اسعدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اقدام غیرقانونی ترکیه در سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی/ امروز، پروازهای فوق العاده اربعین پایان می یابد

اقدام غیرقانونی ترکیه در سوخت رسانی به هواپیمای ایرانیدبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت:خودداری ترکیه در سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی اقدامی غیرقانونی است.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛با بیان اینکه شرکت سوخت‌رسانی ترکیه از اول نوامبر طی یک ایمیل به سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده است که هیچ سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی صورت نخواهد گرفت گفت: در اواخر هفته گذشته شرکت سوخت‌رسانی ترکیه هیچ سوختی به هواپیماهای ایرانی  نداده و همین موضوع موجب ایجاد مشکلاتی شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه کشور ترکیه دلیل این موضوع را اعلام نکرده است و سازمان هواپیمایی کشوری نیز پیگیر این موضوع است.

سامانی تأکید کرد:رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از طریق تماس‌های تلفنی و با دیدارهای حضوری پیگیر بر طرف شدن این موضوع است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه بدهی شرکت‌های هواپیمایی نمی‌تواند دلیل عدم سوخت‌رسانی این شرکت باشد افزود: متأسفانه این شرکت سوخت‌رسانی به تمامی شرکت‌های هواپیمایی ایران را ممنوع کرده بنابراین نمی‌تواند بدهی دلیل این موضوع باشد.

وی افزود: پیش بینی می‌کنیم تحریم‌ها دلیلی  این موضوع باشد.

سامانی توضیح داد: دولت ترکیه از ابتدای موضوع تحریم‌ها اعلام کرده بود که از تحریم‌های آمریکا حمایت نمی‌کند و از سوی دیگر ترکیه جزو کشورهای معاف شده از تحریم‌های نفتی است بنابراین این حرکت شرکت سوخت‌رسانی ترکیه خلاف حسن همکاری این کشور را نشان می‌دهد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه سالانه کشور ترکیه میزبان 2 و نیم میلیون مسافر هوایی ایران است افزود: کشور ایران یکی از کشورهای دارای ارزش افزوده بسیاری برای ترکیه است بنابراین بیشترین ضرری که از انجام این کار وارد می‌شود به کشور ترکیه است.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد که این موضوع کماکان در جریان باشد اما مقامات ایران به زودی راه حل‌هایی  برای این امر پیدا می‌کنند.

سامانی اظهار کرد: این اقدام شرکت ترکیه‌ای خلاف قانون است و امیدواریم هر چه سریعتر مقامات ایرانی و ترکیه‌ای بتوانند این موضوع را حل کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره آخرین وضعیت پروازهای فوق‌العاده اربعین نیز گفت: امروز آخرین روز برای پروازهای فوق العاده اربعین است و تا امروز شرکت‌های هواپیمایی مجاز بودند که بلیت را با نرخ دو میلیون و 200 هزار تومان به فروش برسانند.

وی گفت: پیش بینی می‌شود از فردا هم زمان با کاهش تقاضاهای سفر قیمت بلیت هواپیمای نجف نیز کاهش یابد.

انتهای پیام /

کاهش قیمت بلیت پروازهای اربعین هم زمان با کاهش تقاضاهای مسافران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۲۳:۱۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
یک عده میروند و پولاشون را در کشورهای دیگه از جمله ترکیه و امارات و بحرین سرمایه گزاری وخرج و تفریح میکنند بعد ادعا هم میکنند
Iran (Islamic Republic of)
عقل کل
۲۲:۳۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
اینم از دیپلماسی دولت وقتی به هواپیمای حامل وزیر خارجه سوخت ندادن شما توقع دارید به هواپیماهای تجاری سوخت بدن
چرا اقدام به مثل نمیکنید شماهم به هواپیماهای ترکیه سوخت ندید چجوریه اونا میتونن همه قوانین رو نقض کنن ولی شما نمیتونید تلافی کنید
آخرین اخبار