آزادسازی ۸۷ محدوده معدنی در سومین مرحله آزادسازی محدوده اکتشافی در سیستان و بلوچستان

در سومین مرحله آزادسازی محدوده‌های اکتشافی در سیستان و بلوچستان، تعداد ۸۷ محدوده معدنی مشمول آزاد سازی قرارگرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان، محمود رضا رحمتیان معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان وبلوچستان، اظهار داشت: براساس دستورالعمل ابلاغی (شماره ۱۵۵۴۴۱/۶۰ مورخ ۱۲ شهریورماه ۹۷) وزارت صمت و اعلامی در سامانه کاداستر، سومین مرحله آزاد سازی محدوده و پهنه‌های اکتشافی کشور رأس ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه مورخ ۸ مهر ماه به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی ادامه داد: در آزاد سازی انجام شده در تاریخ ۸ مهر سالجاری، تعداد ۱۲۹ محدوده اکتشافی و ۲ پهنه اکتشافی همزمان با سراسر کشور در سامانه کاداستر معادن جهت متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش آزاد گردید، که ۸۷ مورد ثبت محدوده در همان روز آزادسازی (۸ مهرماه) صورت گرفته است.

" رحمتیان" اضافه کرد: تاکنون دو مرحله آزادسازی محدوده‌های معدنی و پهنه‌های اکتشافی در طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ در سطح کشور اقدام شده است و مرحله سوم نیز در زمان مقرر انجام گردیده است.

وی هدف از این اقدام را فراهم نمودن بستر جذب سرمایه، ایجاد اشتغال پایدار و بهره برداری مناسب از ظرفیت‌های معدنی کشور عنوان کرد.

به گفته "رحمتیان" آن گروه از محدوده‌ها که در مرحله دوم به هردلیلی آزاد نشده بودند و اکنون نیز از نظر قانونی مشکلی برای آزادسازی آن‌ها نبوده این بار در فهرست محدوده‌های قابل آزادسازی مرحله سوم قرار گرفته اند.

معاون امور معادن سازمان در ادامه افزود: کلیه محدوده‌های درخواست صدور پروانه اکتشاف ابطالی، پروانه‌های اکتشاف ابطالی و محدوده‌های اکتشافی بلاتکلیف، بدون سابقه قبلی و مجهول که حداقل یکبار به مزایده رفته و متقاضی نداشته‌اند از جمله محدوده‌های مشمول آزادسازی بوده اند.

این مقام مسئول درباره محدوده‌های آزاد شده در این مرحله تاکید کرد: باقی‌مانده پهنه‌های مصوب که جلسه نهایی آن‌ها برگزار شده و مناطق امیدبخش آن‌ها با تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت ادامه کار به سازمان استان‌ها ابلاغ شده است نیز مشمول آزادسازی این مرحله قرار گرفته اند.

وی در پایان متذکر شد: براساس دستورالعمل ابلاغی مقام عالی وزارت در رابطه با تعیین تکلیف محدوده‌های راکد و کم کار معدنی کشور، آن گروه از افراد حقیقی که پروانه اکتشاف آن‌ها پس از ۲۳ خرداد سال جاری ابطال شده است، به مدت یکسال امکان ثبت محدوده جدید در سامانه کاداستر را نخواهند داشت.

انتهای پیام/پ

سومین مرحله آزادسازی محدوده اکتشافی در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار