کیهانی: اردوی خارجی نداریم/ هدف‌گذاری ما موفقیت در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ است

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: اردوی خارجی برای ورزشکاران برگزار نمی کنیم، مگر آنکه اردوی متصل به اعزام باشد.

مجید کیهانی در گفتگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سطح کیفیت رقابت‌های این فصل لیگ دوومیدانی اظهار داشت: خوشبختانه به هدفی که در لیگ مدنظرمان بود، تقریباً دست یافتیم به صورتی که امسال چند باشگاه خوب در لیگ حضور داشتند که همین مسئله موجب شده بود تا منابع مالی خوبی از این طریق به ورزشکاران باشگاه های مختلف تخصیص یابد. اعتقادم بر این است لیگ دوومیدانی باید در هر ماده هشت نفر برتر را تحت پوشش قرار دهد و خدا را شکر تا حدود زیادی به این هدف دست یافتیم. هر چند که هدف اصلی ما ارتقای قرارداد مالی ورزشکاران بود که رسیدن به آن کمی سخت بود.

شرایط در لیگ دوومیدانی به نحوی نیست که قرارداد ورزشکاران را افزایش دهیم

او ادامه داد: شرایط در لیگ به نحوی نیست که بتوانیم قرارداد ورزشکاران را افزایش دهیم. البته این جای خوشحالی است که فدراسیون در سال‌های اخیر توانسته شرایط حضور باشگاه‌هایی چون استقلال، سپاهان، آسان پرداخت و سایر باشگاه ها را در لیگ دوومیدانی فراهم کند و از سال آینده هم تلاش می‌کنیم نه تنها با نگه داشتن این تیم‌ها، بلکه حتی با اضافه کردن چند تیم دیگر، هم کیفیت مسابقات را دو چندان کنیم و هم مبالغ قرارداد ورزشکاران را افزایش دهیم.

هدف‌گذاری ما موفقیت در بازی‌های آسیایی 2022 است

رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره مسابقات قهرمانی آسیا در سال 98 توضیح داد: استراتژی ما برای این رویداد مشخص و هدفمند است چرا که هدف‌گذاری ما موفقیت در بازی‌های آسیایی 2022 است و به همین علت ورزشکارانی را به قهرمانی آسیا در قطر اعزام می کنیم که مدال‌شان قطعی باشد یا شانس کسب مدال در بازی‌های آسیایی 2022 را داشته باشند. همچنین باید بگویم به هیچ وجه اردوی خارجی برای ورزشکاران نداریم، مگر آنکه اردوی متصل به اعزام باشد.

اگر به جای پاییز، لیگ دو و میدانی در فصل دیگری بود، رکوردها بهتر می شد

او در ادامه اظهاراتش، گفت: متاسفانه از نظر من فصل برگزاری مسابقات، چندان آیده آل نبود البته در این مورد چاره‌ای نیز نداشتیم، چون به دلیل برگزاری بازی‌های جاکارتا مجبور شدیم زمان برگزاری مسابقات را به تعویق بیاندازیم. در هر صورت اگر لیگ دوومیدانی به جای فصل پاییز در فصل دیگری برگزار می‌شد، شرایط بهتری پیش روی ورزشکاران بود و در آن صورت می توان توقع داشت رکورد دوومیدانی کاران بهتر شود.

حضور ملی پوشان در لیگ به نفع خودشان است نه فدراسیون!

کیهانی در مورد اینکه چرا برخی از ملی پوشان در لیگ حضور نداشتند، بیان کرد: برخی از ملی پوشان صاحب نام دوومیدانی حضور کمرنگی در لیگ داشتند که از نظر ما این مسئله به هیچ عنوان قابل قبول نیست و آنها فکر می‌کنند که اگر در لیگ شرکت کنند، این برای فدراسیون است که این مسئله جای توجیه نیست و برای خود ورزشکار می تواند یک مسئله حائز اهمیت به شمار برود که در لیگ شرکت کند. به طور مثال چنانچه یک ورزشکار شاخص در لیگ حضور یابد ، برای کمک به دوومیدانی و خودش است و در این صورت است که می‌توان توقع داشت تا تیم‌های دیگر نیز برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کنند تا شرایط لیگ با حضور آنها بهبود پیدا کند، بر عکس آن هم اگر خودمان را کنار بکشیم نباید توقع داشت تا اتفاقی رخ بدهد. اینکه بگوییم بهتر است با مبالغ پایین در لیگ شرکت نکنیم، خوب نیست. امسال زمینه‌ای را مهیا کردیم که چند باشگاه شاخص در لیگ شرکت کنند و حالا باید همه دست به دست هم بدهیم تا قرارداد ورزشکاران بیشتر شود.


بیشتر بخوانید:

رئیس فدراسیون دوومیدانی به دیدار سلطانی‌فر رفت

کیهانی: باید ورزشکاران به حضور در لیگ احساس تعصب کنند / تمدید قرارداد با حدادی مشخص نیست

غیاثی: برخی ها به دنبال این هستند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند/ مگر می شود از قهرمان ملی استقبال نکنیم ؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار