شناسایی ۲ هزار کودک سوء تغذیه کمیته امداد در خراسان شمالی

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان شمالی گفت: ۲ هزار کودک زیر ۶ سال مبتلا به سوء تغذیه در استان شناسایی شدند و از خدمات حمایتی کمیته امداد استان بهره‌مند هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ حمید خوجانی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به این که ۲ هزار کودک زیر ۶ سال مبتلا به سوء تغذیه در استان از خدمات حمایتی کمیته امداد خراسان شمالی بهره‌مند هستند ، گفت: به هر یک از این کودکان ماهانه ۹۲۰ هزار ریال کمک هزینه در قالب کارت خرید تعلق می‌گیرد تا صرف خرید اقلام مورد نیاز آنان شود.

وی افزود: سهمیه استان در نیمه نخست امسال شناسایی ۲ هزار کودک بود که پیش بینی می‌شود در نیمه دوم سال نیز به همین تعداد از خدمات این نهاد بهره‌مند شوند.

خوجانی گفت: در نیمه نخست امسال افزون بر ۱۱ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال برای این کودکان هزینه شده است.

وی اظهار کرد: کودکانی که در ۶ ماهه اول تحت پوشش این طرح قرار داشتند در پایان مدت مقرر ۶ ماهه از نظر سلامت مورد پایش قرار گرفته و در صورت بهبود از شمول طرح حمایتی خارج می‌شوند.

خوجانی اظهار داشت: این طرح با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی انجام می‌شود به طوری که خانه‌های بهداشت ، کودکان نیازمند مبتلا به سوء تغذیه را شناسایی و برای پوشش تغذیه‌ای به این نهاد معرفی می‌کنند.

وی گفت: هم اینک تعداد دیگری از کودکان نیز پشت نوبت قرار دارند ، ولی چون سهمیه استان ۲ هزار نفر تعیین شده نمی‌توان تمام آن‌ها را زیر پوشش برد.

وی افزود: ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد ، فرزندان یتیم و محسنین ، ۱۷ هزار نفر آنان زنان سرپرست خانوار و ۳۰ هزار نفر نیز سالمندان هستند.

گفتنی است: هم اکنون ۳۳ هزار خانواده با جمعیت ۵۳ هزار نفر در خراسان شمالی زیر پوشش خدمات کمیته امداد هستند که بیش از ۴۷ درصد این خانوارها، در مناطق محروم سکونت دارند.

انتهای پیام / ب

هزینه ۱۱ میلیارد ریالی کمیته امداد خراسان شمالی برای تغذیه کودکان زیر شش سال

برچسب ها: کمیتهامداد ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.