رئیس پلیس راه استان ایلام خبر داد؛

رانندگی با خستگی و خواب آلودگی ممنوع

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: رانندگی وظیفه ای بسیار مهم و حساس و ظریف است که نیاز به هوشیاری کامل و کافی را دارد لذا بایستی با سلامت جسمی و روانی در این خصوص اقدام کرد.

رانندگی با خستگی و خواب آلودگی ممنوع

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: رانندگی در مسافرت های طولانی خصوصاً در این ایام که ترافیک در جاده ها بسیار سنگین است ، تأثیر سوء بر آرامش راننده می گذارد و خستگی را برای راننده بوجود می آورد و از عوامل تاثیر گذار در وقوع تصادفات جاده ای نیز محسوب شده به نحوی که تعداد زیادی از تصادفات این ایام به علت اختلالات خواب و خستگی مفرط می باشد.

وی اظهار کرد: در طول مسیر حرکت و بویژه در استان ایلام محل هایی برای اسکان و استراحت زائران از جمله در مساجد و تکایا پیش بینی شده است، و رانندگان هرگز در حالت خستگی رانندگی نکنند و به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت نمایند.

همتی زاده ادامه داد: طی چند روز گذشته تصادف منجر به فوت به جهت خستگی و خواب آلودگی در مسیر ایلام-مهران داشته ایم.

وی در پایان افزود: تاثیرات خواب آلودگی بر رانندگی، کاهش تمرکز ، کاهش دید، کاهش سرعت واکنش، سستی در اندامها و خارج شدن کنترل وسیله نقلیه و واژگونی و خروج از جاده و وقوع تصادف می شود.

انتهای پیام/ د

توصیه های پلیس راه ایلام به رانندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.