در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توضیحات آیت‌الله موحدی کرمانی درباره ایرادات به اظهاراتش در خطبه‌های نماز جمعه‌

خطیب نماز جمعه توضیحاتی را درباره ایراداتی که به اظهاراتش در خطبه نماز جمعه هفته گذشته وارد شد، ارائه کرد.

توضیحات آیت‌الله موحدی کرمانی درباره ایرادات وارد شده به خطبه‌های نماز جمعهآیت‌الله موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛به ارائه توضیحاتی درباره ایراداتی که به اظهاراتش در خطبه نماز جمعه هفته گذشته مطرح شده بود، پرداخت و گفت: در نماز جمعه هفته گذشته مورخ ۱۱ آبان ماه اشاره‌ای به وضع اقتصادی افراد جامعه اسلامی در زمان ظهور حضرت، ولی عصر داشتم و اعلام کردم که در آن زمان نیز افرادی هستند که به عنوان مفسد اقتصادی وجود دارند که این مسئله در روایات هم آمده است که حضرت مهدی (عج) برخورد قاطعی را با آنان انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه در رابطه این موضوع ابهاماتی ایجاد شد که می‌خواهم توضیحاتی را درباره آن اعلام کنم، خاطرنشان کرد: زمان نماز جمعه محدود است، رهبر معظم انقلاب بر این مسئله تاکید دارند که زمان دو خطبه از ۴۰ دقیقه بیشتر نشود، در نتیجه خطیب نماز جمعه، دستش برای ایراد خطبه از نظر زمان خیلی باز نیست تا بتواند مسائل را به طور کامل تشریح کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: من نیز در هفته گذشته  با چنین مسئله‌ای مواجه شدم و وقت کافی در اختیار نداشتم تا این مسئله را توضیح دهم و اکنون می‌خواهم موضوعی را که در خطبه‌های جمعه قصد داشتم بیان کنم به طور کامل شرح دهم.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: جامعه اسلامی به خوبی می‌داند که یکی از گناه‌های بزرگ و خطراتی که حکومت‌ها با آن روبرو هستند، فساد اقتصادی است و برای کسی که منجر به فساد اقتصادی می‌شود مجازات سختی در جامعه اسلامی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: فساد اقتصادی در جامعه اسلامی به دو صورت انجام می‌شود، یکی اینکه افرادی خائن دستبردی کلان به بیت‌المال و بودجه عمومی کشور می‌زنند و نظام اقتصادی کشور را فلج می‌کنند که این یکی از راه‌های انجام فساد اقتصادی در کشور است.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه جرم مفسدان اقتصادی در نظام اسلامی سنگین است، خاطرنشان کرد: این افراد در واقع دزدانی هستند که اموال را از بیت المال می‌ربایند، دزدی می‌کنند و بعد فرار می‌کنند و اگر دستگیر شوند، چون نظام اقتصادی کشور را فلج کرده‌اند، مجازات بسیار سنگینی که همان اعدام است در انتظار آنان خواهد بود.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مردم بخش عمده‌ای از بودجه و بیت المالی را که در اختیار دولت قرار دارد، را تامین می‌کنند تصریح کرد: منظورمان در اینجا از مردم افرادی است که تمکن مالی دارند و این افراد باید به عنوان زکات خمس و مالیات مبالغی را باید به دولت بپردازند تا بخشی از بودجه عمومی کشور تامین و نیاز‌های جامعه برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: این کار به خاطر آن صورت می‌گیرد که دولت بتواند اداره کشور را به دست بیاورد و مدیریت کند و نیازمندان بتوانند از این طریق از خطر مهلک فقر و تنگدستی و تهیدستی که حکومت را تهدید می‌کند، نجات پیدا کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: مشکلات ازدواج جوانان از همین بودجه‌ای که مردم به حکومت کمک می‌کنند باید رفع شود و در یک کلمه اقتصاد باید از طریق کمک‌های مردمی در کشور باید سامان پیدا کند و خلأ‌های جامعه پر شود.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: اگر فرهنگی در کشور رواج پیدا کند که افراد بگویند خمس، زکات و مالیات نمی‌پردازیم، در آن شرایط خواهیم دید که اقتصاد کشورفلج می‌شود و عامل فلج شدن اقتصاد در کشور همین مفسدان اقتصادی هستند چرا که این افراد وضع اقتصادی کشور را به هم ریخته‌اند.

وی با بیان اینکه جرم این افراد کمتر از افرادی که در جامعه دزدی می‌کنند نیست، تصریح کرد: این افراد را مفسد فی الارض می‌دانیم چرا که این افراد سرنوشت بدی را برای کشور رقم می‌زنند و اقتصاد را فلج می‌کنند در این صورت مردم و دولت باید به آنان تذکر دهند که وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه کمک افراد متمکن در قالب خمس، مالیات و زکات واجب شرعی است که بر عهده این افراد وجود دارد تصریح کرد: این افراد نباید بر سر دولت منت بگذارند که به دولت کمک می‌کنند و وظیفه دینی، شرعی و قانونی و اخلاقی آنان است که باید به کشور، نظام و دولت کمک کنند.

وی ادامه داد: اگر این افراد در زمان مناسب به وظیفه خود عمل کردند شایسته تقدیر هستند و اگر سرپیچی کردند و از انجام وظیفه خود سرباز زدند و موجب فلج شدن اقتصاد کشور و ایجاد بحران در کشور می‌شوند که طبعا این مسائل مجازات سختی را به همراه دارد.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: این سنت هم در شرایط فعلی و هم در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) حاکم است و این به آن معنا است اگر این افراد در دوران ظهور نیز به وظیفه خود عمل نکنند، محکوم به مجازات سختی هستند.

وی با بیان اینکه حکم خداوند ابدی و دائمی است، تصریح کرد: برخی خیال کردند من می‌گویم در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) هر کس که خیانتی به بیت المال کند و زکاتی نپرداخت محکوم به اعدام است، اما من به دلیل ضیق وقت نتوانستم این مطلب به طور کامل توضیح دهم که در اینجا این مسئله به طور کامل تشریح شد.

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: البته باید این نکته را نیز متذکر شد که به برکت ظهور حضرت مهدی مردم رشد عقلانی بسیاری خواهند داشت و دولت بسیار گسترده خواهد شد، اما به معنی آن نیست که هیچ اشتباهی در جامعه صورت نگیرد و افراد خطرناک در جامعه وجود نداشته باشد، چراکه امتحان تا روز قیامت وجود دارد، البته تفاوت آن با زمان حال این است که شاهد گسترش عدالت خواهیم بود، اما ممکن است افرادی خطا یا اشتباهی را مرتکب شوند که این افراد نیز همان طور در سخنانم در نماز جمعه به آن‌ها اشاره کردم، حکم خدا درباره آنان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
منم موافقم که مفسدای اقتصادی بزرگ در حد صدها میلیارد باید اعدام بشن چون اقتصاد مملکتو داغون کردند
United States of America
ناشناس
۰۶:۱۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
هر كس درامد بيشتري داره ماليات بيشتري بايد بده تو آمريكاشم همينه البته هر كي ماليات نداد رو اعدام نبايد كرد بلكه اموالشو بايد مصادره كرد
United States of America
ناشناس
۰۶:۱۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
هر كس درامد بيشتري داره ماليات بيشتري بايد بده تو آمريكاشم همينه البته هر كي ماليات نداد رو اعدام نبايد كرد بلكه اموالشو بايد مصادره كرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
با احتکار گران بشدت برخورد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
باید با مفاسد اقتصادی برخورد شود
آخرین اخبار