خدمت رسانی راهداران به ۸۰ روستای صعب‌العبور فریدون‌شهر

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان فریدون‌شهر با اشاره به وجود ۵۰۰ کیلومتر انواع راه‌های اصلی، فرعی و روستایی در فریدون‌شهر، گفت: راهداران به ۸۰ روستای صعب‌العبور فریدون‌شهر خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان، علی‌اکبر آقایی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان فریدون‌شهر با بیان اینکه در 6 ماهه ابتدایی سال جاری سه پروژه مهم در این شهرستان آغاز شده است، اظهار داشت: روکش و بهسازی آسفالت گرم محور فریدون‌شهر چغیورت (محدوده سه‌راهی چغیورت تا پیست اسکی)، روکش و بهسازی آسفالت گرم محور فریدون‌شهر قلعه سرخ (محدوده گردنه بردآسیاب تا سه‌راهی سرداب) و پیگیری تعریض و ایمن‌سازی پل پر حادثه نهضت آباد از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌آید.

وی با اشاره به ظرفیت‌های طبیعت‌گردی شهرستان فریدون‌شهر خاطرنشان کرد: پیست اسکی، چشمه سراب، آبشارهای پونه زار، دورک، طرزه و پشندگان، دشت لاله‌های واژگون، رودخانه و سد چشمه لنگان، کوه پوشیده از برف شاهان کوه، جنگل‌های پشتکوه، غارها و طبیعت بکر در روزهای تعطیل بسیاری از مردم را به این شهرستان می‌کشاند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان فریدون‌شهر تصریح کرد: این جاذبه‌ها تردد مسافران و تورهای گردشگری در فصول مختلف سال را به‌شدت افزایش داده و سبب توسعه خدمات حمل‌ونقل مسافر در این شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان فریدون‌شهر یک شرکت مسافربری روستایی و دو شرکت مسافربری برون‌شهری در دو پایانه در حال فعالیت هستند، گفت: شرکت روستایی، خدمات جابه جایی مسافران را به روستاهای داخل محدوده شهرستان انجام می‌دهد و دو شرکت برون‌شهری خدمات جابه جایی مسافران به شهرهای اصفهان، تهران و نجف‌آباد را بر عهده دارند.

آقایی گفت: تعداد مسافر جابه جا شده درون استانی این شهرستان در نیمه اول سال 97 بالغ‌بر 29 هزار و 53 نفر بوده و تعداد مسافر جابه جا شده برون‌استانی شهرستان فریدون‌شهر در نیمه اول سال 97 سال 4 هزار و 785 مورد سفر گزارش‌ شده است.

وی با تشریح ظرفیت‌های حوزه حمل‌ونقل بار این شهرستان گفت: دو شرکت باربری و حمل بار در این شهرستان فعال هستند که در 6 ماهه ابتدایی سال جاری 32 هزار و 544 تن بار جابه جا کرده‌اند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان فریدون‌شهر خاطرنشان کرد:‌ اخیراً یک معدن سنگ‌آهن در محدوده شهرستان آغاز به فعالیت کرده است که روزانه حجم باری را به مقصد ذوب‌آهن حمل می‌کند.

وی با بیان اینکه این شهرستان باوجود داشتن ظرفیت‌های بی‌نظیر در حوزه گردشگری و سفر از وجود مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی محروم است، اضافه کرد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می‌کند.

آقایی با اشاره به وجود 500 کیلومتر انواع راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شامل 226 کیلومتر شوسه و 274 کیلومتر آسفالت در فریدون‌شهر، اظهار داشت: خدمت‌رسانی به 80 روستای صعب‌العبور یکی از رسالت‌های سنگین این اداره به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: سه مرکز ثابت، بخش مرکزی به مدیریت اداره و راهدارخانه اسلام‌آباد در 48 کیلومتری مرکز شهرستان در دهستان پیش کوه و راهدارخانه مصیر در فاصله 110 کیلومتری فریدون‌شهر در دهستان پشت کوه برای ارائه خدمات راهداری در این شهرستان به فعالیت مشغول هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان فریدون‌شهر ادامه داد: از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره در صورت تأمین بودجه انجام روکش و بهسازی آسفالت موجود محور فریدونشهر-چقا به طول 30 کیلومتر، انجام روکش و بهسازی آسفالت موجود محور فریدونشهر-قلعه سرخ به طول 55 کیلومتر، انجام روکش و بهسازی آسفالت موجود محور فریدونشهر-اسلام آباد-مصیر به طول 80 کیلومتر، آسفالت 250 کیلومتر راه شوسه و خاکی منطقه و تأمین تجهیزات ایمنی و حفاظ (گاردریل-نیوجرسی) محور فریدونشهر-اسلام آباد-مصیر است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برف‌گیر بودن و کوهستانی بودن منطقه و راه‌های و گردنه‌های متعدد نوسازی ناوگان یکی از ضروری‌ترین مسائل این شهرستان به شمار می‌آید.

آقایی ادامه داد: در سال جاری با خرید یک دستگاه لودر نسبت به ارتقا سطح کیفی ماشین‌آلات این شهرستان اقدام شد.

 

انتهای پیام/م

آغاز خدمت رسانی راهدران همزمان با فصل زمستان در مناطق صعب العبور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.