با فحاشی و ضرب و شتم از نوع حرفه ای؛

بد اخلاق های فوتبال از تختی نمره مردودی گرفتند

صحنه های شرم آور درگیری بازیکنان سایپا و پرسپولیس در ورزشگاهی به نام تختی اسطوره اخلاق در ورزش ،تلخ ترین حادثه معنوی در فضای ورزش بود.

به گزارش   خبرنگار فوتبال و فوتسال  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سایپا در هفته دهم لیگ برتر فوتبال یک امتیاز مثبت برای هر دو تیم و هزار امتیاز منفی در کارنامه ورزش به همراه داشت.

سوت پایان بازی که زده شد انتظار داشتیم حرمت ورزش و نام صاحب ورزشگاه یعنی جهان پهلوان تختی را نگه دارند مگر نه اینکه هر روز از آقایان که الگوی ورزشی آنها تختی است.

بازیکنان پرسپولیس و سایپا در بازی شب گذشته در زمین بازی موساوی کردند و بیرون از زمین اخلاق را وادگذار کردند،برانکو و علی دایی که رابطه شاگرد استادی دارند نباید اجازه می دادند درگیری فیزیکی در تونل ورزشگاه رخ دهد.

بوکس بال در ورزشگاه تختی بعد از 90 دقیقه فوتبال آبروی لیگ برتر فوتبال را به چالش کشید،ضرب و شتم و فحاشی آنهم از دو تیم بزرگ غیر قابل قبول و باور است و به نظر می رسد باید در این باره اقدامی فوری و ضربتی انجام داد چرا که این موضوع نباید به صورت اپیدمی در ورزشگاه ها رواج پیدا کند.

عصبانیت دایی از جایی آغاز شد که در چند صحنه به داور مسابقه معترض بود و پس از اخراج برادرش این موضوع بیشتر نمود پیدا کرد.

جر و بحث های گاه و بیگاه و چشم پوشی داور از برخورد قاطع این روند را به بیرون از چمن کشید و تونل ورزشگاه جولانگاه لات های به ظاهر فوتبالیست شد که با عربده کشی حریف می طلبیدند  این اتفاق حتما بازتاب فراتر از مرز ها خواهد داشت چرا که  پرسپولیس باید در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد و زیر ذره بین کشور های دوست و دشمن  قرار دارد.

جالب تر اینکه دایی و برانکو هر دو از یک تیم هستند،دایی اسطوره فوتبال ایران و پرسپولیس با کوله باری از افتخار این روز ها به حک.م تقدیر روی نیمکت سایپا و برانکو  با 2 قهرمانی محبوب پرسپولیسی هاست و جای خود را در دل هواداران بی شمار این تیم باز کرده است.

شرم داریم کلمه الگو و اسطوره را برای حاضران در ورزشگاه تختی استفاده کنیم ،جهان پهلوان از همه چیز گذشت برای زنده نگه داشتن اخلاق و انسانیت در ورزش و شما برای 2 امتیاز ورزشگاه را بهم ریختید.

آقای دایی امروز بیشتر ارزش صدا و سیما را خواهی دانست چرا که اگر این تصاویر از سیما پخش میشد کمی طرز فکر افراد نسبت به شما تغییر می کرد،آقای شجاع خلیل زاده اگر دایی بزرگ شماست چرا حرمت نگه نداشتید؟

بازیکنان جوان پرسپولیس و سایپا اگر شما را الگو کنند ایرادی به آنها وارد نیست،وقتی شما اینگونه اخلاق را به حراج گذاشتید توقعی از جوان ترها نمی رود.

فنونی زاده: علی دایی باید خویشتن داری می‌کرد/ مقصران درگیری‌ها باید محروم شوند

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره درگیری‌های رخ داده در پایان بازی این تیم برابر تیم سایپا اظهار کرد: من هم از طریق رسانه‌ها متوجه درگیری‌ها شدم و به نظرم علی دایی باید یک رفتار مناسب تری از خود نشان می‌داد و وارد درگیری‌ها نمی‌شد و خویشتن داری می‌کرد.‌

