ترامپ احتمال دست داشتن بن سلمان در ماجرای قتل خاشقجی را تایید کرد

رئیس‌جمهور آمریکا احتمال دست داشتن ولیعهد عربستان در قتل روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول را تایید کرد.

ترامپ بالاخره احتمال دست داشتن محمد بن سلمان در ماجرای قتل خاشقجی را تایید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا احتمال دست داشتن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول را تایید کرد.

وی در مصاحبه با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در پاسخ به سوالی درباره احتمال دست داشتن بن سلمان در قتل خاشقجی گفت: ولیعهد سعودی در این مرحله، مدیریت امور را در عربستان بیش از هر زمان دیگری در اختیار دارد و اگر کسی در قتل خاشقجی دست داشته باشد، خود او خواهد بود.

ترامپ افزود: چند بار با ولیعهد سعودی گفتگو کردم و از او سوالات زیادی را به شیوه های مختلف درباره قتل خاشقجی، پرسیدم.

ترامپ همچنین شب گذشته در جلسه‌ای با فرماندهان نظامی ارتش آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید آیا شما توضیحات مقامات سعودی را می پذیرید که اعلام کرده‌اند قتل خاشقجی تصادفی بوده است، گفت: خیر (قبول نمی‌کنم) باآنکه آنها در این باره صحبت کرده‌اند. هیچ یک از کارهایی که آنها (در این باره) انجام داده‌اند به خوبی پیش نرفته است. بی تردید، آنها در این باره به درستی صحبت نکرده‌اند. آنها کار اشتباهی انجام داده‌اند. بی تردید آنها کار بدی انجام داده‌اند. قتل کاری نادرست است. نوع صحبت کردن آنها یا همانطور که شما گفتید سرپوش گذاشتن روی این مسئله نیز اشتباه بوده است. باید بگویم که این جریان، افتضاح کامل بوده است. از روز اول یعنی از روزی که به این مسئله فکر کردند و این فکر را در ذهن خود پروراندند هرکس که این کار را کرده است، این فکر فکر خوبی نبود و فرایند مربوط به آن نیز اصلا خوب نبود و قتل نیز اصلا خوب نبود و اگر می خواهید این ماجرا را سرپوش گذاشتن توصیف کنید این سرپوش گذاشتن نیز بی‌تردید اصلا کار خوبی نبود. ما با سعودی‌ها درباره همه مسائل صحبت می‌کنیم اما شما (خطاب به خبرنگاران) آخرین فردی خواهید بود که مطلع شوید!

گفتنی است جمال خاشقجی از تاریخ دوم اکتبر سال جاری میلادی پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. مقامات ترکیه‌ای همان ابتدا اعلام کردند تعدادی فایل صوتی و ویدئویی در اختیار دارند که نشان می‌دهد یک تیم امنیتی سعودی خاشقجی را داخل کنسولگری به قتل رسانده است.

عربستان سعودی که در طول این مدت از ناپدید شدن جمال خاشقجی اعلام بی‌اطلاعی کرده بود، بامداد شنبه به ناچار پس از ۱۸ روز اعتراف کرد که خاشقجی داخل کنسولگری این کشور در استانبول کشته شده اما قتل او را به گردن عناصر خودسر انداخت.

