جهانگیری در تودیع و معارفه وزیر اقتصاد:

آمریکایی ها در تمام اتفاقات تلخ از ایران سیلی خورده اند

معاون اول رئیس جمهور گفت: با توجه به فرارسیدن ۱۳ آبان و دخالت های همیشگی آمریکا در این روز باید بگویم که آن ها همواره از ایران در تلخ ترین اتفاقات هم سیلی خورده اند.

آمریکایی ها در تمام اتفاقات تلخ از ایران سیلی خورده اندبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،اسحاق جهانگیری،معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد:پس از گذشت یکسال از مدیریت کرباسیان که مدیری سختکوش و کوشا بود به نظرم تودیع شخصیتی مثل آقای طیب نیا بسیار برایم سخت بود.

وی افزود: با اینکه با اکرمی از نزدیک آشناییت نداشتیم اما جویای کار و تلاش ایشان بودیم.ایشان در مسئولیت خزانه داری نیز در جایگاه خود باقی خواهند ماند.

جهانگیری گفت:دژپسند تجربه موفقی در دوران های متفاوتی دارد و بارزترین آنها در زمان بودجه نویسی و برنامه نویسی بود که خوش درخشیدند و پس از یکسال استراحت با توان بالا وارد وزارت خانه به این مهمی شده است.از ایشان انتظار داریم تا کمک شایانی به مردم کنند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: قدر مدیران را باید بدانیم و متاسفانه این روزها شاهد جفا در حق مدیران هستیم و این جفا به کشور محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن ۱۳ آبان و دخالت های همیشگی آمریکا در این روز باید بگویم که آن ها همواره از ایران در تلخ ترین اتفاقات هم سیلی خورده اند.

وی  افزود: طی تمام مذاکراتی که در دولت های قبل صورت گرفته چه در دولت حال، آمریکایی ها به دنبال این بودند که به جهان ثابت کنند ایران کشور بدعهدی است.اما به خواست خداوند به همگان ثابت شد که آمریکا کشور بی ثبات  بدعهدی است.

جهانگیری بیان کرد: تمام گزارش های آژانس بین المللی ثابت کرده است که ایران به تمام قوانین پایبند بوده و این آمریکایی ها هستند که با پررویی تمام از چنین توافقی خارج شدند.

وی تصریح کرد: بعد از شکست در این مسیر دو مسیر را برای ضربه زدن به ملت ایران به کار بردند. از طرق مختلف تلاش کردند یاس و ناامیدی را به ملت ایران احاطه کنند و تا حد کمی نیز موفق شدند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد:اما ایران به همه ثابت کرد که ایستاده و همه جهان بی لیاقتی و بی ثباتی آمریکا را دریافتند.



ناکامی آمریکا در تصمیماتش


وی افزود:تا بحال شده که کشورهای قدرتمند جهان بلافاصله با تصمیمات غلط آمریکا همکاری کنند!؟ چنانچه که هم اکنون مشاهده می کنید اتحادیه اروپا اعلام می کند به تمام قرار دادهای خود پایبند است. آیا شکست از این بالاتر وجود دارد!

جهانگیری اظهار کرد:هم اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم و بیشترین فشار بر سطح زندگی و درآمد مردم مشاهده می شود.همانطورکه می بینید تمام سیاست گذاران امریکایی به دروغ می گویند ایران در داخل با مشکل رو بروست که این کذب محض است.


پول داشتیم دارو نمی فروختند !


وی تصریح کرد:به شما بگویم که در ماه های اخیر منابع و پول در اختیار داشتیم اما آنها با هر بهانه ای از فروش دارو و لوازم حیاتی زندگی امتناع می کردند ،گاهی به مواد اولیه و گاهی به نوع درخواستمان ایراد می گرفتند.

معاون اول رییس جمهور بیان کرد:آنها می گویند ما با نظام ایران مشکل داریم نه  با ملت اما باید بدانند نظام و ملت و حکومت به هیچ وجه از هم جدا نیستند.

وی گفت:شاید برخی از مسئولان در داخل  از هم گلایه کنند اما باید همواره بایکدیگر همراه باشند.نمی شود نظام را تضعیف کرد توقع داشت ملت پابرجا بماند که اصلا اینطور نیست.

جهانگیری تصریح کرد:اولین اقدام باهم بودنمان را مقام معظم رهبری با تشکیل شورای عالی سران سه قوه برای اتخاذ تصمیمات مهم بدور از قوانین کشوری کلید زدند که موفقیت آن به مدیریت عناصر وابسته به آن بستگی دارد.

