چرا از پیروزی دموکراتها در انتخابات آمریکا نباید ذوق‌زده شد؟

دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره که روز سه‌شنبه برگزار شد، پس از ۸ سال توانستند اکثریت را در مجلس نمایندگان آمریکا در دست بگیرند.

چرا از پیروزی دموکراتها در انتخابات آمریکا نباید ذوق‌زده شد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا که روز سه‌شنبه برگزار شد، با وجود شکست در مجلس سنا، پس از ۸ سال توانستند اکثریت را در مجلس نمایندگان در دست بگیرند.

قدرت گرفتن دوباره دموکرات‌ها در کنگره این روزها گمانه‌زنی‌های زیادی را درباره احتمال اعمال فشار آنها بر دولت ترامپ برای تغییر رویکرد خود در حوزه سیاست خارجی بویژه در رابطه با ایران مطرح کرده اما نگاهی گذرا به اظهارات و عملکرد آنها نشان می‌دهد حزب دموکرات و جمهوری‌خواه اگرچه در رویکرد با یکدیگر متفاوتند اما اهداف مشابهی را در سیاست خارجی قدرت‌طلبانه آمریکا دنبال می‌کنند. 

ترامپ به اذعان مقامات و رسانه‌های آمریکایی، با اعمال سیاست "فشار حداکثری" خود در پی آن است که از اهرم تحریم به عنوان ابزاری برای ایجاد نارضایتی داخلی در ایران و در نهایت تغییر نظام حاکم بر این کشور استفاده کند؛ حال آنکه دموکرات‌ها نیز هیچگاه رویای خود برای تغییر حکومت در ایران را پنهان نکرده‌اند.

اگر اعضای برجسته دولت ترامپ مانند جان بولتون -مشاور امنیت ملی کاخ سفید- سابقه حضور در نشست‌های گروهک تروریستی منافقین را دارند، «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا که با پیروزی اخیر دموکرات‌ها در انتخابات کنگره به زودی قبای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را به تن خواهد کرد نیز دست کمی از آنها ندارد.

او اوایل تابستان گذشته پیامی را برای گردهمایی گروهک تروریستی منافقین در پاریس فرستاد که مضمون اصلی آن تشویق به براندازی و حمایت از تغییر رژیم در ایران بود. پلوسی در این پیام پس از عرض سلام به تروریست‌هایی که دستشان به خون هزاران شهروند ایرانی بی‌گناه آلوده است، نوشت:

«افتخار من است كه سلام گرم خود را به حاميان و دوستان یک ايران آزاد برسانم. امسال، دنيا مردان و زنانی كه شجاعانه برای ایفای حقشان در تظاهرات صلح‌آميز در سراسر كشور (اشاره به آشوب‌های سازماندهی‌شده دیماه ۹۶) شرکت کردند را نظاره كرد. شجاعت و عزم آنها به همه ما انگيزه می‌دهد تا در ماموريت مشترک‌مان برای "برقراری يك ايرانِ دموكراتیک، آزاد و غيرهسته‌ای" مجددا متعهد شويم ... ما برای احقاق صلح و ثبات در ايران و پايان دادن به حمايت رژيم از تروريسم در جهان و ساختن يك آينده امن، جايی كه كودكان ما بتوانند بدون ترس از تسليحات هسته‌ای زندگی كنند، در کنار آنها می‌ايستيم. تا وقتی كه ايرانيان به حقوق بشر، كرامت و آزادی كه مستحق آن هستند، نرسند، كار ما تمام نشده است!»

اتهاماتی که در این پیام کوتاه به ایران زده شده از حمایت از تروریسم گرفته تا تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای و همچنین هدفی که به وضوح از زبان عالی‌ترین مقام دموکراتِ فعلی آمریکا در رابطه با کشورمان بیان شده یعنی حمایت از تغییر حکومت در ایران، دقیقا مشابه همان اظهاراتی است که این روزها به کرات از زبان جمهوری‌خواهان و دست اندرکاران دولت ترامپ شنیده می‌شود. حال، آیا می‌توان تصور کرد یک مجلس دموکرات در رابطه با ایران به دنبال هدفی غیر از این در سیاست خارجی خود یا یک رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه باشد؟!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
تنها کشوری که ماهیت اینهارو برملا میکنه ماییم مکتب که امام حسین باشه هزینه باید بدی افتخار میکنم ایرانیم کارگرم هشتم دوست دارم ایرانه زیبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
امیرمحسن
۱۳:۰۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۷
نباید به آمریکا دل خوش کرد...
Germany
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۷
چونکه هر دو حزب امریکا و همدستانش. فقط به دنبال منافع خودشان است و بس . .اونها هم به دنبال منابع زیر زمینی تمام کشورهای دینایند .فقط جاهل .نادان .کم سواد و بیسواد یا فتنه جاسوس .فکر. میکنند .اونها دلسوزشان اند .اونها عرص سه قرن توانسته اند .کشور سرخ پوستان را تصاحب کنند و خودشان را جهان اول بدانند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۷
ننگ بر امریکا
United States of America
ناشناس
۰۱:۰۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا مرگ بر لسراییل مرگ بر ال سقوط
Iran (Islamic Republic of)
بروسلی
۲۳:۰۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
با سلام
باید با شیوه خود آمریکا به مقابله او رفت باید نظام منحط آمریکا و صهیونیستهای حامی او را به شیوه خودشان نابود کرد.
قطعا در کشور آمریکا ناراضیان فراوانی وجود دارند که می توان با روش خودشان بر علیه خودشان تحریک کرد از جنس 99 - 1 نباید غافل شد جنبش ها سازمان ها اقلیت ها گروها و بسیاری از این موارد در آمریکا وجود دارد که قطعا از قوانین موجود و رفتار داخلی ناراضی هستند کافیست آمریکا مزه این روش ها را بچشد.
یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
شاید تا حدی جلوی خرابکاریهای جهانی ترامپ را بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ترابی
۲۱:۰۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
من به هیچکدومشون خوشبین نیستم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۵۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
خوشبختانه مردم ما خوب آمریکا رو شناختند و میدونید که جمهوری خواه و دمکرات هر دو یه هدف در قبال ایران دارند .ولی جای تاسف داره که بعضی از روشنفکران و شاید مسئولین اینطور فکر نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
تا زمانی که ایران مستقل باشد, خاری در چشم غرب خواهد ماند. آن روزی که ایران بدون دیکته خواسته ملی اش دست دوستی بطرف چه دموکرات و چه جمهوری خواه و غیره دراز کند, باید بدانیم که استقلالش را از دست داده. ما امروز باید بیش از هر زمان منافع ملیمان را بدون رعایت خواسته غرب حفظ نماییم چرا که ,هرچند زیر فشارهای اقتصادی قرار داریم, دشمنان ایران خود در وضعیت بدتری قرار گرفته اند که یکی از علتهایش ایستادگی ایران و ملتش میباشد. امیدوارم مسعولین در سیاست خارجی همین روند را ادامه دهند, هیچ معاهده ای را نپذیرند و در درون با ملت عزیز ایران , که بدون آن این مقاومت ممکن نمیبود, همواره دوست و همدل و همدلتر و دوستتر باشند. دیگر چیزی نمانده تا قله ها اگر همبستگی و اسقلال همواره برقرار باشد! دنیا هم کم کم آرمانهای ایران عزیزمان را شناخته و هم سو خواهد شد! در پناه حق و عشق باشیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
هردو شیطان صفت هستند.
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۹:۲۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا دمکرات یا جمهوری خواه نمی شناسد .
مرگ بر امریکا تنها یک شعار نیست یک هدف است .
اندکی صبر سحر تزدیک است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
سگ زرد برادر شغاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
معلومه این دشمن بیرحم هر قدر بتونه فشار میاره.
Germany
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
شیطان شیطان است دموکرات و جمهوری خواه ندارد.مرگ بر هر دو حزب شیطانی خبیث.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
جوابش سادس تو کل این تاریخ چهل ساله انقلاب ثابت کردن که سگ زرد برادر شغاله
Iran (Islamic Republic of)
گيسو
۱۶:۰۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
اينجاس ك ب عمق مفهوم ضرب المثل سگ زرد برادر شغاله ميشه پي برد
Iran (Islamic Republic of)
محمد ابراهیم خانی
۱۵:۵۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
مردم امریکا با این انتخاب ثابت کردند مخالف هوچی بازیهای این عروسگ خیمه شب بازی یعنی ترامپ کثیف هستند و میخواهند راه مسالمت امیزی را طی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۱۵:۴۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
سگ زرد برادر شغاله مرگ بر امریکا شیطان خبیث
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا شیطان خبیث
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا شیطان خبیث
آخرین اخبار