الیزابت وارن خواستار تحقیق درباره نقش نظامیان سابق آمریکا در ترور رهبران یمنی شد

سناتور آمریکایی در نامه‌ای به وزارت دادگستری آمریکا خواستار انجام تحقیقاتی درباره نقش بازنشستگان ارتش این کشور در عملیات ترور رهبران یمنی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «الیزابت وارن»، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست در سنای آمریکا در نامه ای در تاریخ 19 اکتبر سال جاری میلادی به وزارت دادگستری کشور از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درخواست کرد تحقیقاتی درباره نقش بازنشستگان ارتش آمریکا --که به استخدام امارات متحده عربی درآمده اند-- در ترور رهبران سیاسی یمن انجام شود.

الیزابت وارن در این نامه به وزارت دادگستری آمریکا نوشت: اگر گزارش منتشر شده در وبگاه بازفید درباره نقش سربازان ارتش آمریکا در ترور رهبران خارجی درست باشد، پرسش‌هایی درباره مسئولیت کیفری آنها مطرح می شود.

وی در نامه دیگری هم به «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه این کشور خواستار انجام تحقیقاتی درباره این شد که آیا هیچ مقامی در وزارت امور خارجه از نقش این سربازان ارتش آمریکا در عملیات ترور در یمن مطلع بوده اند یا خیر.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم در پاسخ به این نامه در یک ایمیل نوشت: «ما واقعا از طرح این ادعاها که شرکت های خصوصی بازنشستگان ارتش آمریکا را استخدام می کرده اند که آنها را به یک سری عملیات ترور بفرستند، متأثر هستیم.»

این در حالی است که وزارت دادگستری آمریکا هنوز به درخواستها برای واکنش به این خبر پاسخی نداده است.

وارن در بخش دیگری از این نامه نوشت بر اساس گزارش بازفید، امارات متحده عربی در سال 2015 با یک شرکت خصوصی همکاری می کرده است که وظیفه این شرکت اعزام سربازان بازنشسته ارتش آمریکا به مأموریت هایی در یمن بوده که شخصیت های سیاسی را ترور کند.

شایان ذکر است، از مارس 2015 ائتلاف به رهبری عربستان سعودی –که امارات متحده عربی هم جزء آن است-- بدون مجوز سازمان ملل در تلاش برای احیای قدرت هم پیمان نزدیک خود منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و همچنین تضعیف جنبش انصارالله، یمن را هدف حملات مرگبار هوایی قرار داده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۴۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
خانم الزابت وارن: آیا شما واقف هستید در کشوری بنام آمریکا زندگی می کنید که هیئت حاکمه آن اعتقاد راسخ به حقوق بشر آمریکائی دارد که تعریف آن:"حقوق بشر = وزن بیشتر بسته های دلارحال از چنین دستگاهی انتظار دارید واقعاً خواسته ی شما را در مورد کشور یمن پیگیری کند آنهم در حالیکه چندین صد میلیارد دلار تسلیحات جنگی به عربستان فروخته که کشتار گسترده در یمن انجام بدهد وحاضر نیست این معامله را فسخ کند چون فقط به سود دلارهای بازگشتی از جیب اعراب جاهل می اندیشد نه سرنوشت انسانهای در محاصره و کودکان در حال مرگ که این کودکان هر روز در یمن بدون بمباران و کشتار خود به خود در حال مرگ هستند.....کمی هم روزنامه و اخبار روز را مطالعه کن برایت سودمند خواهد بود.....
آخرین اخبار