زیباترین خودنمایی رنگ‌ها در پاییز چهارمحال و بختیاری

طبیعت زیبا و رنگارنگ فصل پاییز در استان چهارمحال و بختیاری، از دیدنی‌ترین جاذبه‌های خلقت، و زیباترین جلوه‌های خودنمایی رنگهاست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، پاییز زیبا و رنگارنگ طبیعت استان چهارمحال و بختیاری، بر بلندای زاگرس، از کناره‌های رودخانه زاینده رود تا سرچشمه‌های کارون، یکی از زیباترین جلوه‌های خودنمایی رنگ‌ها، و دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی و نماد‌های عظمت در خلقت خداوند است که آدمی را به آرامشی طبیعی می‌کشاند ...

اگر این روز‌ها به استان زیبای چهارمحال و بختیاری سفر کنید خواهید دید که پاییز زیبا و هزار رنگ طبیعت این منطقه، چقدر زیبا و دلنشین است.

طبیعت این استان، به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع و بالا بودن فشار اکسیژن در این ارتفاع، رنگ‌های مختلفی را در فصول مختلف به خود می‌گیرد.

وجود این طبیعت رنگارنگ در فصل پاییز در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا، چهارمحال و بختیاری را به نقطه مطلوب گردشگری طبیعت مبدل کرده است.

کم شدن اکسیژن در بالا دست، رودخانه‌ها را سبز رنگ می‌نمایاند و با زیاد شدن اکسیژن در دشت ها، رودخانه ها، آبی رنگ جلوه می‌کنند و این تصاویر رویایی در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

پاییز در دیار چهارمحال و بختیاری، بسان خمره رنگرزی می‌ماند و انگار کسی نشسته و لباس درختان را یکی یکی در این خمره فرو کرده و رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز حنایی را روی برگ‌ها و تنه درخت‌ها پاشیده است.
دشت‌ها و کوهساران استان چهارمحال و بختیاری، در پاییز، درست مثل پیراهن رنگرزان، هر گوشه اش، رنگی خاص به خود می‌گیرد.

پاییز در استان چهارمحال و بختیاری، شاعرانگی فصل ها، با پیراهنی طلایی رنگ و پوشیده از برگ هاست و گویا چندین بار آن را در خمره رنگرزان فرو کرده و در آورده اند و حالا برای خشک شدن در مقابل آفتاب، روی بند قله‌های کوهستانی پهن کرده اند.

بادامستان‌های حاشیه رودخانه زیبای زاینده رود، بوم بزرگ نقاشی طبیعت است که هر رنگش، ساز خودش را می‌زند.

طیف رنگ‌های زرد تند، زرد سوخته، صورتی، آبی، زرد با ترکیب سبز، و قهوه‌ای با ترکیب سبز و زرد، و سبز با رگه‌هایی از زرد، و این در هم آمیختگی را تنها نقاشان طبیعت گرا درک می‌کنند.

پاییز دل نواز بازفت شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری، مقامی از موسیقی فصل هاست، که هر منطقه اش، چونان برگ دفتر نقاشی است و هر برگش، رنگی متفاوت به خود می‌گیرد.

فصل خزان و برگ‎ریزان در این منطقه، چنان تصویر زیبا را نقش می‌زند که در دورنمای تصویری آن آمیزه رنگ‌های گرم و تند، چشم‌ها را نوازش می‌کند.

پاییز بازفت هر روز رنگ عوض می‌کند و رنگ روز‌ها در این منطقه، بسان جعبه مداد رنگی است و هر روز درختان منطقه با آن، لباس رنگی زیباتری بر تن خود می‌پوشند.

وجود بافت عشایر، این منطقه را به اکو موزه بزرگ کشور، و پاییز و روانی کوچ عشایر، این منطقه را به گنجینه طبیعی ایران تبدیل کرده است.

فقط با سفر به این منطقه زیبا و دیدن این جلوه‌های بدیع، می‌توان زیبایی و عظمت خلقت در این خطه را به نظاره نشست ...

انتهای پیام/ش

چهارمحال و بختیاری؛ سرزمینی در خمره رنگرزی پاییز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار