فضانوردان هم خانه‌دار می‌شوند +تصاویر

محققان با نزدیک شدن زمان بازنشستگی ایستگاه فضایی بین المللی درحال ساخت و توسعه جانشین آن برای استقرار درمدار کره ماه هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت هواپیماسازی ایرباس در جدیدترین طرح خود درحال ساخت محفظه فضایی فوق پیشرفته برای فضانوردانی است که درایستگاه فضایی دروازه ناسا (Nasa's Gateway space station) درسال‌های آینده زندگی خواهند کرد.

ایستگاه فضایی دروازه ناسا، درمداری به دور کره ماه خواهد چرخید و کارشناسان اعتقاد دارند ساخت آن دربازه زمانی سال‌های ۲۰۲۴ اجرایی خواهد شد.


ایرباس این طرح را به طور مشترک با آژانس فضایی اتحادیه اروپا، ESA انجام خواهد داد؛ ایستگاه فضایی بین المللی دروازه ناسا، پایگاهی بین‌المللی برای پژوهش، زندگی و مطالعه فضانوردان و دانشمندان در آینده خواهد بود.

قرار است از این پایگاه برای ارسال فضانوردان به سفر‌های فضایی به سیاره مریخ و دیگر ماموریت‌های طولانی در فضای عمیق استفاده شود.

محفظه فضایی ساخت ناسا، حدود ۶.۵ متر طول و ۹ تن وزن خواهد داشت؛ ایرباس همچنین برنامه‌هایی برای سوخت گیری محفظه، اتصال به ایستگاه بین المللی دروازه فضایی و زیرساخت‌های مخابراتی در نظر گرفته است.


در ساخت ایستگاه بین المللی دروازه فضایی، Gateway کشور‌های آمریکا، روسیه، کانادا، ژاپن و آژانس فضایی اتحادیه اروپا، ESA با نظارت آژانس فضایی آمریکا، NASA به مشارکت پرداخته‌اند.

مقام‌های ناسا اعلام کرده‌اند قصد دارند تا سال ۲۰۲۰ بدنه اصلی این ایستگاه فضایی منحصربه فرد را به مدار کره ماه برسانند.


دلیل ساخت این ایستگاه فضایی جدید، نزدیک شدن زمان بازنشستگی ایستگاه فضایی بین المللی، ISS است و دوازه فضایی جایگزین ایستگاه فضایی بین المللی در آینده خواهد شد.

برخلاف ایستگاه فضایی بین المللی که همیشه دارای فضانورد انسانی برای هدایت و کنترل سیستم هاست. در ساخت دروازه فضایی از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها به شیوه‌ای استفاده شده است که نیاز به حضور دائم فضانورد انسانی نباشد.

ایستگاه فضایی دروازه فضایی درمدار کره ماه جای می‌گیرد.

ساخت دروازه فضایی بخشی از پروژه بلند مدت  ارسال انسان به مریخ

ساخت این ایستگاه بخشی از پروژه بلند مدت برای ارسال انسان به سیاره مریخ است. ناسا درنظر دارد دراین ایستگاه خدمه انسانی قراردهد و از آنجا فضانوردان را به سفر به سیاره مریخ، کره ماه و سایر سیاره‌های منظومه شمسی اعزام کند.

ساخت ایستگاه فضایی دروازه فضایی، یکی از پرهزینه‌ترین طرح‌های فضایی در دنیاست و کارشناسان تخمین می‌زنند ساخت آن از ساخت ایستگاه فضایی بین المللی نیز بیشترخواهد بود.
منبع:Dailymail
انتهاس پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار