ادعای مضحک پمپئو: عربستان میلیون‌ها دلار برای جلوگیری از ویرانی یمن هزینه کرده است!

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با بی. بی. سی مدعی شد عربستان سعودی میلیون‌ها دلار بابت کمک‌های بشردوستانه به یمن و جلوگیری از ویرانی این کشور هزینه کرده است.

ادعای مضحک پمپئو: عربستان میلیون‌ها دلار برای جلوگیری از ویرانی یمن هزینه کرده است!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در گفتگو با بی.بی.سی. مدعی شد عربستان سعودی میلیون‌ها دلار بابت کمک‌های بشردوستانه به یمن و جلوگیری از ویرانی این کشور هزینه کرده است.

پمپئو در ادعاهایی بی‌اساس گفت: ایران باعث مرگ و ویرانی در یمن می‌شود و برای جلوگیری از گرسنگی در این کشور کاری نمی‌کند. در حالی که سعودی‌ها و همین‌طور اماراتی‌ها میلیون‌ها دلار برای کاستن از این مخاطرات و آسیب‌ها هزینه می‌کنند.

اظهارات بی‌اساس پمپئو در حالی مطرح می شود که ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی تاکنون باعث کشته شدن هزاران غیرنظامی در حملات هوایی و زمینی به این کشور شده است. نهادهای حقوق بشر و بین المللی بارها با انتقاد شدید از جنایت های ائتلاف سعودی علیه یمنی‌ها، خواستار توقف حملات این ائتلاف به یمن شده اند. این در حالی است که قدرت‌های غربی به ویژه آمریکا و انگلیس هر روز قراردادهای تسلیحاتی جدیدی با رژیم سعودی امضا می کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آمریکا ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۷
پمپئو ساکت باش
آخرین اخبار