روایت نعمتی از نشست غیر علنی امروز مجلس؛

ظریف: اروپا تاکنون ایستادگی خوبی در بحث برجام داشته‌ است/ اروپایی‌ها قول داده‌اند تا اقداماتشان را انجام دهند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس توضیحاتی درباره نشست غیرعلنی امروز خانه ملت ارائه کرد.


ظریف اعلام کرد احتمالا اروپایی‌ها از 13 آبان برنامه‌های خود را عملی کنندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه امروز (سه‌شنبه 1 آبان) پارلمان با اشاره به نشست غیرعلنی صبح امروز، گفت: این نشست با توجه به بحث‌های مختلفی درباره برجام، FATF و CFT با حضور ظریف وزیر امور خارجه و عراقچی معاون وی برگزار شد.

وی تصریح کرد: ظریف در این نشست اعلام کرد آمریکایی‌ها فشار حداکثری خود را از طریق مسائل اقتصادی به کشورمان وارد می‌کنند و شاید بر این باورند که بتوانند کشورمان را به سمت فروپاشی پیش ببرند که خیال باطلی است.

نعمتی بیان کرد: وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به مباحث روانی آمریکایی‌ها هم اعلام کرد که آمریکایی‌ها پیگیر آن هستند که از طریق موضوعات مختلف مباحث روانی را در کشورمان انجام دهند تا از طریق فشار اقتصادی و روانی به اهداف خود برسند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد:‌ در این نشست همچنین ظریف درباره مذاکرات خود با اروپایی‌ها برای تشکیل یک ساز و کار مالی هم گفت که اروپایی‌ها قول داده‌اند احتمالا از 13 آبان اقداماتشان را انجام دهند، البته غیر از آ‌نها کشورهای روسیه، هند و چین هم به این موضوع متعهد شده‌اند.

وی ادامه داد: وزیر خارجه همچنین در این نشست غیرعلنی تصریح کرد که اروپایی‌ها تاکنون ایستادگی خوبی در بحث برجام و FATF داشته‌اند.

نعمتی بیان کرد: بحث دیگر در این نشست موضوع FATF و CFT بود که وزیر امور خارجه کشورمان در این مورد بیان کرد که اروپایی‌ها با ایران همراه بودند و برخلاف فشارهایی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی در این زمینه، ایران توانسته است مهلت چهار ماهه‌ای در تعلیق لیست سیاه FATF را دریافت کند، همچنین این ساز و کار باید به تصویب نظام هم برسد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: ظریف همچنین اعلام کرد که نکند با خود تحریمی‌ قراردادهای دو جانبه ما و تفاهم نامه‌های ما با برخی کشورها دچار خدشه شود.

وی تصریح کرد: بیشترین دغدغه نمایندگان مخالف در این جلسه موضوع الزام آور بودن طرف‌های خارجی برای رعایت موارد و ارائه تعهدی بر این بود که با پیوستن ایران به FATF تمامی اتفاقات رخ دهد.

نعمتی اظهار کرد: برخی دیگر از دوستان اعلام کردند که نکند مانند برجام که آمریکایی‌ها از آن خارج شدند برخی کشورها علیه ایران اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۱۴:۵۰ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
برای چندمین بار میخواین از یه سوراخ گزیده شین ؟! اروپا فعلا داره در باغ سبز نشون میده ، تا امضا های FATF رو بگیره ! بعدش ما میمونیم و یه دنیا زیان و ضرر !!
Germany
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
این چه حرفی است که میزنید با این وضعیت دیگر انها لازم نمیدانند کاری بکنند در حالی که در رابطه با اقتصاد هیچ کاری تا بحال نکرده اند.
آخرین اخبار