مهارت آموزی به دانش آموزان راهی برای اشتغالزایی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان مهارت آموزی به دانش آموزان را یکی از راهکارهای اشتغالزایی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمشيد كمايی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان در مراسم توزيع تجهيزات مدارس فنی و حرفه ای و كار دانش خوزستان توجه به آموزش های فنی و حرفه ای، كار و دانش و مهارتی را از ضرورت های جامعه امروز عنون کرد و اظهار داشت: كسب اين مهارت ها سبب خوداشتغالی و ايجاد فرصت های جديد شغلی خواهد شد.

وی تصریح کرد: اين كار در راستای رفع مشكلات كارگاهی اين مدارس در سطح استان خوزستان انجام شده است.

کمایی با بيان اينكه رفع معضل بيكاری با استفاده از الگوهای دينی و مذهبی در آموزش های فنی و حرفه ای و كار دانش پيش بينی شده است، افزود: هنر آموزان فنی حرفه ای و كاردانش در 3 حوزه فنی، كشاورزی و حرفه ای و بازرگانی تربيت می شوند و در اين مدارس تجهيزات كارگاهی نقشی حياتی دارند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان با 3 ساله شدن هنرستان ها بروز شدن تجهيزات قديمی را بسيار ضروری دانست و بیان داشت: امروز توزيع تجهيزات كارگاهی هنرستان های فنی و حرفه ای و كار دانش به ارزش ٢٥ ميليارد ريال آغاز می شود كه اميدواريم اين تجهيزات به شكل مطلوبی در هنرستان ها مورد استفاده قرار بگيرند.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر ٥٢ هزار هنرجو در حوزه فنی و حرفه ای و كاردانش در حال مهارت آموزی هستند كه در آينده می توانند نقش موثری در گسترش مهارت آموزی در سطح جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/گ

ایجاد اشتغال با مهارت آموزی به دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.