جولان قاتل نامرئی در فصل سرما و خطر گاز گرفتگی / استان مرکزی رتبه سوم مرگ خاموش در کشور

با اندکی توجه و دقت می توان جلوی مرگ بر اثر گاز گرفتگی را گرفت.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با شروع فصل سرما خبرهای ناگوار مرگ در رختخواب، مرگ در حمام و یا مرگ در حال تماشای تلویزیون تیتر خبرهای حوادث می شود ؛حوادثی که با اندکی توجه و  دقت می توان جلوی آنها را گرفت.

 بی توجه بودن به هشدار های کار شناسان ایمنی موجب شده تا استان مرکزی در  رتبه های اول مرگ و میر ها بر اثر گاز گرفتگی قرار گیرد.

رضایی، مدیرکل پزشک قانونی استان مرکزی گفت: استان مرکزی بعد از خراسان شمالی و سمنان سومین استان از نظر تعداد مرگ و میر بر اثر گاز گرفتگی است.

رضایی افزود:در استان مرکزی سال گذشته ۳۰ نفر براثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۹۵ میزان ۷۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

توجه به هشدار های کارشناسان ایمنی می تواند تاثیر زیادی در کاهش این گونه مرگ و میر دلخراش و تاسف برانگیز داشته باشد.

بررسی اتصالات و بست‌های مربوط به لوله‌ها و شیلنگ‌های گاز، آزمایش نشت گاز با کف و اسفنج، دقت به اینکه آیا شعله وسیله گاز سوز آبی می‌سوزد یا خیر از جمله روش‌هایی است که می‌تواند در جلوگیری از گاز گرفتگی کمک کند.

همچنین نصب و کنترل صحیح دودکش‌های بخاری وسایل گاز سوز که جریان گاز منواکسیدکربن را از خود عبور می‌دهد تا حدود بسیاری از میزان خطر گاز گرفتگی جلو گیری می‌کند.

حالت تهوع، سردرد، سرگیجه از علایم گاز گرفتگی هستند و اگر در محیط بسته که با وسیله گاز سوز گرم می‌شود قرار گرفتید و دچار این حالات شدید درب‌ها و پنجره‌ها را باز کنید و هرچه سریعتر از محیط خارج شوید و با شماره‌های ۱۲۵ و ۱۱۵ تماس بگیرید.

انتهای پیام/ ج

 

 استان مرکزی رتبه سوم مرگ بر اثر گازگرفتگی در کشور

برچسب ها: حوادث ، اخبار پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.