در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بارش باران همراه با رعد و برق در برخی مناطق کشور/ سواحل خوزستان و بوشهر مواج است

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در شمال خلیج فارس و دامنه‌های زاگرس جنوبی بارش باران همراه با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

بارش باران همراه با رعد و برق در برخی مناطق کشور/ سواحل خوزستان و بوشهر مواج استفریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: با عبور امواج تراز میانی جو طی سه روز آینده در شمال خلیج فارس، جنوب غرب و دامنه های زاگرس جنوبی بارانی، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز در استان‌های واقع در غرب کشور، البرز غربی و مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

گودرزی ادامه داد: امروز در استان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، برخی نقاط استان البرز، جنوب چهار محال و بختیاری، جنوب اصفهان، گیلان و غرب مازندران بارش پراکنده و در استان خوزستان، بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویر احمد رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی از تقویت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: روز یکشنبه با تقویت سامانه بارشی در شمال خلیج فارس، جنوب غرب و جنوب دامنه های جنوبی البرز بتدریج در سواحل خزر بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود و در ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی بارش برف دور از انتظار نیست.

وی از آب گرفتگی معابر و مواج شدن دریا در جنوب کشور هشدار داد و افزود: امروز سواحل خوزستان و بوشهر مواج و طوفانی خواهد بود، ضمن آنکه به سبب بارش باران و وزش بادهای شدید موقتی احتمال آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

گودرزی با اشاره به اینکه بارش پراکنده باران تا اواخر وقت امروز در آسمان پایتخت ادامه دارد، تصریح کرد: فردا پدیده خاصی برای تهران پیش بینی نمی‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی در پایان حداقل دمای پایتخت را ۸ و حداکثر ۱۵ درجه سانتی گراد اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار