اقتدار آمریکا در دنیا رو به افول و زوال است

امام جمعه خوی گفت:قدرت و اقتداروهیمنه آمریکا در دنیا روبه افول وزوال است

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازارومیه؛حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته؛ بعدازتوصیه نماز گزاران با رعایت کردن تقوا با اشاره به سخنرانی اخیر، ولی امر مسلمین در دیدار با هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان اظهار داشت: ضرورت دارد همه اقشار و جریان‌های سیاسی مواضع آن بزرگوار را سرلوحه مواضع خود قرار بدهند.
 
وی با اشاره به مواضع رهبر معظم انقلاب در برابر آمریکا گفت: تأکید، ولی امر مسلمین به این نکته که فرمودند: در یک نگاه وسیع‌تر قدرت و اقتداروهیمنه آمریکا در دنیا روبه افول است.
 

خطیب نماز جمعه خوی درادامه با اشاره به رسوایی‌های اخیر آمریکا در سطح جهان اظهار داشت: به دنبال خروج آمریکا از برجام و تهدید به تحریم ایران مدتی بود با بهره گیری از تمامی امکانات رسانه‌ای یک جوّ روانی علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته بود.

وی دراین راستا ادامه داد:لکن تا ۱۳ آبان که روز اعلان رسمی تحریم‌ها توسط ترامپ بود کـار آمـریـکـا بـه رسـوایی کـشـید و شـکـست او قـطـعـی شـد.

خطیب نماز جمعه خوی افزود:و در نهایت حضور گسترده و معنی دار ملت ایران در راهپیمایی ۱۳ آبان علیه آمریکا انعکاس گسترده جهانی پیدا کرد و رسوایی دیگری علیه آمریکا بوداقتصادی ایران با رسوایی بین المللی مواجه شد.

آثار زیان بار اسراف از دیدگاه قرآن

حجت الاسلام شکوری در ادامه خطبه‌های نماز جمعه در باره آثار زیانبار اسراف از دیدگاه قرآن گفت:اسراف از نظر قرآن به چندین معنی ازجمله اسراف به معنای زیاده روی در خوردن و آشامیدن، اسراف بمعنای قصاص و انتقام گیری بیش از حد، اسراف به معنای انفاق بیش از حدّ و اندازه، اسراف به معنای انحراف در قضاوت و داوری، اسراف به معنای انحراف در اعتقادا، اسراف به معنای برتری جویی و استکبارواسراف به معنای هر گونه گناه وآلودگی آمده است.

وی در ادامه با اشاره به آثار زیانبار زمینه سازی اسراف گفت:اسراف بر اعمال زشت، اسراف گری عامل تباهی و فساد در زمین، اسراف در امور اقتصادی عامل محرومیت از محبت خدا و اسراف در گناه زمینه ساز ناامیدی انسان از رحمت خداوند را از جمله آثار زیانبار اسراف برشمرد.

خطیب نماز جمعه خوی دربخشی دیگری از سخنان خودبا اشاره به اول ربیع الاول سالروز هجرت رسول خدا از مکه به مدینه و لیلة المبیت اظهار داشت: خوابیدن امیرمؤمـنان (ع) در رختـخواب پـیامبراکرم (ص) و هجـرت آن حضرت از مکه به مدینه آثار و برکات بی شماری داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.