وی گفت:دومین قدم تشکیل کمیته مبارزه با تحریم بود که تصمیمات مهمی در آن مصوب شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به فشار های آمریکا گفت:باید در حمل و نقل،فروش نفت و جا به جایی پول به آمریکا ثابت کنیم که دیگر دوران ریاست او بر جهان تمام شده است.

وی بیان کرد:موضوعی که اولین بار آمریکا بعد سالها به طور صریح در خصوص ایران اعلام کرد،به صفر رساندن فروش نفت این کشور بود که برخی از کشور ها نیز خریدشان از ما را به صفر رساندند اما به قوت و توان متخصصان داخلی و مدیران توانمند نفتی توانستیم نفت مورد نیازمان را به فروش برسانیم.

جهانگیری تاکید کرد:حالا می شنویم اعلام می کند که ۸ کشور را معاف از تحریم های ایران کرده و آن ها می توانند از ما نفت بخرند.آیا این به معنی شکست این کشور در مقابل ایران نیست.

وی گفت:سایر مدیران و مجموعه های مدیری وزارتخانه ها باید انگیزه و جربزه خود را به مانند مدیران نفتی افزایش دهند.

وی ادامه داد:اقتصاد مقوله اصلی مردم است و امروز شاهد ورود وزیر جدید به این نهاد هستیم که به اندازه ۵ وزارتخانه مسئولیت دارد.


معاون اول رئیس جمهور بیان کرد:این وزارتخانه دامنه وسیعی  دارد و بیشتر دخالت را در زندگی عموم مردم و جامعه خواهد داشت.وظیفه وزیر اقتصاد عبور از پیچ و خم های این روزهای جامعه است.

وی افزود:چند اولویت در این وزارتخانه باید جدی بررسی و پیگیری شود.یکی از این موارد بهبود فضای کسب و کار است.

جهانگیری با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی تصریح کرد:نباید بگذاریم فشارهای وارده بخش خصوصی را فلج کند بلکه باید با تصمیمات جدی و به موقع و وضع قوانین در دوره های محدود سنی از جلوی پا مدیران بخش خصوصی برداشت.

پولداترین دولت در تاریخ انقلاب اسلامی هستیم

وی افزود:بحث بعدی توانمند سازی بخش خصوصی است.واگذاری اموال دولتی به بخش خصوصی این امکان را محقق می سازد.این دولت بیشترین دارایی ها را دارد و به نوعی پولداترین دولت است.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد:در واگذاری اموال دولتی به بخش خصوصی بهترین عملیات انجام می شود اما هربار با هر واگذاری یک داستانی در می آورند.برخی در واگذاری های دولت داستان در می آورند.

وی اضافه کرد:از آنها میخواهیم مدارکشان را مبنی بر ایراد این مزایده بگویند ولی آن ها جوابی ندارند حتما آنها می خواهند کسی که مورد پسندشان است برنده مزایده شود.

جهانگیری تصریح کرد:مورد دیگری که موجب بهبود شرایط کشور است گفت گو با بخش خصوصی و اتخاذ تصمیم با نظرات آن هاست.

سرمایه گذار ۲۵۰ هزار دلار خارجی ۵ سال مقیم ایران می شود


وی گفت:این روزها باید به دنبال جذب سرمایه گذار خارجی به علاوه تکریم سرمایه گذار داخلی باشیم.قوانینی را در نظر داریم که اگر سرمایه گذار خارجی بیش از ۲۵۰ هزار دلار سرمایه به کشور آورد بتواند ۵ سال در ایران اقامت کند.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: رئیس جمهور تاکید بسیاری به واگذاری اموال دولتی به بخش خصوصی تا پایان سال ۹۸ دارد.باید این شرکت های زیر مجموعه را به بازار سرمایه هدایت کنیم.

وی افزود:صندوق هایی که از جانب سازمان بازنشستگی،سازمان های نظامی،بانک ها و ... تشکیل شده است را باید به بخش خصوصی و بازار سرمایه واگذار کنیم.

جهانگیری  با اشاره به میزان بدهی های خارجی دولت گفت: کمترین بدهی را نسبت به دولت های قبل داریم و امیدواریم با تدابیر صحیح کشور را بیش از بیش به سمت رشد اقتصادی هدایت کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به قتل روزنامه نگار عربستانی  افزود: مطمئن هستم غربی ها خواهند گفت که چه اتفاقاتی پشت داستان خاشقجی بوده و چه پول هایی به رسانه داده شده که علیه ایران تبلیغ شود البته طی  دو روز گذشته برخی رسانه ها به این مسائل پرداختند اما باید منتظر باشیم تا تمام ابعاد ماجرا آشکار شود.

جهانگیری تصریح کرد: صدها میلیون دلار پول اختصاص دادند تا با بسیج رسانه هایی که به ظاهر مستقل اند فضا را علیه ایران سازماندهی کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار