افزایش موضع‌گیری ضد اسلام و مسلمانان در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۱۸ آمریکا

در حالی سخنرانی و موضع گیری ضد اسلام و مسلمانان در انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۱۸ افزایش چشمگیری داشته است که جریان‌های سیاسی با رسیدن ترامپ به ریاست جمهوری در آمریکا جسورتر شده‌اند.

پویش‌های مدنی مسلمانان در آمریکا برای مقابله با اسلام هراسیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، جریان‌های سیاسی با رسیدن دونالد ترامپ به کاخ سفید و جایگاه ریاست جمهوری در آمریکا جسورتر شده اند و تئوری‌های توطئه ضد مسلمانان به شکلی روزافزون وارد جریان‌های اصلی سیاسی در آمریکا می‌شود؛ به گونه‌ای که گزارشی تازه نشان می‌دهد سخنرانی و موضع گیری ضد اسلام و مسلمانان در انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۱۸ افزایش چشمگیری داشته است.

یافته‌های گزارش نشان می‌دهد پیام ضد اسلامی در آستانه‌ی انتخابات ششم نوامبر چقدر عمیق است و گویای تاکتیک‌هایی است که از تلاش برای هراس افکنی و شعله ور کردن آتش ترس از مهاجران و رنگین پوستان حکایت دارد.

اسکات سیمپسون، مدیر حامیان مردمی تشکلی با نام هوادار مسلمانان که این گزارش را تدارک دید گفت: «نامزد‌های مخالف مسلمانان در هر منطقه‌ای دیده می‌شوند. افرادی که با اسلام ضدیت دارند در همه سطوح اداری از مدرسه گرفته تا هیئت‌های برنامه ریزی تا فرمانداری‌ها تا کنگره رخنه کرده اند. ضدیت با اسلام را در مکان‌های محافظه کار و لیبرال شاهد هستیم و این پدیده در واقع ریشه دار شده و بسیار گسترش پیدا کرده است.»

در این گزارش بیش از ۸۰ جریان سیاسی در سراسر آمریکا بررسی شد که نامزد‌های آنان در دو سال گذشته پویش‌هایی ضد مسلمانان براه انداخته اند. تقریبا همه نامزد‌های مخالف مسلمانان جمهوری‌خواه بودند. تئوری‌های توطئه ضد مسلمانان به شکلی روزافزون وارد جریان‌های سیاسی روز شده اند. اکثریت نامزد‌ها - ۶۴ درصد - که آشکارا مسلمانان را هدف می‌گیرند یا مقام‌های منتخب یا انتصابی هستند و یا از حمایت ریاست جمهوری دم می‌زنند.

بر اساس این گزارش، بیش از یک سوم آنان ادعا کرده اند که مسلمانان ذاتا خشونت طلبند یا تهدیدی آنی به شمار می‌آیند و وجود توطئه‌ای از سوی مسلمانان را برای مسلط شدن بر جوامع یا نفوذ به داخل دولت تبلیغ کرده اند. کمتر از یک سوم نامزد‌های بررسی شده خواستار آن شده اند که حقوق اساسی مسلمانان به آنان تعلق نگیرد یا اعلام کرده اند که اسلام مذهب نیست.

بسیاری از این حملات بازگو کننده رجزخوانی‌های ترامپ و دیگر نامزد‌های ریاست جمهوری از حزب جمهوری‌خواه در سال ۲۰۱۶ است؛ هنگامی که احساسات ضد اسلام و مسلمانان در جریان برگزاری انتخابات درون حزبی به اوج خود رسید. ترامپ ممنوعیت ورود مسلمانان را به آمریکا خواستار شد و ایده ثبت نام مسلمانان را مطرح ساخت. او همچنین به اشتباه ادعا کرد پس از حملات تروریستی یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱، مسلمانان در نیوجرسی جشن گرفتند؛ ترامپ همچنین آشکارا اعلام کرد "اسلام از ما متنفر است. "

محمد گولا، مدیر سیاسی امگاگ، سازمانی که بر انتخاب مسلمانان بیشتری برای خدمت در دستگاه‌های دولتی تمرکز دارد گفت: «پس از انتخابات ۲۰۱۶ خیلی برای نامزد‌ها ساده شده است که از رجزخوانی اسلام هراسانه و سرشار از تنفر و انزجار برای پیشبرد اهداف سیاسی خود بهره بگیرند.» وی افزود «خواه به مسجد بروید یا بخشی از هر نهادی درون جامعه مسلمانان باشید به اخوان المسلمین وابستگی دارید.»

این خط حمله اخیرا رقابت برای کرسی کنگره را در سرخط‌های ملی قرار داد. دونکن هانتر، نماینده جمهوری‌خواه در یک آگهی تهاجمی به رقیب دموکرات خود عمار کمپانجار حمله کرد و او را خطری امنیتی خواند که می‌خواهد به کنگره نفوذ کند. در آگهی تلویزیونی ادعا شده بود کمپانجار ریشه مکزیکی - فلسطینی دارد و بدون ارائه هیچ گونه سند یا مدرکی مدعی شده بود اخوان المسلمین از او حمایت کرده است.

کمپانجار مسیحی است. او به گاردین گفت حمله به او از روی نادانی اتفاق افتاده و هیچ سنخیتی با حقیقت ندارد. گروهی دو حزبی از کارشناسان کهنه کار امنیت ملی هم آن آگهی را نژادپرستانه و متعصبانه خواندند. در جایی دیگر، کمیته اقدام سیاسی حزب جمهوری‌خواه یکی از نامزد‌های حزب دموکرات، ابیگل اسپانبرگر را به علت همکاری با مدرسه اسلامی در شمال ویرجینیا هدف قرار داده است. اسپانبرگر به عنوان معلم جایگزین در این مدرسه که از سوی سعودی‌ها تامین مالی می‌شده کار کرده است.

گوینده در آگهی تلویزیونی که از سوی صندوق مدیریت کنگره تامین مالی شده و با پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان هم داستان است می‌گوید: ابیگل اسپانبرگر دارد چه چیزی را پنهان می‌کند؟ اسپانبرگر نمی‌خواهد ما بدانیم او در مدرسه‌ای اسلامی تدریس می‌کرده که مرکز پرورش تروریست بوده است. اسپانبرگر از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ در آن مدرسه تدریس کرده در حالی که منتظر بوده صلاحیت امنیتی اش برای همکاری با سازمان سیا تایید شود.

او این را افشا کرد و دو با صلاحیت امنیتی اش تایید شد و برای جنگ ضد تروریسم به خارج از کشور اعزام شد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد چنین حملاتی کارساز نیست. از ۸۰ نامزدی که در این پژوهش ضد مسلمانان شناخته شدند تنها ۱۱ تا ۱۴ درصد برگزیده شدند و یا براحتی در انتخابات نوامبر برنده می‌شوند.

افزایش شدید پویش‌های اسلام هراسانه در شرایطی اتفاق می‌افتد که شمار بسیاری از مسلمانان آمریکایی دارند برای دستگاه‌های دولتی که با رای مردم برگزیده می‌شوند اقدام می‌کنند. به گفته گولا؛ بهترین راه برای مقابله با احساسات ضد مسلمانان، حضور گسترده مسلمانان در دستگاه‌های دولتی با رای مستقیم مردم است.

وی گفت: «اگر این توانایی بدست بیاید که بتوانیم مسئولیت اجتماعی و تعامل مدنی را در درون جوامع خودمان بازنویسی و بازتعریف کنیم کاری بس بزرگ و پراهمیت اتفاق افتاده است. بیش از یکصد مسلمان برای به دست گرفتن سکان در دستگاه‌های دولتی نامزد شده اند؛ رویدادی که هرگز شنیده نشده بود.»

انتهای پیام/

مقابله با اسلام ستیزی در آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۲۵ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
نتایج آموزشهای مدارس وهابی آل خبیث سقوط و افراط گرائی و....که محصول مدارس ترویج دینی وهابیت و سلفی گری و تروریست پروری افراط گرایانه است تا باعث شود چهره اسلام واقعی و دین محمد(ص) مخدوش و.......شود تازه آثار خودش را در هراس از اسلام در غرب هویدا و آشکار کرده تا اسلام هراسی ترویج شود غافل از اینکه آموزشهای مدارس وهابی و نتایج خروجی آن اصل دین مبین اسلام نیست این را هم هیئت حاکمه آمریکا( چه جمهوریخواه - چه دموکرات ) بخوبی می دانند....چون بنا به اعتراف رئیس قلدرمآب خودشان رسماً اعتراف کردند که این جریانات و داعش مخلوق آنان و مهد آن عربستان است........
آخرین اخبار