رئیس شورای شهر قم عنوان کرد؛

تامین بخشی از کمبودهای ناوگان حمل ونقل عمومی قم ازمحل تخفیف وکاهش عوارض

سقائیان نژادگفت:از محل تخفیف و کاهش عوارض باید بخشی از نیازها و کمبودهای ناوگان حمل‌ونقل و عمومی شهر را جبران کرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛عبدالله جلالی رئیس شورای شهر قم صبح امروز در شصت و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد،گفت: مشکلات ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم باید با اتخاذ برخی تدابیر شهری و مدیریتی بهبود پیدا کند.

وی با تأکید به نامه فرمانداری در خصوص مصوبه در رابطه به اخذ مجوز تفویض اختیار خرید املاک تا سقف 300 میلیارد ریال به شهردار قم از طریق کمیته‌ای معین با رعایت تشریفات قانونی اضافه کرد:کمیته تطبیق خواستار تغییر لفظ شهرداری به شهردار در این مصوبه بوده و نیاز به ارسال مصوبه دیگر به فرمانداری نیست.

جلالی با اشاره به امکان تهاتر و تدبیر در اعمال تخفیف در قبال خریداری چند دستگاه اتوبوس درون‌شهری در مورد لایحه اخذ مجوز کاهش 30 درصد کاهش عوارض صدور پروانه دریکی از بلوک‌های بلوار پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد: منوط کردن تخفیف بر تحویل اتوبوس درون‌شهری ممکن بوده برخی مشکلات حقوقی ایجاد کرده و مشکلاتی را به وجود آورد.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به لایحه اخذ مجوز کاهش 30 درصد کاهش عوارض صدور پروانه دریکی از بلوک‌های بلوار پیامبر اعظم(ص) عنوان کرد: نظر شورای شهر در این لایحه اصرار بر اعمال آن توسط شهرداری قم است.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به مشکلات حمل‌ونقل عمومی شهر قم بیان کرد: باید تدبیری اندیشیده شود تا با ارائه فرصت تا پایان سال و کاهش عوارض 30 درصدی به‌شرط پرداخت پول نقدی یا تحویل اتوبوس تا پایان سال جاری اتفاق بیفتد.

وی با ابراز رضایت از نسبت مثبت بین هزینه کرد و بودجه سال 96 شورای شهر قم یادآورشد:کاهش هزینه کرد نسبت به بودجه شورا قابل‌تقدیر و تشکراست، بودجه مصوب شورا در سال گذشته بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون بوده اما هزینه کرد شورا کمتر از 2 میلیارد تومان است.

جلالی با انتقاد از عدم احداث و فراهم بودن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر(ص) تصریح کرد: بلوار پیامبر اعظم(ص) یکی از ظرفیت‌های اصلی سرمایه‌گذاری در شهر قم بوده که متأسفانه هنوز زیرساخت‌های ابتدای سرمایه‌گذاری مانند آب و گاز و فاضلاب در آن احداث نشده است.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به برخی از روابط و نیازهای متقابل بین مجموعه مدیریت شهری و شرکت گاز استان گفت: یکی از شرکت‌های خدمات رسان که ارتباط تنگاتنگی با شورای شهر قم در امر خدمات‌رسانی دارد شرکت گاز است.

سید مرتضی سقائیان نژاد لایحه اخذ مجوز کاهش 30 درصد کاهش عوارض صدور پروانه دریکی از بلوک‌های بلوار پیامبر اعظم(ص) را مورد توجه قرار داد و گفت:از محل تخفیف و کاهش عوارض باید بخشی از نیازها و کمبودهای ناوگان حمل‌ونقل و عمومی شهر را جبران کرد.

شهردار قم نیز با اشاره به لایحه اخذ مجوز کاهش 30 درصد کاهش عوارض صدور پروانه دریکی از بلوک‌های بلوار پیامبر اعظم(ص) افزود: باید از امکان تخفیف عوارض این مصوبه تدبیری اندیشیده شود که نقشی در مسیر رفاه بیشتر شهروندان داشته باشد.

انتهای پیام/ح

بلوار پیامبر اعظم(ص) قم فاقد زیرساخت‌های اولیه سرمایه‌گذاری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار