دانستنی‌های عجیب، اما واقعی از تایتانیک!

تایتانیک؛ نام کشتی بزرگ و حیرت انگیزی است که سازننده آن معتقد بود حتی خداوند هم نمی‌تواند آن را غرق نماید!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همه ما نام بزرگترین کشتی دنیا را شنیده ایم و یا فیلم آن را دیده ایم، کشتی بزرگ و حیرت انگیز که سازننده آن معتقد بود حتی خداوند هم نمی‌تواند آن را غرق نماید!

بله، کشتی تایتانیک، کشتی است که حتی سال‌ها پس از غرق شدنش هنوز نامش بر سرزبان هاست و همه را مبهوت خود کرده است و امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا شما را با دانستنی‌های جالب درباره کشتی تایتانیک آشنا نماید، پس پیشنهاد می‌کنیم با ما سفری به زمان و عجایب کشتی تایتانیک داشته باشید.

دانستنی‌های عجیب، اما واقعی از تایتانیک! / دو ساعت پیش از مرگ تایتانیک چه اتفاقاتی رخ داد؟

معرفی کشتی تایتانیک

آراِم‌اس تایتانیک (RMS Titanic) کشتی بخار بزرگی بود که در ۱۵ آوریل ۱۹۱۲، در هنگام سفر از بندر ساوت‌همپتون انگلستان به نیویورک آمریکا به علت برخورد با کوه یخی غرق شد و ۱۵۱۴ نفر از مسافران و خدمهٔ آن جان خود را از دست دادند.


این مطلب را از دست ندهید: تصویری دیده نشده از کشتی تایتانیک مربوط به سال 1912 میلادی


طراح اصلی این کشتی بزرگ، مهندس ایرلندی، توماس اندروز، و ناخدای کشتی کاپیتان ادوارد جان اسمیت بود. مدیر شرکت دریایی ستارهٔ سفید (صاحب کشتی تایتانیک)، بروس ایزمای، فرار کرد و زنده ماند. ۷۱۰ نفر از ۲۲۲۴ نفری که در کشتی بودند زنده ماندند.

تایتانیک یکی از بزرگ‌ترین اشیا جهان بوده است

نه تنها کشتی تایتانیک عظیم بود، بلکه طبق مجله‌ی لایو ساینس بزرگ‌ترین شی قابل حرکت جهان بوده است که تا آن موقع بشر ساخته بوده است. این کشتی ۸۸۲ فوت طول داشت و ساخت آن ۲ سال طول کشید و طبق برآورد‌ها هزینه‌ای برابر ۷٫۵ میلیارد دلار صرف ساختن آن شده است. وقتی که در لنج کناره می‌گرفت، قدرت و ابهت آن هر چشمی را به خود خیره می‌کرد.

دانستنی‌های عجیب، اما واقعی از تایتانیک! / دو ساعت پیش از مرگ تایتانیک چه اتفاقاتی رخ داد؟

امکانات کشتی تایتانیک در نوع خود بی مانند بوده است

همان طور که ممکن است شنیده باشید تایتانیک کشتی‌ای بسیار لوکس بوده است که امکانات به کار رفته در آن در آن دوران در هیچ کشتی دیگری به کار نرفته بود.

از امکاناتی که در این کشتی به کار رفته بوده است، استخر آب گرم، حمام‌های ترکی، باشگاه، زمین اسکواش و… بوده اند علاوه بر این تایتانیک اولین کشتی بوده که می‌توانست آب لوله را به تمام کابین‌ها ببرد.


ببینید: ساعت جیبی مسافر تایتانیک به حراج گذاشته شد


در تایتانیک چندین طبقه وجود داشته، از فرست کلاس تا طبقه‌ی درجه سوم، با این حال حتی درجه‌ی سوم این کشتی هم از بسیاری از کشتی‌های دیگر آن دوران بهتر بوده است.

دانستنی‌های عجیب، اما واقعی از تایتانیک! / دو ساعت پیش از مرگ تایتانیک چه اتفاقاتی رخ داد؟

دوساعت و نیم پیش از مرگ تایتانیک

۲۳:۴۰ نیمه شب ۱۴ آوریل ۱۹۱۲

دیدبان کشتی حضور کوه یخ را اعلام کرد. به دستور کاپیتان اسمیت تایتانیک به سمت چپ هدایت شد. تایتانیک با سرعت ۲۹ کیلومتر بر ساعت در حرکت بود و متوقف کردن آن با این سرعت بیش از ۸۰۰ متر طول می‌کشید و فرصت کافی برای چرخش به چپ و جلوگیری از برخورد قسمت راست خود با کوه یخ را نداشت.

۲۳:۴۸ نیمه شب 

کاپیتان اسمیت سریع به داخل کشتی سرک می‌کشد و میزان آسیب را برای اولین بار از نزدیک مشاهده می‌کند. تنها در ۱۰ دقیقه اول برخورد آب تا ارتفاع ۴/۵ متر بالا می‌آید.

۰۰:۰۰ بامداد ۱۵ آوریل

خبر‌ها به سرعت به کاپیتان اسمیت می‌رسند که ۵ محفظه در حال پر شدن است او می‌داند تایتانیک ممکن است بیشتر از ۲ ساعت وقت نداشته باشد. در نتیجه به افسران دستور می‌دهد ۲۰ قایق نجات را آماده کنند.

۰۰:۰۵ بامداد

عملیات تخلیه مسافران و خدمه از کشتی آغاز می‌شود.

۰۰:۴۵ بامداد

اولین قایق نجات روی آب‌های اقیانوس اطلس شناور شد.


ببینید: نامه کشتی تایتانیک به حراج گذاشته شد


این قایق حدود ۶۵ نفر ظرفیت دارد، اما با ۳۷ جای خالی کشتی را ترک می‌کند به دلیل پیروی از قانون «الویت با زنان و کودکان است» و کم بودن تعداد زن‌ها و بچه‌ها در کشتی، بسیاری از قایق‌های نجات به جای ۶۹ نفر ظرفیت کامل خود، تنها چند ده نفر سر نشین داشتند.

۱:۳۰ بامداد

۱۱۰ دقیقه پس از برخورد تایتانیک اولین قربانی‌هایش را می‌گیرد. ۵ کارمند که نامه‌های آب گرفته را از اتاق پست نجات می‌دهند غرق می‌شوند.

۱:۴۵ بامداد

ملوانان آخرین قایق نجات را به آب می‌اندازند. اکنون نجات جان بقیهٔ مسافران به دست خودشان است. برق تایتانیک به‌طور کامل قطع می‌شود.

۱:۵۰ بامداد

کشتی به تدریج به سمت چپ می‌چرخید. حوالی ساعت ۱:۵۰ بامداد، آب وارد یکی از راهرو‌های سمت چپ کشتی شد و در نتیجه چرخش شدت یافت.

۲:۱۵ بامداد

با افزایش فشار آب، دیگ‌های بخار متصل به دودکش شماره ۱ از جا کنده شد و دودکش سقوط کرد. آب در مسیری جدید وارد کشتی شدو غرق شدن کشتی شتاب یافت.

۲:۱۸ بامداد

تفاوت شدید وزن بین سینه کشتی که به دلیل ورود آب، سنگین شده بود و کشتی دم نسبتاً سبک، تنش عظیمی در بدنه کشتی ایجاد کرد و بدنه کشتی در مقابل دودکش سوم ترک خورد.


ببینید: لحظه به آب انداختن تایتانیک


چند ثانیه بعد و با به حداکثر رسیدن نیروی خمشی، بدنه کشتی دونیم شد.

سینه کشتی و دم تنها از طرق اسکلت تقویت شده زیرین به هم متصل ماندند. کشتی دم به سمت چپ چرخید و افراد روی کشتی به بیرون پرتاب شدند.

۲:۱۹ بامداد

سینه کشتی از دم که هنوز شناور بود، جدا شد. کشتی دم سرو ته شده و آب از سمت جلو وارد آن شد.

۲:۲۰ بامداد

درحالی که سینه کشتی با سرعت به سمت کف دریا می‌رفت، کشتی دم به حالت تقریباً عمودی چرخیده و وسایل داخل آن به بیرون ریخته می‌شد؛ در همین حال کشتی دم از سطح اقیانوس ناپدید گشت. دیگ‌های بخار از جای خود خارج شده و مستقیماً به بستر اقیانوس سقوط کردند و پس از آن دیگر تا چند مدت دیده نشد.

۲:۲۱ بامداد

جریان آب در اطراف سینه کشتی باعث از جا درآمدن دکل جلوی کشتی و برخورد آن با سکوی فرماندهی و دودکش‌ها شدند.

دودکش‌ها از جا کنده شد به دلیل ظاهر مخروطی شکل سینه و کشتی دم، هر دوی آن‌ها با کم شدن سرعت به کف اقیانوس سقوط کردند.


ببینید: کشف ساعتی شگفت‌انگیز از بقایای کشتی تایتانیک


چرخش ساعت گرد کشتی دم سبب شد قبل از اینکه با کف اقیانوس برخورد کند. وسایل بیشتری از داخل آن به بیرون ریخته شود سینه کشتی با سرعت ۵۵/۵ کیلومتر بر ساعت و بازاویه ۲۰ درجه با بستر اقیانوس برخورد کرد؛ در نتیجه بدنه شکسته شد و عرشه‌هایش خرد شدند.

بقایای متلاشی شده دم حاکی از برخورد بدتر آن با کف اقیانوس است.

دانستنی‌های عجیب، اما واقعی از تایتانیک! / دو ساعت پیش از مرگ تایتانیک چه اتفاقاتی رخ داد؟

فرضیه‌هایی پیرامون تایتانیک

پس از غرق شدن تایتانیک گزارش‌های متعددی در مورد تعداد کثیر کوه‌های یخ در اقیانوس اطلس شمالی منتشر شد. در همان زمان مقامات دریانوردی و هواشناسی آمریکا به روزنامه نیویورک تایمز گفتند که زمستان گرم آن سال باعث شده که توده بزرگی از کوه‌های یخ در آب‌های اقیانوس اطلس به حرکت درآیند. در روز‌ها و هفته‌های پیش از وقوع این حادثه جهت باد و دما شمال اقیانوس اطلس باعث شده بود که تعداد زیادی از کوه‌های یخ به سمت جنوب حرکت کنند.

همه این اطلاعات باعث شده بود که پژوهشگران در گذشته به این نتیجه برسند که در آن روز‌ها تعداد بسیار زیاد و بی‌سابقه‌ای از کوه‌های یخ در بخش شمالی اقیانوس اطلس شناور بودند. یک گروه پژوهشی از آمریکا این فرضیه را مطرح کرده بود که نزدیک شدن بیش از حد ماه به کره زمین باعث شد که در زمستان سال ۱۹۱۲ ارتفاع امواج اقیانوس به شکل چشمگیری افزایش یابد و بنابراین حجم عظیم‌تری از توده‌های یخ از مناطق یخبندان گرینلند جدا شده و در اقیانوس اطلس شناور شدند.


ببینید: تصویری کمتر دیده شده از لحظه به آب انداختن کشتی تایتانیک


اما در این پژوهش جدید در دانشگاه شفیلد، تمام اطلاعات گارد ساحلی و اداره دریانوردی آمریکا از سال ۱۹۰۰ تا چند دهه بعد را بررسی کرده‌اند. روش‌های تحلیل و بررسی اطلاعات با گذشت زمان پیچیده‌تر شده‌است و مقایسه شرایط جوی دوره‌های مختلف را دشوارتر می‌کند. پژوهشگران بریتانیایی در مطالعات خود متوجه شدند که حجم و تعداد کوه‌های یخ شناور در آن بخش از اقیانوس اطلس در هر سال به نسبت سال‌های دیگر تفاوت قابل ملاحظه‌ای داشت. هر چند به حرکت درآمدن توده‌های یخ در سال ۱۹۱۲ میزان نسبتاً بالایی داشته، ولی این میزان نه غیرعادی و نه بی‌سابقه بوده‌است. تخمین زده می‌شود که در آن سال حدود ۱۰۰۰ کوه یخ از مدار ۴۸ درجه، که مرز منطقه مناسب برای دریانوردی تلقی می‌شد، عبور کرده بودند.

در بیست سال فاصله سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۲۰ که توسط پژوهشگران مورد بررسی قرار گرفته، حداقل در پنج سال تعداد کوه‌های یخی که از مدار ۴۸ درجه عبور کرده بودند بالای ۷۰۰ مورد بوده‌است. طبق آمار‌های گارد ساحلی آمریکا تعداد کوه‌های یخ شناور در این مناطق در سال ۱۹۰۹ از سال ۱۹۱۲ بیشتر بوده‌است. اگر مبنا را ۶۰ تا ۷۰ سال اول قرن بیستم در نظر بگیریم، تعداد کوه‌های یخ شناور در سال ۱۹۱۲ جزو بیشترین‌ها بود، ولی بدون شک پرشمارترین مورد نبوده‌است.


ببینید: فروش پالتوی یکی از بازماندگان تایتانیک به قیمت نجومی


پژوهشگران با استفاده از اسناد گارد ساحلی آمریکا و داده‌های دیگر یک مدل کامپیوتری برای ردیابی مسیر حرکت کوه‌های یخ در سال ۱۹۱۲ طراحی کردند. آن‌ها با استفاده از این مدل کامپیوتری توانستند مسیر حرکت کوه یخی که کشتی تایتانیک را در جنوب گرینلند غرق کرد تشخیص دهند. آن‌ها معتقدند که این کوه یخ احتمالاً در پاییز سال ۱۹۱۱ از مناطق یخبندان شمال اقیانوس اطلس جدا شده و در آغاز حرکتش طول آن حدود ۵۰۰ متر و عمق آن حدود ۳۰۰ متر بوده‌است. براساس تخمین‌های این مدل محاسبه کامپیوتری، در زمان وقوع حادثه یعنی ۱۴ آوریل ۱۹۱۲، حجم و اندازه این کوه یخ با آنچه که در عکس‌های ویلیام اسکویرز ناخدای کشتی مینیا دیده می‌شود مطابقت دارد. کشتی مینیا در عملیات جستجو و نجات مسافران تایتانیک شرکت داشت و ناخدای آن از کوه یخی که به کشتی اصابت کرده بود چندین عکس گرفته‌است.

دانستنی‌های عجیب، اما واقعی از تایتانیک! / دو ساعت پیش از مرگ تایتانیک چه اتفاقاتی رخ داد؟

آیا میدانید؛ واقعه‌ی غرق شدن کشتی فورا گزارش نشد؟

بعد از اینکه کشتی غرق شد، آن‌هایی که در خشکی بودند خیلی هنوز از مقیاس حادثه‌ی رخ داده با خبر نبودند و بعد از چندین روز که اصل ماجرا را فهمیدند عمیقا افسرده و غمگین شدند.

نکته و دانستنی‌هایی درباره تایتانیک

  • هزینه ساخت فیلم تایتانیک که در سال ۱۹۹۷ ساخت شده بود خیلی بیشتر از هزینه ساخت خود کشتی تایتانیک بود (۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰$).
  • از ۱۵۱۴ نفری که غرق شده بودند، فقط جنازه ۳۳۳ نفر از آن‌ها پیدا شد و از مابقی جنازه‌ها هیچ اثری پیدا نشد.
  • قیمت سوئیت‌های درجه ۱ تایتانیک ۸۷۰£ پوند بوده که به نرخ امروز میشه ۷۶٬۰۰۰£ پوند.
  • بیشتر از ۱۰ عروس و داماد در کشتی بودند که قصد سفر ماه عسل را داشته‌اند.

ببینید: تصاویر دیده نشده از کشتی تایتانیک


  • دیدبان عرشه کشتی وقتی کوه یخ را می‌بیند و خبر می‌دهد ۳۰ ثانیه بعد کشتی با یخ برخورد می‌کند.
  • فقط ۳ تا از ۴ دودکش‌های تایتانیک واقعی بوده و این به خاطر اینکه با عظمت‌تر و قویتر به نظر برسه.
  • جنازه کشتی تایتانیک بعد از ۷۳ سال غرق شدن یعنی در سال ۱۹۸۵ پیدا شد.
  • آخرین بازمانده کشتی تایتانیک، میلوینا دین در سن ۹۷ سالگی در سال ۲۰۰۹ میلادی درگذشت.
  • ویولون که در زمان غرق شدن کشتی تایتانیک در حال نواخته شدن بوده در یک مزایده با قیمت ۱٫۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳ میلادی فروخته شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تایتانیک ، کشتی بخار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هلما حیدردوست، مهربان حیدردوست
۲۰:۱۹ ۲۵ دی ۱۴۰۲
سلام
به نظر من خوب شد که غرق شد
Iran (Islamic Republic of)
هلما حیدردوست، مهربان حیدردوست
۲۰:۱۸ ۲۵ دی ۱۴۰۲
سلام
به نظر من خوب شد که غرق شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۲ دی ۱۴۰۲
چه شانسی داشتنداونا که نجات پیدا کردند
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۱۶:۲۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
فیلم تایتانیک تازه اومده بوده ولی هنوزندیده بودم داداش بزرگم داشت تعریف میکردیه فیلم اومده اسمش تایتانیک هستش موضوع فیلم درموردیه کشتی که به کوه یخ برخوردمیکنه یعدفه بابام گفت آره داستانش واقعیه تواقیانوس اطلس باکوه یخ برخوردمیکنه تعدادزیادی ازمسافراش بدلیل سرمایی آب میمیرن ازش پرسیدیم مگه فیلم رودیدی گفت نه بابابزرگت برام تعریف کرده بودزمانیک نوجوان بوده چنین اتفاقی پیش میادروزنامه هایه مدت درموردش مطلب میزاشتن حتاشایعه شده بودچندتامسافرازخاندان سلطنت قاجارتوکشتی بودن جون خودشنوازدست داده بودن اتفاقاکتابشم دارم
وقتی فیلم رودیدم یک هفته افسردشده بودم خیلی دلم براشون میسوخت مخصوصابیشترواسه جک روز ولی وقتی کتابشوخوندم دیدم هیچ اسمی ازشون نیست اون موقع مثل الان گوگل واینترنت بودهرچی میخای سرچ کنی بعدچندسال هی مطالب درموردشون خوندم فهمیدم جک روز شخصیت خیالی داستان واسه قشنگ شدن فیلم بودن
Iran (Islamic Republic of)
M
۰۰:۵۶ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
این واقعه خیلی غم انگیز و دلخراش بود و نمیشه بگیم بخاطر غر مغرور بودن این اتفاق افتاده چون هیچ کسی دوست نداره از عرش به فرش برسه تو این جهان بزرگ عجایب و اتفاقات بزرگی است که هنوز بشر قادر به توضیح و کشف آن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
با سلام من این فیلمو ندیدم ولی انسان باید به قدرت خداوند هم اعتقاد داشته باشه خود خواهی ادم رو نابود میکنه هر فیلمی پیام خودش را دارد باید درس بگیریم این اتفاق انسان رو به فکر وا میدارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
غم انگیز و فوق‌العاده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۳۰ مهر ۱۴۰۱
غم انگز بود
Iran (Islamic Republic of)
پژمان پاشایی
۱۹:۳۵ ۲۷ تير ۱۴۰۱
فوق العاده
Iran (Islamic Republic of)
Shahnaz
۱۴:۵۳ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
Sorry
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۰۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
از عمد اومدن فیلمش رو کثیف و آلوده درست کردن
که آدم ها زیاد از حماقت اون ها یادشون نیاد
Iran (Islamic Republic of)
Ayyyyyy
۲۰:۴۳ ۲۶ دی ۱۴۰۰
تایتانیک یکی از غم انگیز ترین اتفاقات بوده و هرگز فراموش نمیشه!

کاش پایان فیلمش اینطوری نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۵۳ ۱۷ دی ۱۴۰۰
به نظر من کشتی تایتانیک غرقش کردند ادن خودش غرق نمی شد بهونه شون بود خودشون اون کوه یخ و به سمت کشتی هدایت کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
!!!!!! آرزوی شفا برای بیماران روانی
پس منم برم یک چند تا کوه رو جابجا کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۴ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
سبحان الله
Pakistan
Hafizullah
۰۹:۵۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
قبول داریم که کشتی بزرگی بوده و غرق شده، ولی از یاد نبرید: آنچه اضافه گویی که صورت گرفته صرفاََ بخاطر شهرت یابی، درامد مادی و پر رنگ شدن سینماهای امریکا میباشد، حقیثت اینجاست که تاریخ آمریکا ۹۰ فیصد بر شایعات و افسانهای خود ساخته شان استوار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
فیلمش خیلی قشنگه ولی پایانش خیلی غم انگیزه کاشکی این اتفاق نمی افتاد و سالم به مقصد می رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
تو فیلم اگه دقت کنین یه مرد باعث میشه کشتی غرق بشه به ناخدا میگه اگه یه روز زود تر برسیم تو روز نامه می‌نويسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
فیلم های هالیوود که همه تحریف شده و آلوده است
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۷:۳۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
خیام مسافر تایتانیک بود، البته کتابش.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۴۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
ببینید دوستان
بشر مغرور هست ونادان
نوشته آقای اندرویز طراح وسازنده کشتی
روی سر در کشتی تایتانیک که
(خدا هم نمیتواند تایتانیک راغرق کند)
اون هم تو سفر اول تایتانیک
به نظر شما یعنی چی؟
من نتیجه میگیرم
باوجود کاپیتانی چون کار کشته وخبره
افسرانی زبده ودیده بانانان
وبه قول خودشون عظمت وبزرگی تایتانیک
توی تیتر اول روزنامه ها ثبت شده وبه گفته سازنده
کشتی که ما باید با سرعت ۲۱ گره یعنی ۳۹ کیلومتر
برساعت( سرعت) تایتانیک راهم توی تیتر اول روزنامه ها
ثبت کنیم
این چیزی نیست جز غرور وتکبر بر خداوند
تایتانیک توی سفر اول باوجود
جان اسمیت کاپیتان بازنشسته و کارکشته
توماس اندرویز طراح و حتی خود سازنده کشتی که همسفر بودند به این فاجعه دچار شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
داستان شیرینی بود
سبحان الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
به به
کیف کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
دور از انتظاری نبود
کسی که غرور کاذب داشته باشه و با پررویی تمام بیاد این جمله رو از دهن نجسش در بیاره
حتی اگر جن و انس هم باهاش متحد با‌شن بازهم عاقبتش چیزی جز عذاب و ذلت نخواهد بود
چه در این دنیا چه در جهات آخرت
Iran (Islamic Republic of)
Kosar
۲۳:۳۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
حرفی ندارم... واقعا خیلی غم انگیز بود
کشتی به اون بزرگی تو یه روز اینجوری بشه
و همه تلاش های انسان هدر بره
حالا این هیچی
اون مردمی که تو کشتی بودن چی؟؟
تو چندین دقیقه تبدیل به یخ شدن
تایتانیک از بدترین حوادث بود و هیچ وقت فراموش نمیکنیم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
مثل اینکه تو دلت میخواست با اونا ته دریا غرق بشی
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۰۲:۳۷ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
جالبه که سازنده و ناخدای تایتانیک بسیار آدمای با تجربه و دانایی بودن.، اما ناخدای کشتی بخاطر افتخارات و مدال هایی که قبلا به دست آورده بوده به خودش خیلی مغرور میشه و با اینکه 6تا اخطار تلگرافی بهش میدن و میدونسته کشتی به احتمال زیاد با کوه یخ برخورد میکنه. اما غرورش باعث شده که فکر کنه در هر لحظه ای میتونه جلوی این اتفاقو بگیره و مثل همیشه قهرمان بشه. ولی متاسفانه غافل از پروردگارش.
خوبه که اون لحظه مثل شخصی که صاحب کشتی بوده، نرفتن توی قایق بچه ها و بانوان تا از دست مرگ فرار کنن و بقیه زندگیشونو با خجالت و عذاب و سرکوفت آدما ادامه بدن.
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۰۴:۳۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
انسان مغرور فک میکنه خیلی قدرت داره و یادش رفته که خدایی هم وجود داره تایتانیک درمقابل عظمت خدا به اندازه یک قطره آبه
Iran (Islamic Republic of)
...d...
۱۵:۲۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
میشه بگین دقیقا چند طبقه بوده؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رادین
۱۷:۳۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
۳ طبقه داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
یه سوال ؟؟ العان کل کشتی زیر اب هست یا نصفش بالای آبه؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سعید
۲۱:۴۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
خیلی تاسف انگیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
عبرت انگیز هستش
Iran (Islamic Republic of)
اریا
۰۷:۳۶ ۲۶ دی ۱۳۹۹
درست می گی غم انگیز بود