ای کاش بازی بدون تنش و درگیری تمام می‌شد

او ادامه داد: به هر حال بعد از اخراج محمد دایی مربی سایپا جو متشنج شد و با وجود اینکه مالکیت در دست سایپایی‌ها بود و آن‌ها توانستند گل خورده را جبران کنند، اما با پرسپولیسی‌ها درگیر شدند. برایم جای تعجب دارد که چرا سایپایی‌ها بعد از بازی با استقلال شلوغ کاری نکردند و‌ای کاش این بازی بدون تنش و درگیری تمام می‌شد. همچنین رادوشوویچ دروازه بان کروات پرسپولیس نباید در این درگیری دخالت می‌کرد و بهتر بود که کریم باقری و مصطفی قنبر پور تیم را جمع می‌کردند و مانع درگیری بازیکنان می‌شدند.

کمیته انضباطی با متخلفان درگیری باید برخورد کند

فنونی زاده بیان کرد: هر کسی که شروع کننده دعوا و درگیری بوده است کار اشتباهی کرده است و کمیته انضباطی فوتیال باید با مقصران این بازی برخورد کند و حتی به سمت افراد توجهی نداشته باشد و مسببان این درگیری باید محروم شوند.

علی پروین بعد از ۵۰ سال هنوز اسطوره فوتبال کشورمان است

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه علی دایی به جای ورود به درگیری بهتر نبود وارد این حواشی نمی‌شد، گفت: علی دایی یکی از اسطوره‌های فوتبال ایران است و همه جای دنیا فوتبالمان را به نام دایی می‌شناسند و او نباید وارد درگیری‌ها می‌شد و سنگین و رنگین باید رفتار می‌کرد. علی پروین به علت قداست و مردم داری اش هنوز بعد از ۵۰ سال اسطوره فوتبال است.

درگیری‌ها در میزبانی پرسپولیس در فینال آسیا تاثیرگذار نیست

فنونی زاده درباره اینکه درگیری‌ها خللی در میزبانی پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا نمی‌کند، اظهار داشت: درگیری‌ها و مسائل حاشیه‌ای در بیرون از رختکن ۲ تیم صورت گرفته است و فیلم هایش در فضای مجازی منتشر شده است بنابراین بعید می‌دانم که مشکلی برای میزبانی پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا ایجاد شود.

کلاس توجیهی اخلاقی برای تیم‌ها گذاشته شود

پیشکسوت پرسپولیس درباره راهکارش برای جلوگیری از درگیری‌ها بعد از بازی‌ها تصریح کرد: باشگاه‌های فوتبال فقط نام فرهنگی را یدک می‌کشند و در درون و بیرون از زمین شاهد مسائل غیر اخلاقی هستیم. مسئولان فوتبال باید کلاس توجیهی اخلاقی برای تیم‌ها بگذارند تا شاهد مسائل حاشیه‌ای در این رشته ورزشی نباشیم. همچنین حسن زاده رئیس کمیته انضباطی باید وارد این قضایا شود و با متخلافان برخورد جدی کند.

فنونی زاده درباره اینکه عملکرد داوری در حواشی بعد از بازی تاثیر گذار بود، گفت: به نظرم داور بازی به جای محمد دایی باید علی دایی را از زمین اخراج می‌کرد چرا که او خیلی به عملکرد داور معترض بود.

او در پایان خاطر نشان کرد: به نظرم پرسپولیسی‌ها باید اتفاقات بازی با سایپا را فراموش کنند و تمرکزشان معطوف به بازی فینال برابر تیم کاشیما ژاپن باشد تا در ۲ بازی رفت و برگشت به موفقیت برسند.

درخشان: درگیری‌ها در سطح لیگ حرفه‌ای فوتبال درست نیست

حمید درخشان سرمربی سابق پرسپولیس درباره بازی این تیم برابر تیم سایپا اظهار کرد: پرسپولیس بازی سنگینی برابر السد قطر انجام داده بود و طبیعی بود که افت داشته باشد. به نظرم این بازی هم باید لغو می‌شد، چون دیدار فینال لییگ قهرمانان آسیا مهم است تا سرخپوشان پایتخت فرصت ریکاوری داشته باشند. همچنین پرسپولیسی‌ها باید مسافت طولانی برای رسیدن به کشور ژاپن طی کنند و این موضوع باعث خستگی آن‌ها می‌شود.

او درباره درگیری‌ها در پایان بازی پرسپولیس و سایپا بیان کرد: به نظرم درگیری‌ها در سطح لیگ حرفه‌ای درست نیست و نباید این مسائل به وجود آید و فدراسیون فوتبال باید با این درگیری‌ها و حواشی محکم برخورد کند تا چنین حوادثی به وجود نیاید.

سرمربی سابق پرسپولیس درباره اعتراض دایی به عملکرد داوران گفت: داور همه تلاش خود را می‌کند که کم اشتباه باشد، اما بازی از کنترلش خارج می‌شود و نمی‌تواند به درستی قضاوت کند. به نظرم اشتباهات داوران سهوی است و از روی عمد صورت نمی‌گیرد.

او درباره اظهارات علی دایی مبنی بر اجحاف در حق تیم سایپا در فوتبال کشورمان گفت: من فکر نمی‌کنم مسئولان فوتبال تبعیضی میان تیم‌ها قائل شوند و همه را در یک چشم می‌بینند.

درخشان در پایان خاطر نشان کرد: بازی فینال با تیم کاشیما ژاپن اولویت اصلی را دارد و سرخپوشان پایتخت باید تمرکز خود را برای این بازی بگذارند و دیدار با سایپا را به فراموشی بسپارند.

رجبی: برنده دیدار تیم‌های سایپا - پرسپولیس فقط برانکو بود

رضا رجبی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره اتفاقات رخ داده در بازی دیروز پرسپولیس مقابل سایپا گفت: از ۱۰ سال پیش اعلام کردم که مشکل فوتبال ما پیش از اینکه فنی باشد از لحاظ اخلاقی مشکل دارد. متاسفانه در حال حاضر شرایط به گونه‌ای شده که در فوتبال اخلاق را زیر پا می‌گذارند و باید بگویم با اتفاقاتی که در بازی روز گذشته رخ داد تمامی جامعه تحت تاثیر قرار گرفت و واقعا چگونه بچه‌های ما می‌خواهند الگویشان فوتبالیست‌ها باشند؟

او ادامه داد: برای یک بار هم که شده باید مسئولان به این اتفاقات ورود کند و مقابل این درگیری‌ها بایستند. البته در حال حاضر در فوتبال ما همه چیز کد خدامنشانه حل می‌شود که این موضوع به ضرر فوتبال است. واقعا از اتفاق دیروز حالم بهم خورد. باید ریشه یابی در فوتبال انجام شود و در کنار فوتبال روانشناسی صورت بگیرد تا شاهد این اتفاقات در فوتبال نباشیم.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: واقعا حیف است خلیل زاده با چنین موضوعاتی روبرو شود. نمی‌دانم دایی چه چیزی شنیده و یا در آن سو پرسپولیسی‌ها با چه حرفی مواجه شدند که چنین اتفاقاتی رخ داده است. اما از همه این موضوعات بگذریم شما کار برانکو را باید الگو قرار دهید. این مربی در درگیری در کمال آرامش در اتوبوس نشسته بود و اصلا خود را درگیر حواشی نکرد. به نظرم این حرکت بسیار سنجیده بود که از طرف برانکو رخ داد و چه بهتر بود که دایی هم که به عنوان بزرگتر پرسپولیسی‌ها محسوب می‌شود با آرامش بیشتر از این صحنه‌ها دور می‌شد. معتقدم لحظه‌ای بیش طول نمیکشد زخم‌های کهنه در دل آن‌هایی که دوستشان اریم ایجاد کنیم، اما سال‌ها طول می‌کشد تا بتوانیم آن را مرحم کنیم. به نظرم اتفاقات دیروز نباید رخ می‌داد چرا که تا سال‌ها در ذهن باقی می‌ماند.


بیشتر بخوانید:طاهر خانی: بازیکن سایپا مشت به صورتم زد

درگیرى در تونل ورزشگاه تختى

دایی: اخراج سارفو شاهکار داور بود/ ترابی باید به خودش بیاید

سایپا یک - پرسپولیس یک /دایی ترمز برانکو را کشید/بوکس بال در ورزشگاه جهان پهلوان دقیقه +۹۵ 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار