آمریکا سه فرد و ۹ شرکت مرتبط با روسیه را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند شرکت و شخص مرتبط با دولت روسیه را به فهرست تحریمی خود اضافه کرد.

آمریکا سه فرد و 9 شرکت مرتبط با روسیه را تحریم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دولت آمریکا تحریمهای جدیدی را علیه روسیه اعمال کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه با انتتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد دو تبعه اوکراینی، یک تبعه روس و 9 شرکت در اوکراین و  روسیه را به فهرست تحریمی خود اضافه کرده است.

به نوشته این بیانیه، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا این افراد و شرکتها را به علت «اقدامات مسکو در اوکراین و الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه» در فهرست تحریمها علیه روسیه اضافه می‌کند.

فوریه سال ۲۰۱۴ در پی برکناری «ویکتور یانوکوویچ» از ریاست جمهوری اوکراین، کریمه و سباستوپول در شرق اوکراین که بیشتر ساکنان آن را روس زبان‌ها تشکیل می‌دهند پس از برگزاری همه پرسی، استقلال خود از اوکراین و الحاق مجدد خود به روسیه را اعلام کردند. اما کشور‌های غربی و دولت اوکراین این همه پرسی را رد و الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه را محکوم کردند.

با آغاز بحران اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا با ادعای مداخله روسیه در اوکراین، تحریم‌هایی ضد مسئولان سیاسی و اقتصادی روسیه و شرکت‌های این کشور اعمال کردند و  مسکو نیز در اقدامی تلافی جویانه واردات محصولات غذایی و کشاورزی را از این کشور‌ها ممنوع کرد.

شبه جزیره کریمه در زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق به لحاظ اداری از روسیه جدا و به اوکراین واگذار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تحریم ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار