خرید تضمینی ۵۸۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف زارعین آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به خرید ۵۸۵ هزار تن گندم از گندمکاران استان تا کنون گفت: پنج هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال از طلب کشاورزان به حساب آنان واریز شده است.

خرید تضمینی ۵۸۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف زارعین آذربایجان غربی	.

کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهابادگفت: کل بهای گندم خریداری شده در آذربایجان غربی هفت هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال است و بهای گندم‌های خریداری شده نیز توسط بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: امسال خرید براساس سامانه جامع پهنه بندی صورت گرفته که تمامی اطلاعات گندم کاران در این سایت گنجانده شده است.

کریم زاده با بیان اینکه بیشترین تولید و خرید گندم مربوط به بوکان است ادامه داد: ۹۷۸ دستگاه کمباین بومی و ۲۱۳ دستگاه کمباین مهاجر و سه هزار و ۸۰۰ دروگر در امر برداشت گندم در استان مورد استفاده قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: امسال ۳۲ نفراز کارشناسان سازمان نظام مهندسی به عنوان ناظر کنترل ریزش و ضایعات برداشت گندم بر کمباین‌های فعال در امر برداشت نظارت داشتند.

کریم زاده ادامه داد: سطح برداشت گندم آبی ۹۲ هزار هکتار و گندم دیم ۲۹۶ هزار هکتار می‌باشد. خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان توسط شرکت غله با ۲۷ مرکز خرید، سازمان تعاون روستایی با ۳۲ مرکز خرید و شرکت‌های تولید و فراوری بذر انجام می‌شود.

انتهای پیام / ن

خرید گندم از زارعین در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.