انتهای پیام/

اذعان ترامپ به احتمال دست داشتن ولیعهد عربستان در قتل خاشقجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
این سیاست خود امریکا برای برکناری بن سلمان نادان بود که به دست خود بن سلمان نادان صورت گرفت. حالا یه ولیعهد تازه و یه گاو شیرده تازه که حسابی شیر داشته باشه.بن سلمان دیگه شیرش تموم شده بود و به قول خود ترامپ وقت قربانی کردنش بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
دارن میخندم اونها به سرگرمی که بذا همه درست کردن باشه تا نتیجه اش را ببینید ای مشغولهاوقتی پول و زورمتحد شدند عدالت بای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
كار آل سعود تمومه .نابووود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
ايكاش بك عده اي كه به أمريكا دلخوش كردند چشمانشون را باز كنند و ببينند اينها چه ادمهاي نامردي هستند نه شرف دارند نه بويي از انسانيت برده اند. با همه مشكلاتي كه ما داريم خدا را بايد شكر گذار باشيم كه در كشوري كه دينش اسلام است و شيعه است و مردمي با ايمان و با عاطفه زندگي ميكنيم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
ایران باید ضد همه بمب‌ها را بسازد و با آن ترامپ و حامیان سعودی را بترساند!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۱۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
آمریکاپدر همه قتل های زنجیره ای دنیا است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۱۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
آمریکاپدر همه قتل های زنجیره ای دنیا است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
ترامپ تعادل روحی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
خدا نابود کنه السعود را
Iran (Islamic Republic of)
تریلی
۱۲:۱۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
انشاالله روزی ترامپ به سفارت عربستان در امریکا خواهد رفت وهمین بلاسر ترامپ خواهد امد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
آمریکا هم فهمیده دیگه امیدی به نجات آل سعود نیست
-
محمدکاظم
۱۱:۳۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
عجب دنیایی!از زمان حمله وحشیانه عربستان به یمن هزاران بیگناه با خاک یکی شدن صدای کسی درنیومد ولی برای کشتن یه خبرنگار اونم از جنس خودشون چه غوغایی تو دنیا برپاشد.
این یعنی یه معادله جدید وعجیب: یک نفر بزرگتراز هزاران نفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
به تجربه اثبات شده امریکا هیچ کاری نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
عاقبت دوستی با گرگ نحس ،بزرگترین اشتباه کشور ها سرمایه گذاری در آمریکاست چون بعد از اینکه مقامات آمریکا احساس کنند که کشور مقابل دیکر توان انجام دستورات آمریکا را ندارند تمام سرمایه اون کشور بخت برگذشته را بالا می کشند طرف رو زیر پا له می کنند مثل شاه ،صدام ، قذافی و اکثر حکام عرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
دیگه بن سلمان هم به دردش نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۴۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
ترامپ حقه باز خودت هم میدانی و مثل روز برایت از اول هم روشن بود که از روزی که در کاخهای عربستان تیراندازی شد توسط نیروهای خبره و ویژهCIA و نیروهای خبره و ویژه موساد اسرائیل با عنوان "مسخره استراحت محمدبن سلمان در کشتی تفریحی خصوصی اش" در حال آموزشهای ویژه برون مرزی و....به محمدبن سلمان و عمالش بودید و با یک برنامه ریزی حساب شده قرارشداین جنایت و قتل انجام شود ولی از آنجا که حقه باز هستی و از آنجا که گاو شیرده نمی تواند آموزش پذیر چنین عملیات سنگینی باشد و هم آبروی بین المللی هیئت حاکمه آمریکا در عرصه بین الملل زیر سوال رفت باز عقلت رسید جینا را ( رئیسCIA ) را سریع بعد از20روز از گذشت ماجرا فرستادی ولی هم تو هم بنیامین هم محمدبن سلمان هر چه بیشتر دست و پا بزنید در این باتلاق بیشتر فرو می روید.......اگر حقوق بشر در آمریکا= کیسه های طلا ودلار است حقوق یک انسان بیگناه و خون ریخته شده اش در نزد خداوند فقط به حکم قرآن ما مسلمانان جهان "قصاص" است....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
بنده خداعاقبت میمردوبه دیارباقی میرفت حالاتوفیق شامل حالش شده زودتربه دیارباقی بارفته
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۰۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
می خواهد باج سنگینی از عربستان بگیرد
-
راه نور وهدایت
۰۹:۳۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
حاکمان سعودی وعوامل و نوکرانشان از خبیث ترین و نادان ترین اند که نمی شود گفت که آنها حتی ذره ای بوی انسانیت داشته باشند. . آنها از وارثان ونوادگان ابوسفیان ،معاویه، یزید،عمرسعد،ابن زیاد،حرمله و... هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
این رذل ملعون آنچنان خبیث است که شیطانی مثل ترامپ علی رغم میل باطنی وازروی استیصال وناچاری تاءیدمیکند جنایت این بچه مفعول را.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
احتمالافکر کرده اینطوری بهتر است
آخرین اخبار