مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی کشور مطرح کرد:

۴۴ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی / هیچ محدودیتی در بیمه مشاغل اتباع خارجی نیست

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: بر اساس آمار استخراج شده از سال ۹۴ تاکنون حدود ۴۴ هزار نفر اتباع خارجی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛احمدرضا خزائی مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران تبریز گفت: تامین اجتماعی هیچ محدودیتی در بیمه مشاغل اتباع خارجی و ایرانیان مقیم خارج ندارد و افراد در قالب مشاغل مختلف می‌توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه اتباع خارجی مجاز از بدو شروع به کار، حق برخورداری از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی را دارند، گفت: هیچ فرقی بین اتباع خارجی و ایرانی در کشور برای برخورداری از خدمات تامین اجتماعی وجود ندارد.

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: اتباع خارجی با داشتن پروانه یا کارت کار و فعالیت در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی مشمول بیمه اجباری هستند و کارفرمایان موظف به ارسال فهرست آنان و پرداخت حق بیمه مربوطه هستند.

خزاعی همچنین در خصوص بیمه ایرانیان خارج از کشور گفت: با توجه به اینکه جمعیتی افزون بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی در خارج از کشور حضور دارند، در جهت بیمه کردن این هموطنان درصدد راه اندازی کارگزاری در ۲۱ کشور هستیم.

وی گفت: شناسایی جامعه هدف و امور مربوط به نام نویسی، اخذ درخواست، انجام تعهدات کوتاه مدت مانند هزینه‌های کفن و دفن و تعهدات بلندمدت مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان از جمله وظایف کارگزار‌های تامین اجتماعی در خارج از کشور است.

خزاعی با اشاره به اینکه همه ایرانیان خارج از کشور و اتباع خارجی مقیم ایران می‌توانند از خدمات غیر حضوری بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری به شعب داخل کشور، کارگزاران رسمی برون مرزی در خارج کشور از طریق مراجعه به سایت رسمی این اداره کل به نشانی www.mss.tamin.ir و یا نصب اپلیکیشن my tamin از خدمات سازمان بهره‌مند شود.

جمعیت اتباع خارجی در کشورمان بر اساس آمار سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر و بر اساس آمار غیررسمی ۳ تا ۵ میلیون نفر است.

 

انتهای پیام/ی

 

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی کشور در تبریز

برچسب ها: بیمه ، بازنشستگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار