مدیرکل اوقاف استان فارس مطرح کرد؛

فارس رتبه نخست در صدور سند مالکیت موقوفات

مدیرکل اوقاف استان فارس گفت: استان فارس در ۳ سال گذشته با صدور ۷ هزار سند مالکیت موقوفات رتبه نخست کشور را دارد.

فارس رتبه نخست در صدور سند مالکیت موقوفاتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیرکل اوقاف استان فارس در نشست خبری به مناسبت هفته وقف، گفت: استان فارس در ۳ سال گذشته با صدور ۷ هزار سند مالکیت موقوفات رتبه نخست کشور را دارا است.

وی افزود: استان فارس با توجه به پهنای جغرافیایی بالغ بر ۲۰۰ هزار رقبه در فارس است و یک هشتم بقاع متبرکه کشور در فارس است.

موسوی ادامه داد: در شهر شیراز ۶ اداره و دفتر نمایندگی قرار دارد که ۴ دفتر اجرایی است و ۲ دفتر دیگر تخصصی دارو و درمان و اداره فرهنگی مطرح است.

وی اظهار کرد: در راستای بهره وری حدود ۲۰ پروژه سرمایه گذاری اقتصادی با زیربنای بیش از ۷۵ هزار مترمربع در موقوفات در حال اجرا است.

مدیر کل اوقاف فارس با بیان اینکه در بحث دارو و درمان نیز رتبه اول وقف در کشور به فارس اختصاص داده شده است، افزود: موقوفات درمانی متعددی شامل بیمارستان نمازی، بیمارستان خلیلی، درمانگاه پوستچی، بیمارستان شوشتری، درمانگاه امام رضا و درمانگاه شهید آیت الله مطهری است که روزانه به ٧٠ تا ٨٠ هزار بیمار خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

موسوی ادامه داد: سالانه حدود ۳ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی خریداری و در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام موسوی در خصوص ویژه برنامه‌های هفته وقف، گفت: برپایی نمایشگاه همه واقف باشیم، تجلیل از واقفین و خیران، رونمایی از ۵۰ وقف جدید با نیات مختلف اجتماعی، رونمایی از پوستر جشنواره وقفهمیشه جاری و اجرای ویژه برنامه شوق تکریم پاسخگویی به سوالات مردمدر مصلای نماز جمعه از برنامه‌های این هفته است.

وی ادامه داد: محافل انس با قرآن، نشست‌های صنفی با جامعه نخبگان و اساتید دانشگاه، ویژه برنامه وقف و سلامت و درمان رایگان، اعزام ۱۶۰ مبلغ به مناسبت دهه وقف و تبلیغ چهره به چهره با دانش آموزان از جمله برنامه‌های این هفته است.
انتهای پیام/ب

اعلام ویژه برنامه‌های دهه وقف در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار