برگزاری نشست شورای بهداشت مدارس

با حضور مدیر آموزش و پرورش بهبهان، کارشناسان اداری و مسئولین علوم پزشکی شهرستان بهبهان شورای بهداشت مدارس تشکیل جلسه داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دومین نشست شورای بهداشت مدارس با حضور مدیر، کارشناسان حوزه بهداشت و مشاوره آموزش و پرورش بهبهان و معاونت بهداشتی و کارشناسان بخش بهداشت علوم پزشکی شهرستان در دفتر این مدیریت برگزار شد.

در ابتدای جلسه گزارشی از فعالیت های انجام شده در مدارس جهت بررسی وضعیت بهداشتی مدارس، فرم تکمیل شده معاینات پزشکی و غربالگری دانش آموزان، تعداد مدارس مروج سلامت، وضعیت بوفه ها و سرویس های آبخوری و بهداشتی مدارس ارائه شد.

در ادامه جلسه شبرو معاون بهداشتی علوم پزشکی شهرستان بهبهان بر لزوم انجام معاینات پزشکی دانش آموزان و پرسنل مدارس و ثبت آن در پرونده دانش آموزان و کارکنان تاکید کرد.

شبرو پوشش و کیفی سازی مدارس را از فاکتورهای طرح مروج سلامت خواند و ضمن بیان اهمیت ارتقاء مدارس مروج سلامت به درجات بالا، افزایش تعداد مدارس مروج سلامت را در سال تحصیلی 97 را امری مهم برشمرد.

 معاون بهداشتی علوم پزشکی بهبهان در ادامه جلسه شورای بهداشت مدارس، آمادگی کامل این معاونت را به ترویح و بسط بهداشت در مدارس حاشیه و روستایی فاقد مربی بهداشتی با یاری گرفتن از نیروهای بهورز اعلام کرد.

در پایان این نشست اجرای حرکات کششی و نرمشی در کلاس درس، وضعیت بوفه های مدارس، انجام وارنیش فلوراید، سفره سلامت، آهن یاری و چاقی و لاغری مفرط در بین دانش آموزان در مدارس بررسی و تصمیم گیری شد.

انتهای پیام/م

توجه به بهداشت در بین دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.