گلستان به عنوان نخستین استان اسامی ۱۷ مفسد اقتصادی را به مردم معرفی کرد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: گلستان به عنوان نخستین استان اسامی ۱۷ مفسد اقتصادی را به مردم معرفی کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ هادی هاشمیان ظهر امروز در نشست با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان با بیان اینکه این تشکل صنفی باید بیش از پیش فعال شود، اظهارداشت: به فرآیند ثبت خانه مطبوعات استان کمک می‌کنیم و این تشکل صنفی باید بیش از گذشته فعال شود و به خواسته‌ها و نیاز‌های جامعه رسانه‌ای استان عمل کند.

وی آموزش را مهم‌ترین مقوله در هر نوع فعالیتی برشمرد و گفت: اگر یک قاضی، فرماندار، رئیس یک اداره و حتی یک خبرنگار آموزش‌های لازم را نبیند، خسارت به بار می‌آورد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: دستگاه قضایی استان این آمادگی را دارد برای دومین بار، دوره آموزشی حقوق رسانه و قانون مطبوعات را با همکاری خانه مطبوعات استان برگزار کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به عزم دستگاه قضایی برای برخورد با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: دشمن عملکرد بد عده‌ای را به همه نظام و حاکمیت گسترش می‌دهد؛ تا از این طریق شکاف بزرگی بین مسئولان و مردم به وجود بیاورد. مردم تخلف را می‌بینند، اما برخورد با متخلفان برای آن‌ها محسوس نیست. در یک ماه گذشته به عنوان نخستین استان اسامی ۱۷ مفسد اقتصادی را به مردم معرفی کردیم. این کار‌ها موجب اعتمادسازی خواهد شد.

هاشمیان نقش رسانه‌ها را در امیدآفرینی در جامعه پررنگ توصیف کرد و گفت: خدماتی که انقلاب اسلامی به مردم ارائه داده، قابل مقایسه با دوران گذشته نیست. رسانه‌ها در کنار نقد منصفانه، باید به رویداد‌های مثبت که موجب ایجاد امید و نشاط در جامعه می‌شود، توجه داشته باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به گسترش فضا‌های اداری دستگاه قضایی استان اشاره کرد و افزود: تا سال ۲ سال و نیم گذشته فضای اداری دادگستری استان مشتمل بر ۶۰۰ اتاق بود، اما در همین مدت توانستیم ۳۵۰ اتاق جدید ایجاد کنیم. همه اعتباری که برای این ساخت و ساز‌ها هزینه کردیم از حساب خاص رئیس قوه قضائیه بود. دولت پول حتی یک آجر را هم نداده است.

رئیس کل دادگستری استان بیان داشت: در ۲ سال اخیر یکصد قاضی جذب شده و وقت‌های رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم قضایی استان کاهش پیدا کرده است. با اقدامات انجام شده تعداد پرونده‌های مُسن در استان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی یکی دیگر از نتایج اقدامات انجام شده در حوزه قضایی استان را کاهش جمعیت کیفری اعلام کرد و گفت: سال ۹۴ تعداد زندانیان استان بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر بود که امروز این تعداد به کمتر از ۴ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است. در حالیکه اگر همان روند گذشته را در پیش می‌گرفتیم امروز با جمعیت ۷ تا ۸ هزار نفری زندانیان مواجه بودیم.


بیشتر بخوانید: اسامی مفسدان اقتصادی استان گلستان اعلام شد


هاشمیان به ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی هم اشاره و اعلام کرد: در حال حاضر ۷۵ درصد ابلاغ‌ها در استان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که ۸۰ درصد این ابلاغ‌ها واقعی است.

وی یادآور شد: در این استان ماهانه حدود ۱۲۰ هزار ابلاغ که در قالب ۲ برگ تنظیم می‌شود، داریم که اگر اقدام به الکترونیکی کردن آن‌ها نمی‌کردیم، باید هزینه زیادی صرف تأمین کاغذ، نیروی انسانی، وسیله نقلیه، سوخت و ... می‌کردیم.

انتهای پیام/پ

 

شناسایی مفسدان اقتصادی در گلستان

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.