Iran (Islamic Republic of)
Ali saeedi
۲۳:۳۰ ۲۳ دی ۱۳۹۹
واقعا خیلی خیلی دلخراش و غم انگیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
غم انگیز نبود
کسی که بخواد با این هزینه و غرور با خدا دشمنی داشته باشه.
سزاش همینه.
اتفاقا کیف کردم. و خوشحال شدم.
سبحان الله. الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۵ ۲۲ دی ۱۳۹۹
ولی خیلی غم انگیز بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
عجب
بعد ببخشید شما چیکاره اونا هستی؟؟
یا دوست داشتی مثل اونا با غضب الهی بری ته دریا؟؟
در قرآن چنین اومده که ذره ای دل سوزی و ترحم برای کافران حرامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۲ دی ۱۳۹۹
ولی خیلی خیلی خیلی ۰۰۰ غم انگیز بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
نبود
Iran (Islamic Republic of)
اریا
۱۵:۱۷ ۲۲ دی ۱۳۹۹
نصف مردم دنیا روکشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
چی ‌!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۰۶:۴۸ ۱۹ دی ۱۳۹۹
واقعا عالی و خیلی غم انگیز
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
۰۸:۳۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
کشتی تایتانیک با اون همه عظمت و ارزش مادی در دل اقیانوس غرق شد.
و این نشان دهنده عظمت خدایا یکتاست.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۵۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
خدا عظمت این کشتی رو برد زیر دریا تا بگه بشر مغرور نشو
Iran (Islamic Republic of)
حبی
۲۳:۰۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
واقعا عالی و خیلی خیلی غم انگیز.
Iran (Islamic Republic of)
هدايت
۲۰:۵۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
من فليمش رو ديدم عاليه ولي دلخراشه
Iran (Islamic Republic of)
آهو
۲۰:۳۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
واقعا فوق العاده بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
عظمت خدا در یک نگاه وسلام
Afghanistan
Ahad
۰۵:۲۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
فیلمش خیلی غم انگیز بود واقعا اشک آدمو درمیاره این داستانش واقعی بوده؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
مبینا
۰۸:۰۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
سازنده اش گفت کشتی ساختم که خدا هم نمی تونه فرقش کنه اما خوب دید که خدا فقط با یه کوه یخ کشتی‌ رو به کف اقیانوس برد
خدا خودش میدونه قدرتش رو چطوری نشون بده
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۳۷ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
فیلمش عالی بود اخرش خیلی تلخ و غم انگیز بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
عجیبه
Iran (Islamic Republic of)
آیسل
۱۶:۰۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
خدا هیچ کس رو تو همچین وضعیتی گرفتار نکن
Iran (Islamic Republic of)
عمران
۲۰:۱۰ ۱۹ تير ۱۳۹۹
همه دیدن ک خدا می تونه تایتانیک راغرق کنه.بشر چقدر فازتوهم قدرت داره
Iran (Islamic Republic of)
saye
۱۲:۳۷ ۰۱ تير ۱۳۹۹
خدابزرگیشو نشون داد و میخاس بگه دیدی خدا بزرگتره و قدرت همه چیو داره
Iran (Islamic Republic of)
نگارررر
۲۲:۲۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
عزیزان از فولاد بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
خوب بوده که بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
تایتانیک یکی از بهترین داستانات و تلخ ترین حوادث جهان بوده است و خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۵۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
کافرونجس بودند، خداهم به هلاک جمعی گرفتارشان کرد. قرآن:خداهیچ باک از هلاک جمعی قوم های فاسدندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
من فیلم رو دیدم واقعا عالی بود ولی خبرش تلخ بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
من فیلم رو دیدم واقعا عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۱۷:۲۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
حادثه تلخ ولی خیلی جاابیه
Iran (Islamic Republic of)
digkbvk nkbf mrjblkkb
۱۹:۰۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
واقعا جالبه خیلی قشنگه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۱۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
خیلی قشنگ
Afghanistan
هانیل
۲۰:۳۸ ۰۲ دی ۱۳۹۸
خوب بود از آن در تحقیقات کالجم استفاده میکنم
Iran (Islamic Republic of)
متین ملک رئیسی
۱۳:۳۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
سلام خدمتتون.مطلب خیلی عالی بود.خیلی خودشو رونمایی کرد تا من جذبش شدم و خوندم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
چرا
Iran (Islamic Republic of)
Ayat zargani
۲۰:۳۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
شاید اگر محکم تر ساخته می شد و از جنس آهن نبود غرق نمی شد.
India
SH
۰۹:۱۷ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
مگه محکم تر از آهن وجود داره
آخرین اخبار