باشگاه‌های ورزشی باعث پیشرفت ورزش می‌شوند

تاسیس باشگاه‌های ورزشی نقش مهمی در پیشرفت ورزش و تهییج جوانان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ تاسیس یک باشگاه در شهر موجب محبوبیت شده و احساسات ، شور و هیجان جوانان و مردم را بر می انگیزد که باشگاه در یک استان باعث به وجود آمدن نشاط اجتماعی و تهییج در جوانان می‌شود.

در استان یزد باشگاه هایی وجود داشته که پس از مدتی دیگر توان فعالیت نداشته و از بین رفته اند که در دهه ۸۰ باشگاه شهید قندی یزد در رشته‌های مختلف والیبال، هندبال و‌ فوتبال فعالیت داشته که با سقوط تیم فوتبال این باشگاه نمی توان نام و نشانی از آن را در شهر یزد پیدا کرد.

باشگاه‌های ورزشی باعث پیشرفت ورزش می شوند

همچنین باشگاه‌هایی در استان یزد فعالیت داشتند که به دور از انتظارات مردم فعالیت می کردند و در چندسال فعالیت خود نتوانستند مانند باشگاه‌هایی همچون شهرداری ارومیه و ذوب آهن اصفهان رضایت مردم را بدست آورند چراکه در یک برهه زمانی کوتاه مشغول به تیم داری در یک رشته ورزشی شده و پس از مدتی فعالیت میدان را خالی می کردند.

اما چند سالی است که باشگاهای  پیشگامان کویر یزد، سنگ آهن بافق، خاتم اردکان و گلساپوش یزد که از باشگاه‌های پیشتاز در عرصه باشگاه داری و ورزش هشتند ورزش این استان را به دست گرفته و درحال بدست آوردن موفقیت های ورزشی بسیاری برای استان هستند.

تاسیس ۴۷۰باشگاه ورزشی در استان یزد

مسعود شریعتی مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: در استان یزد با توجه به وجود علاقه مندان زیاد در رشته های مختلف ورزشی ۴۷۰ باشگاه فعالیت می کنند و ۵۰ باشگاه جدید نیز در سراسر استان تاسیس شده اند.

شریعتی با بیان اینکه باشگاه‌ها در دنیا به سمت حرفه‌ای و خصوصی شدن هستند، افزود: در صورت وجود اعتبار وام اشتغال زایی در دوبخش شهری و روستایی بر اساس ایجاد اشتغال به باشگاه‌ها پرداخت می شود.

باشگاه‌های ورزشی باعث پیشرفت ورزش می شوند

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه نیاز استان به باشگاه های خصوصی برای پیشرفت گفت:  در رشته‌های دوچرخه سواری، فوتبال ساحلی والیبال به دلیل ورود باشگاه‌های خصوصی موفق بودیم  و ورود باشگاه‌های خصوصی به ورزش باعث ایجاد انگیزه می شود.

مسائل مالی اصلی‌ترین مشکل باشگاه‌های استان یزد

عباس کلانتری مدیرعامل باشگاه نوین فولاد یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: دلیل اصلی فرار از باشگاه داری به ویژه در ورزش فوتبال مشکلات مالی است که این موضوع در استان یزد بیش‌تر نمود دارد.

باشگاه‌های ورزشی باعث پیشرفت ورزش می شوند

کلانتری افزود: یکی از راه‌های رفع مشکل باشگاه داری تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده است چرا که شرکت‌های صنعتی منابع مالی باشگاه را از طریق بخشی از مالیات آن شرکت تامین می کنند.

مدیرعامل باشگاه نوین فولاد یزد گفت: باشگاه‌ها نقش بسیار مهمی در پیشرفت ورزش یک استان دارند و در شهرهای مختلف وقتی موفقیت های ورزشی آنها را دنبال می کنیم به وجود باشگاه های موفق در آن شهر منتهی می شویم.

ارتقا ورزش یزد در سطح بین المللی هدف باشگاه پیشگامان

مهدی پیش کوهی پور مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پیشگامان کویر یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: باشگاه فرهنگی ورزشی پیشگامان با هدف رشد و پیشرفت ورزش استان یزد و ارتقای جایگاه آن در سطح کشور و بین الملل و ترویج اخلاق ، علم و نگاه حرفه‌ای به ورزش در سال ۱۳۹۰ با توجه به زیر ساخت و سخت افزار، پایه سازی، بومی گرایی و حضور موثر، موفق و ماندگار در ورزش حرفه‌ای کشور در رشته‌های ورزشی والیبال، دوچرخه سواری، هندبال و شنا و واترپلو تاسیس شد.

باشگاه‌های ورزشی باعث پیشرفت ورزش می شوند

پیش کوهی پور ورزش را صنعت پرهزینه‌ای عنوان کرد و افزود: فعالیت های ورزشی باید با پشتوانه اقتصادی قوی صورت بگیرد و باشگاه حرفه‌ای باید بتواند هزینه‌های بالای باشگاه داری را تامین کند و به شیوه‌های مختلف مورد حمایت سازمان‌های دولتی مسئول قرار گیرد و نباید به ورزش به چشم منبع درآمد مالی نگاه کرد و بنابراین حمایت جامعه و ارگان‌های متولی این امر می‌تواند سبب ترغیب به باشگاه داری شود.

وی گفت: از فاکتور‌های مهم جهت ورود به ورزش حرفه‌ای می‌توان به لزوم وجود زیر ساخت مناسب و امکانات سخت افزاری مدرن و پایه سازی و استعداد یابی در رده‌های مختلف سنی نام برد که این امر با تاسیس و فعالیت باشگاه ورزشی میسر می‌شود.

انتهای پیام/ی

گزارش از علی صبور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار