افزایش بیش از 50 درصدی صادرات استان کرمانشاه/ صادرات استان کرمانشاه از میانگین کشوری سبقت گرفت

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: در صادرات به کشور عراق از مرزهای استان کرمانشاه بیش از 50 درصد افزایش صادرات داشتیم که در مقایسه با میانگین کشوری 24 درصد امار قابل توجهی است.

افزایش بیش از 50 درصدی صادرات استان کرمانشاه/ صادرات استان کرمانشاه از میانگین کشوری سبقت گرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  کیوان کاشفی رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه  با بیان اینکه  در صادرات به کشور عراق از مرزهای استان کرمانشاه بیش از 50 درصد افزایش صادرات داشتیم که در مقایسه با میانگین کشوری 24 درصد امار قابل توجهی است گفت: تا حدود زیادی در صادرات توانستیم بین قسمت عرب نشین و کردنشین توازنی برقرار کنیم و موفق شریم که به هر دو قسمت صادرات انجام دهیم.

وی با بیان اینکه مرزهای ما فقط خروجی نیست و پایانه ای است گفت:2 هزار کامیون در مرزها برای تخلیه و بارگیری باید تردد کنند که حجم بسیار زیادی است.

وی ادامه داد:اگر حمل یکسره در مرزها راه اندازی شود شاهد ازدحام نخواهیم بود به دلیل اینکه حمل و نقل  به عراق ترانزیتی نیست  و کالا باید جابه جا شود حجم زیادی از  کامیون ها برای تخلیه بار موجب شلوغی مرزها شده است.

وی بیان کرد:در مرز پرویز خان به لحاظ  ادرای و ساختمان ها  و وسعت مشکلی نداریم اما محوطه  تخلیه بار  باید ساماندهی شود  و این کار نیازمند همکاری پایانه ها است.

وی به مشکلات مرز سومار نیز اشاره کرد و گفت:  در بخش سومار  جاده دسترسی از جمله مشکلات است و کافی نبودن زیر ساخته ای این مرز برای حجم زیادی از کامیون ها نیز مشکل دیگر است.

 وی گفت: صادرات به کشور عراق در سال 84 آغاز شد که ارزش 360 میلیون دلاری داشت اما  موفق شدیم  این میزان را به  3 میلیلارد دلار  افزایش دهیم و پیش بنی می شود امسال  این رقم را پشت سر بگذاریم و صادرات 3میلیارد و 200 میلیون دلاری  به ثبت برسد  که در نوع خود یک رکورد خوب محسوب می شود.

وی با اشاره به مشکلات صادرات گفت: بخش نامه ها به صادرات و تولید  صدمه وارد کرده است  ممنوعیت صادرات برخی کالا ها و پیمان سپاری ارزی  و سیستم ارزی سخت  از چالش های پیش روی صادرات به کشور عراق است

 

انتهای پیام/ب

صادرات استان کرمانشاه از مرز 3میلیارد دلار عبور کرد

برچسب ها: گمرک ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار