کاهش یک و نیم درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه

مرکز آمار ایران نرخ بیکاری فصل تابستان 1397 را در استان کرمانشاه 16.4 درصد اعلام کرد.

کاهش  یک و نیم درصدی نرخ بیکاری کرمانشاهبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،استان کرمانشاه در حالی نرخ بیکاری آن در تابستان امسال 16.4 درصد اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با 17.9 درصد یک و نیم درصد کاهش یافته است.

مرکز آمار ایران همچنین نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمانشاه در تابستان 97 را 43.2 درصد اعلام کرد که نسبت به سال قبل که 42 درصد بوده 1.2 درصد رشد نشان می دهد.

این مرکز همچنین میانگین نرخ بیکاری کشور در فصل گرم سال را 12.2 درصد اعلام کرد که نسبت به سال قبل که 11.5 درصد بود، هفت دهم درصد افزایش یافته است.

در این گزارش کمترین نرخ بیکاری متعلق به استان همدان با 6.5 درصد، سمنان و زنجان با 7.1 درصد و اردبیل با 7.5 درصد اعلام شده است.

بیشترین نرخ بیکاری نیز به کرمانشاه با 16.4 درصد، خوزستان با 15.6 درصد و کهگیلویه و بویراحمد با 15.5 درصد رسیده است.
هرچند سیستان و بلوچستان با 15.3 درصد و اصفهان با 15 درصد نیز نرخ بیکاری بالایی دارند و همطراز با سه استان بیکار کشور حرکت می کنند.

آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، بوشهر، خراسان های رضوی، جنوبی و شمالی، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، قم، کردستان، گلستان، مازندران، مرکزی و همدان نیز دیگر استان هایی هستند که نرخ بیکاری تابستان در آن ها از میانگین نرخ بیکاری در کشور پائین تر است.

 

انتهای پیام/ز

استان کرمانشاه  نرخ بیکاری آن در تابستان امسال 16.4 درصد اعلام شد

برچسب ها: بیکاری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.