مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس:

تولیدات ستاره خلیج‌فارس افزایش می یابد/تولید روزانه بنزین یورو ۵ به بیش از 40 میلیون لیتر می رسد

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس از تولید روزانه بیش از ۴۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ تا یک ماه دیگر در این پالایشگاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدعلی دادور مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس از تولید روزانه بیش از ۴۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ تا یک ماه دیگر در این پالایشگاه خبر داد.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس گفت: تا یک ماه دیگر روزانه بیش از ۴۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ در این پالایشگاه تولید می شود.

وی افزود: هم اکنون به‌طور میانگین روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه تولید می‌شود.

دادور با اشاره به اقدامات و تعمیرات انجام شده در واحد بنزین سازی این پالایشگاه،­ افزود: مقدار بنزین پالایشگاه با تکمیل فاز سوم تا پایان امسال به ۴۴ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس با اشاره به این که کیفیت بنزین تولیدی در این پالایشگاه مطابق استاندارد یورو ۵ است،‌ گفت: در مواردی که نیاز به تولید بنزین بیشتری داشته باشیم، بدون تغییر در میزان مولفه‌های زیست محیطی، تنها عدد اکتان بنزین تغییر می‌کند تا حجم بیشتری بنزین تولید شود.

دادور هم‌چنین از تولید روزانه ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو ۴ و روزانه 1000 تا 1200 تن گاز مایع در این پالایشگاه خبر داد و افزود: مقدار گازوئیل تولیدی در پالایشگاه تا پایان امسال به ۱۴ تا ۱۶ میلیون لیتر در روز می‌رسد.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس با بیان اینکه بزرگ‌ترین راکتور واحد تصفیه هیدروژنی نفتا (NHT ) خاورمیانه با ثبت رکوردی جدید در فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس بارگذاری شد، تصریح کرد: بارگذاری بزرگ‌ترین راکتور واحد تصفیه هیدروژنی نفتا ( NHT ) خاورمیانه کمتر از 21 ساعت به طول انجامید که نشانه‌ی عظم راسخ و توان فنی بالای مهندسان ایرانی است.

دادور بارگذاری این راکتور را سبب شیرین سازی نفتای ترش در فاز سوم این پالایشگاه دانست و عنوان کرد: این اقدام ما را یک گام دیگر به بهره برداری کامل فاز 3 نزدیک کرد.

وی در پایان ضمن اشاره به این موضوع که ساعت شروع عملیات بارگذاری 23:20 روز جمعه بود، اظهار کرد: جا دارد این موفقیت بزرگ را به ملت شریف ایران به ویژه خانواده پرسنل شرکت نفت ستاره خلیج فارس که مرارت‌های فراوانی نیز بر آن ها وارد شده، تبریک عرض کنم چرا که بدون حمایت‌های معنوی آنان کارگران و مهندسان نمی‌توانستند با چنین راندمان کاری امور را به پیش ببرند.

انتهای پیام/ب

تولیدروزانه بیش از۴۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ در پالایشگاه ستاره خلیج فارس

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.