شهرستان نطنز امروز به‌عنوان قطب تولید زعفران در استان اصفهان به شمار می‌رود

نماینده شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان نطنز امروز به‌عنوان قطب تولید زعفران در استان اصفهان به شمار می‌رود و منطقه طرق رود هم عنوان مرکز زعفران شهرستان به شمار می‌رود که سابقه کاشت زعفران در این منطقه به 60 سال پیش برمی‌گردد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی صفاری نطنزی نماینده شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم اولین جشنواره زعفران شهر طرق رود نطنز در جمع مسؤولان و کشاورزان اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که شاهد برپایی اولین جشنواره طلای سرخ شهرستان نطنز طرق رود هستیم و این جشنواره می‌تواند نقطه عطفی برای توسعه کشت این محصول ارزشمند باشد.

 وی افزود: شهرستان نطنز امروز به‌عنوان قطب تولید زعفران در استان اصفهان به شمار می‌رود و منطقه طرق رود هم عنوان مرکز زعفران شهرستان به شمار می‌رود که سابقه کاشت زعفران در این منطقه به 60 سال پیش برمی‌گردد که برای اولین بار بعد از قائنات این محصول در شهر طرق رود کاشته شد.

نماینده شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی، زعفران می‌تواند به‌ عنوان یک کالای استراتژیک در سطح کشور ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشد و با توجه به اینکه یک گیاه مقاوم به کم‌آبی است این خودش یک مزیت به شمار می‌رود.

 وی افزود: در این منطقه جای یک کارخانه بسته‌بندی زعفران خالی است و با ظرفیت خیرین طرق رودی که در سراسر کشور منشأ آثار و برکات خیر در ساخت واحدهای تولیدی و خدمات رسان بوده‌اند بتوانند با سرمایه‌گذاری و ایجاد یک کارخانه بسته‌بندی با ایجاد اشتغال، زعفران شهرستان را با برند زعفران طرق رود نطنز به کشورهای همسایه صادر کنند.

صفاری نطنزی گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته به‌عنوان سفیر در کشور اسپانیا بودم آمادگی برگزاری نشست مشترک با مسؤولین کشور اسپانیا برای صادرات این محصول با بسته‌بندی و بازاریابی وجود دارد و  امیدوارم هر چه سریع‌تر این  اتفاق بیفتد.

گفتنی است  اولین جشنواره مردمی زعفران طرق رود ظهر امروز با حضور مردم، مسؤولان و کشاورزان برپا شد از نکات قابل‌توجه این جشنواره می‌توان به تقدیر از زعفران کاران نمونه، برپایی غرفه‌های بسته‌بندی زعفران، اجرای نمایش و موسیقی اشاره کرد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری مراسم اولین جشنواره زعفران شهر طرق رود نطنز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار