قانونگذار روس: هدف آمریکا از خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد انتقال سلاح به مرز‌های روسیه است

رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدرال روسیه اعلام کرد هدف آمریکا از خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد انتقال سلاح به مرزهای روسیه و چین است.

قانونگذار روس: هدف آمریکا از خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد انتقال سلاح به مرزهای روسیه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کنستانتین کاساچف، رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدرال روسیه اعلام کرد تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با هدف انتقال سلاح‌های این کشور به مرزهای روسیه و چین صورت می‌گیرد.

کاساچف به شبکه‌ خبری روسیه 24 در خصوص تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد اعلام کرد: خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد با هدف انتقال تسلیحات نظامی مشابه آمریکا به قلمرو دشمن فرضی یا واقعی صورت می‌گیرد. این دشمن در درجه اول روسیه و سپس چین است.

رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدرال روسیه همچنین دعوت احتمالی از سوی واشنگتن برای مذاکره در خصوص این مسئله را به عنوان فریبی از سوی آمریکا توصیف کرد. کاساچف یادآور شد روسیه باید نه تنها به خروج آمریکا از این پیمان بلکه به اقدامات خاص آمریکا پس از خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد پاسخ دهد.

 از دیدگاه این قانونگذار روسی، آمریکا از سال 2014 آماده خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد شده است.

رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدرال روسیه یادآور شد ادعاهای آمریکا درباره نقض ادعایی این پیمان از سوی مسکو کاملا بی اساس است.

کاساچف در پایان اعلام کرد: آمریکا همچنان به این بازی‌ها ادامه می‌دهد زیرا هدف اصلی از این اقدامات تشخیص نقض پیمان از سوی روسیه و متعهد کردن مسکو به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد نیست، بلکه هدف اصلی واشنگتن بر هم زدن این پیمان با بهانه‌های ساختگی است.

روز شنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کشورش به زودی از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد به دلیل نقض آن از سوی روسیه خارج خواهد شد.

روز گذشته سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به اقدام آمریکا اعلام کرد اگر واشنگتن به خروج یکجانبه از توافقات بین‌المللی ادامه دهد، روسیه اقدامات تلافی‌جویانه از جمله اقدامات نظامی را در پیش خواهد گرفت.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد در سال 1987 میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی منعقد شد و یکی از اقدامات اساسی در جهت تنش‌زدایی دوران جنگ سرد بود. این پیمان در 8 دسامبر آن سال در واشنگتن به امضای رونالد ریگان، رئیس جمهور وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، رئیس حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار