جاده‌های ۵۹ و ۷۷ امروز یکطرفه می‌شود

رئیس پلیس راه مازندران گفت: جاده‌های چالوس و هراز به ترتیب ساعت‌های ۱۷ و ۱۵ امروز جمعه ۱۸ آبان یکطرفه می‌شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس پلیس راه مازندران گفت: به منظور تخلیه بار ترافیکی جاده چالوس آمد وشد انواع وسیله نقلیه از ساعت ۱۴ تا ساعت ۲۴ امروز  از کرج به مرزن آباد ممنوع می‌شود.

سرهنگ قدمی افزود: آمد وشد انواع وسیله نقلیه از ساعت ۱۷ تا ساعت ۲۴ امروز از مرزن آباد به کرج به یک طرفه خواهد بود.

وی گفت: آمد وشد همه وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ساعت ۲۴ امروز  جمعه ۱۸ آبان ماه از رودهن به سمت آمل ممنوع می‌شود.

وی افزود: با اعلام ماموران پلیس راه در محل، از ساعت ۱۵ تا ساعت ۲۴ امروز آمد وشد در این جاده از آب اسک به رود هن محدوده مشاء یک طرفه خواهد بود.

وی گفت: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

جاده ۵۹، معروف به جاده چالوس یکی از مهمترین جاده‌ها برای مردم تهران و کرج است که از میان شهر کرج در استان البرز شروع و به شهر چالوس در کرانه دریای خزر وصل می‌شود.

تا اواخر دوره قاجار، جاده‌ای بین کرج - چالوس وجود نداشته و تنها یک مسیر خاکی و مالرو، راه دسترسی به روستا‌های این منطقه را تشکیل می‌داده، اما به گونه‌ای نبود که ارتباط دهنده شمال و جنوب کشور باشد.

جاده ۷۷ یا جاده هراز، به همراه جاده ۵۹ (کرج-چالوس)، مهم‌ترین جاده تهران-مازندران است. این جاده از درهٔ رود هراز می‌گذرد و نزدیک‌ترین راه اصلی به قله دماوند است.

جاده هراز دارای ۱۵ تونل است که مجموع طول این تونل‌ها به ۵۷۰۰ متر می‌رسد. طولانی‌ترین تونل در مسیر هراز، تونل وانا با طول ۱۴۵۰ متر است. از دیگر تونل‌های این جاده می‌توان از (تونل لهاش، تونل سیاه بیشه، تونل دوآب، تونل گروازمال، تونل سیاه‌بند، تونل شکرالله رود، تونل احمدمال، تونل آیو و تونل نورانی) نام برد.

کار ساخت این جاده ۲۳ سال به طول انجامید.

جاده ۷۹، جاده‌ای است از تهران به مازندران که به جاده فیروزکوه یا سوادکوه معروف است و از تهران تا قائمشهر و سپس به ساری امتداد می‌یابد.

این جاده ابتدا از تهران شروع سپس به شهر بومهن در استان تهران رسیده و از آنجا به قائم شهر در استان مازندران ختم می‌شود.
همچنین این جاده طولانی‌ترین محور در بین جاده‌های استان است.

جاده فیروزکوه یا همان محور سوادکوه بعد از جاده کندوان و هراز قدیمی‌ترین جاده استان از نظر تاریخ افتتاح محسوب می‌شود. کار ساخت این جاده حدود ۱۶ سال به طول انجامید.

مازندران ۱۰ هزار و۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه جاده چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

انتهای پیام/آ

یکطرفه شدن دو جاده مازندران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار