایان قیمت تخم مرغ در روزهای آینده را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی بازار اگر بیماری خاصی رخ ندهد، احتمال کاهش قیمت تخم مرغ دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/

قیمت واقعی هر کیلو تخم مرغ 7 هزار و 100 تومان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار