صدور ۴۶ هزار و ۱۹۰ روادید برای زائران مازندرانی

۴۶ هزار و ۱۹۰ روادید تاکنون برای زائران مازندرانی آیین اربعین حسینی صادر شده است.

جعفری مسئول روابط عمومی حج و زیارت مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  گفت: تا کنون ۴۶ هزار و ۱۹۰ روادید برای زائران مازندرانی آیین اربعین حسینی صادر شده است.

وی افزود ۴۸ هزار و ۷۶۷ نفر تا کنون برای حضور در مراسم اربعین در سامانه سماح نام نویسی کردند.

مسئول روابط عمومی حج و زیارت مازندران با بیان اینکه ۲۲۰ دفتر زیارتی فعال در مازندران آماده دریافت گذرنامه زائران مراسم اربعین هستند، گفت: کنسولگری موقت عراق در ساری، ۲۴ ساعت پس از دریافت گذرنامه، روادید زائران را صادر می‌کند.

جعفری با بیان اینکه مشتاقان حضور در مراسم اربعین حسینی تنها با نام نویسی در سامانه سماح به این سفر معنوی مشرف می‌شوند، افزود: زائران حسینی برابر قوانین و مقررات، از خدمات بیمه‌ای نیز بهره مند می‌شوند.

وی از زائران مازندران خواست در هنگام سفر ارز (دینار یا دلار) همراه خود به همراه داشته باشند.

مسئول روابط عمومی حج و زیارت مازندران با بیان اینکه پارسال ۴۳ هزار مازندرانی در آیین پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند، گفت: پیش بینی می‌شود امسال نیز همین تعداد هم استانی به این سفر معنوی مشرف شوند.

احمد حسین زادگان جانشین رییس ستاد اربعین در مازندران نیز با اشاره به ادامه روند صدور ویزا تا یک روز قبل از اربعین گفت:: در راستای توجه به ابعاد فرهنگی پیاده روی اربعین نیز برای تهیه و توزیع بروشور‌ها و کتابچه‌های راهنمای فرهنگی بین زائران اربعین اقدام شده است.

وی به زائران توصیه کرد فریب افراد سودجو و کسانی را برای تهیه گذرنامه جعلی را نخورند و گذرنامه خود را فقط از پلیس مهاجرت وامور گذرنامه دریافت و برای دریافت روادید نیز از مبادی رسمی و قانونی اقدام کنند.

حسین زادگان گفت:امکان تشخیص مدارک جعلی از طریق سامانه‌های پلیس وجود دارد، از زائران خواست؛ بروز هرگونه مشکل در داخل کشور و قبل از خروج از مرز را با تماس مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و آن سوی مرز را به کنسولگری یا سفارت جمهوری اسلامی مراجعه و پیگیری کنند.

انتهای پیام/آ

روادید برای زائر مازندرانی صادر می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار