بیمه روستایی و عشایری بیشترین سهم در استان مرکزی

بیشتر بیمه شدگان استان مرکزی در صندوق بیمه روستایی و عشایری عضوند.

بیمه روستایی و عشایری بیشترین سهم در استان مرکزی جیریایی مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت در اراک درگفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت:بیشترین جمعیت بیمه شده استان مرکزی در صندوق بیمه روستایی و عشایری عضوند.

جیریایی افزود: در کل بیمه سلامت استان مرکزی با پوشش بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان مرکزی جمعیتی بیش از ۵۶۷ هزار نفر را زیر پوشش دارد که ۳۱۰ هزار نفر این بیمه شدگان عضو صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند.

وی اضافه کرد: رفع همپوشانی صندوق‌های بیمه‌ای از جمله برنامه‌های سازمان بیمه سلامت در سال جاری است.

توسعه بیمه سلامت یکی از مهمترین تاکیدات سیاست‌های کلی نظام

سید علی آقا زاده استاندار مرکزی هم در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های پیشرفت هر کشور پیشرفت در حوزه سلامت است گفت:توسعه نظام بیمه سلامت در کشور یکی از مهمترین تاکیدات در سیاست‌های کلی نظام است تا بتواند نظام رفاه اجتماعی را رقم بزند.

آقا زاده افزود:در حال حاضر بیش از ۵۶۰ هزار نفر بیمه شده در استان مرکزی داریم و امیدواریم در کشور سلامت و بهداشت و درمان به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی دولت مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: جمعیت عضو بیمه سلامت استان مرکزی کمتر از استان‌های دیگر است و این به دلیل صنعتی بودن استان مرکزی و بهره مندی مردم از خدمات سایر صندوق‌های بیمه‌ای است.

همپوشانی‌های چند میلیونی مشکل بیمه سلامت

طاهر احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هم در این مراسم گفت: برای ارتقای بیمه سلامت در جامعه باید هم مردم و هم مسئولان مد نظر قرار گیرند که متاسفانه همپوشانی‌های چند میلیونی باعث مشکلاتی در زمینه بیمه سلامت در جامعه شده است.

طاهر احمدی افزود:مردم باید از مراجعات بی رویه به پزشکان خود داری کنند و از مصرف بی رویه دارو خود داری کنند

مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت صبح امروز در فرهنگسرای شهر اراک با حضور برخی از مسئولین استانی و بیمه‌ای برگزار شد.

در اجرای طرح بیمه سلامت همگانی که از سال ۹۳ در دستور کار قرار گرفت، همه کسانی که زیر پوشش بیمه قرار نداشتند به صورت رایگان از طریق صندوق بیمه همگانی سلامت در استان مرکزی زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.