نژادبهرام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

اجرای آزمایشی طرح ساماندهی دستفروشان تا هفته آینده/ اختصاص محلی ویژه برای دستفروشی

عضو شورای شهر تهران گفت: تا هفته آینده مکان مناسبی جهت استقرار دستفروشان در یکی از مناطق تهران تعیین و اعلام خواهد شد.

کاظمی//اجرای آزمایشی ساماندهی دست فروشان تا هفته آینده/ اختصاص محلی ویژه برای دست فروشیزهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با تاکید بر اینکه پدیده دستفروشی یک فرصت است و نباید به عنوان یک تهدید به آن نگاه کنیم، اظهار کرد: دستفروشی می‌تواند موجب تنوع، رونق و ایجاد یک منبع درآمد برای شهروندان شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه دستفروشی بستری برای نشر نظارت اجتماعی ایجاد می‌کند، گفت: از شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران خواسته‌ایم طرح مشخصی را برای ساماندهی مشاغل ارائه کند، تا ما بتوانیم نسبت به موضوع دستفروشی اقدام کنیم.

وی افزود: در مرحله اول این طرح محل‌هایی ایجاد می‌شود تا دستفروشان بتوانند از شرایط ایجاد شده، استفاده کنند و اجناس خود را بفروشند.

نژادبهرام تصریح کرد: طبق توافقی که روز گذشته با شرکت ساماندهی مشاغل داشتیم، مقرر شد ابتدا در یک محله محدوده‌ای را با همکاری شهرداری منطقه مشخص کنیم تا ضمن  تأمین منافع کاسبان و اصناف روش مناسبی را در حوزه حمایت از دستفروشان طراحی کنیم.

عضو هئیت رئیسه شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: قرار شده است تا هفته آینده مکان مناسبی جهت استقرار دستفروشان در یکی از مناطق تهران تعیین شود تا آن‌ها در این چند محله به صورت آزمایشی به کسب و کار بپردازند.

نژادبهرام با تأکید بر اینکه باید به شرایط اقتصادی و اجتماعی توجه داشته باشیم، گفت: موضوع دستفروشی باید به عنوان یک پدیده مرتبط با شهرنشینی مورد توجه قرار گیرد، زیرا از گذشته دور در فرهنگ جوامع مختلف دستفروشی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه از چند جهت می‌توان با پدیده دستفروشی مواجه شد، افزود: اول آن که به عنوان یک پدیده عارض شهرهای بزرگ آن را بپذیریم و راهکاری مناسب برای آن در نظر بگیریم تا در آن تضاد منافع ایجاد نشود و منافع همه ذینفعان تأمین شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: روش دیگر این است که با دستفروشی برخورد انتظامی و آن را کاملا حذف کنیم و در نهایت روش سومی وجود دارد که می‌توانیم دستفروشان را نادیده بگیریم و هیچ واکنشی به آن‌ها نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه به نظر من در میان این سه رویکردی که اشاره شد، رویکرد اول شایسته توجه است، خاطر نشان کرد: باید شرایط دستفروشی را درک کنیم و با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه امروز، از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار