در سال جاری صورت می گیرد؛

راه اندازی ۴ موزه تخصصی در آذربایجان غربی/موزه باز جنگ در چالدران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از راه اندازی موزه باز جنگ چالدران خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی گفت: این اداره کل در راستای وظایف قانونی خود در صدد راه اندازی موزه‌های تخصصی در سراسر استان بوده و تلاش خود را بر روی این موضوع معطوف کرده ایم.


وی با اشاره به راه اندازی  موزه بازجنگ چالدران  تصریح کرد: این موزه یکی از اولویت‌های راه اندازی موزه‌های تخصصی شمال است که امسال در مرحله انتخاب مشاور هستیم تا محدوده موزه را مشخص کرده و طرح خود را برای ایجاد و ساماندهی موزه مذکور ارائه نماید.

راه اندازی ۴ موزه تخصصی در آذربایجان غربی/موزه باز جنگ در چالدران


جباری  یاد آور شد: تا انتهای سال جاری موزه طب را با دانشگاه ارومیه، موزه فرهنگ را با آموزش و پرورش و موزه بانک را توسط بانک مسکن راه اندازی خواهیم کرد تا علاقه‌مندان با محتویات این موزه‌ها نیز آشنا شوند.


وی افزود: وجود مقبره سید صدرالدین در چالدران یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم شمال استان می‌باشد که می‌تواند بنوبه خود جاذب گردشگران زیادی به چالدران و شمال استان باشد.


مدیرکل استان با اشاره به مجموع هزینه‌های مطالعه موزه باز جنگ چالدران افزود: در مجموع ۵۰۰ میلیون ریال در مرحله اول برای مطالعه و اجرایی کردن پروژه تامین خواهد شد.
انتهای پیام/ح


راه اندازه موزه‌های تخصصی در آذربایجان غربی

برچسب ها: میراث فرهنگی ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.