جابه‌جایی نامه‌های اداری بر بستر شبکه‌های اجتماعی غیربومی جرم است

جانشین معاونت فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: جابجایی نامه‌های اداری بر بستر شبکه‌های اجتماعی غیر بومی جرم حساب می‌شود و قابلیت برخورد با آن فرد وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حسن پارسا صبح امروز در حاشیه جلسه قرارگاه پدافند سایبری استان در جمع خبرنگاران شهرستان خرم‌آباد اظهارداشت: با توجه به اهمیت فضای مجازی و فضای سایبری، این موضوع برای مقام معظم رهبری جذابیت دارد و همیشه می‌فرمایند فضای مجازی یکی از محبت‌های الهی است، ولی در کنار آن تهدیدات و آسیب‌های ناشی از آن نباید نادیده بگیریم و باید به آن توجه کنیم.

وی افزود: در رابطه با این موضوع که دستگاه‌ها از چه ناحیه‌ای ممکن است تحت تاثیر آسیب‌ها قرار گیرند باید گفت: از طریق شبکه‌ها که زیر ساخت‌هایی است که ایجاد می‌شود و به ویژه سامانه‌هایی که استفاده می‌شود.

جانشین معاونت فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: متاسفانه با توجه به اینکه غالبا سامانه‌هایی که ما استفاده می‌کنیم خارجی و متعلق به کشور‌های صاحب فناوری است که در اختیار سایر کشور‌ها از جمله کشور ما قرار می‌دهند، غالبا فناوری‌های وارداتی به ویژه از جنس امن افزار‌ها مانند فایروال، یو تی ام و تجهیزاتی که قرار است بر بستر فضای مجازی و فضای سایبری تامین امنیت کند چنانچه برای ما خارجی باشد به طور حتم یکی از منشا‌ها و مبادی ورود بد افزار‌ها برای تخریب و بعضا اختلال در آن شبکه می‌تواند باشد.

وی بیان کرد: در زیر ساخت‌ها نیز با توجه به اینکه سویچ‌ها، روتر‌ها و سامانه‌هایی که وجود دارد چنانچه خارجی باشد این قابلیت در آن وجود دارد و تدابیری که پدافند غیر عامل برای امن سازی و مصون سازی دارد این است که بتوانیم استفاده حداکثری از تجهیزات بومی، ایرانی و ساخت داخل را داشته باشیم حتی اگر با کیفیت کمتر باشد، ولی با خیال راحت‌تر می‌توانیم استفاده کنیم.

پارسا گفت: در چند سال گذشته تعداد زیادی از تجهیزات در فضای سایبری تولید شده که قابل استفاده و بهره‌برداری است و ما نیز همیشه بر آن تاکید داریم ضمن اینکه در غالب سیاست امنیتی و دفاعی برای بهره‌برداری از تجهیزات بومی و ساخت داخل مورد تاکید مقامات عالی کشور از جمله رهبری و ریاست جمهوری بوده است.

وی تصریح کرد: ویروس استاکس‌نت در انتهای سال ۹۰ و یا ویروس وایپ از جمله ویروس‌هایی بود که در حوزه نفت، کشور را در یک مقطعی با چالش مواجه کرد که در حوزه پدافند غیر عامل یک ورود جدی به آن داشتیم.

جانشین معاونت فاوای سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار داشت: از نظر ما استفاده از شبکه‌های مجازی از جمله تلگرام و هر چیزی دیگری برابر ابلاغیه‌هایی که داشته و خصوصا قوه قضاییه و دادستان اعلام کردند، چنانچه نامه‌های اداری بر بستر شبکه‌های اجتماعی غیر بومی جا به جا شود جرم حساب می‌شود و قابلیت برخورد با آن فرد وجود دارد.

انتهای پیام/پ

جابه‌جایی نامه‌های اداری بر بستر شبکه‌های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.